Stel je persoonlijke vraag #10

Ben dan vooral verbaasd dat ze dus “gewoon” internet hebben

1 like

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

0 stemmers

Ook niet te vergeten wat een enorme impact een gevangenisstraf op je leven heeft. Je moet uit je hele leven stappen, raakt je huis misschien kwijt, vrienden en familie die je niet meer willen zien, eventueel kinderen die je lange tijd amper kan zien, wellicht zelfs gezag verliezen. En dan na de straf proberen een baan te krijgen (kan misschien niet meer in de branche waarvoor je bent opgeleid) en dealen met het enorme stigma.
Als mensen roepen dat straffen allemaal te laag zijn en gevangenissen een luxe hotel, denk in echt dat mensen onderschatten hoe zwaar het is

18 likes

Mijn vriend moet ook voorkomen. Toen hij net rijbewijs had heeft hij rood kruis niet gezien. Ik zat ook in de auto, had ook niks gezien. We letten meer op welke afslag we moesten hebben denk ik. We hebben ook niks raars gezien op de weg verder. Hij is in verzet (ofzo) gegaan, al zo’n 2 jaar geleden. Gaat proberen lagere boete te krijgen of voorwaardelijk oid. Boete is 240 volgens mij en je krijgt een soort strafblad, want is echt een misdrijf :no_mouth:

Als je wil mag je mij hier een berichtje over sturen (als je wat uitleg wil tenminste, Ahha )

Ik vind 240 boete voor het negeren van een rood kruis eigenlijk nog best wel meevallen! Of betwist hij überhaupt dat het gebeurt is?

Een soort strafblad lijkt me wel heel zuur inderdaad.

3 likes

Ik heb een nieuwe avatar omdat ik zoveel medelijden met dit personage had in Oitnb haha, maar ik vind het zelf altijd irritant als mensen ineens een hele andere avatar hebben. Vind jij dit ook irritant?

• Nee dit maakt me niet uit
  • Ik let niet op avatars
  • Ja ik vind dit irritant

0 stemmers

1 like

Nee we negeerden het kruis niet. We zagen hem niet. Het was heel zonnig en we moesten toen bij een soort splitsing eraf en we waren echt nieuw met rijden, dus waren denk ik te gefocused op de blauwe borden en de weg…
als we bewust een kruis negeerden om een file te ontwijken ofzo hadden we het natuurlijk betaald. Maar dit was echt beginnersfoutje. Nu vallen die kruizen ons ineens opvallend op hoor :sweat_smile:

Niet zien en er toch rijden is ook negeren vanuit het oogpunt van een agent vermoed ik. Dan doe je het natuurlijk niet bewust, maar de situatie is er niet minder onveilig door… Door rood rijden kan je meestal ook niet verkopen door te zeggen dat je het rode licht niet had gezien. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je hierom niet zou hoeven betalen. Al kan proberen altijd natuurlijk.

8 likes

Ja we staan er wel zo in dat als we moeten betalen we het ook natuurlijk doen. Maar hopen toch wel iets van vermindering en iig geen strafblad oid. Snap heel goed dat die strafregel er is, want mensen negeren ze ook vaak expres. Maar hopelijk mag dit een waarschuwing wezen voor mn vriend, vooral omdt er verder nooit meer zoiets gebeurd is of geen andere boetes zijn gemaakt.

Jezus wat klote! Mijn zaak heeft met d.rugs te maken, kwestie verkeerde plaats verkeerde tijdstip. Is inmiddels ook bijna anderhalfjaar geleden :woman_facepalming:

1 like

Ik moest nu echt ff goed kijken wie je bent en natuurlijk bedenken wat je vorige ava was

Wat @justaddicted inderdaad zegt, wanneer iemand tijdens een psychose zo’n soort misdrijf pleegt, krijgt iemand alleen TBS opgelegd. Meestal voor lange tijd en dit kan vaak verlengd worden. Ik heb een aantal patiënten die bijvoorbeeld veroordeeld zijn voor poging tot moord en doodslag en zij hebben hun tbs “uitgezeten” maar hebben nu door andere oorzaken wel een rechterlijke machtiging en zijn verplicht opgenomen op een gesloten afdeling.
Wat mij hierbij altijd opvalt is dat het vaak de mensen zijn die er het gezondst uitzien, het minst “gekke gedrag vertonen” en je zou denken dat er niets met ze aan de hand is als je ze ziet en kort spreekt. De patiënten die totaal de weg kwijt zijn, zijn vaak het ongevaarlijkst.

1 like

Ja mijn vriend zei tijdens een verhuizing een keer dat hij een hondje ging kopen en na de eerste blijdschap (zeurde al jaren om een puppy) realiseerde ik me wat het is haha

80 likes

Een plank met wieltjes

16 likes

Gewoon een karretje? Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand dat een hondje noemt.

20 likes

Chateau meiland :stuck_out_tongue: ?
Ja volgens mij noemen heel veel mensen dat een hondje

1 like

een dolly

4 likes

Ik moest ook gelijk aan die scene denken met die bank dus waarin hij de hele tijd zegt “dat hoooondjee dat hooondje”

11 likes

Wij hebben dolly’s en hondjes in de winkel.