Stel je persoonlijke vraag #10

Ga jij de vegan hotdog van de Hema proberen?

• Ja of ik heb hem al geprobeerd
  • Nee, ik ben niet geïnteresseerd in vegan food
  • Nee, want ze worden bij mij niet in de buurt verkocht.
  • Ik houd sowieso niet van hotdogs
  • Ik eet alleen maar gezond of ben allergisch voor bepaalde ingredienten
  • Ik vind ze te duur 2. 25 (o. I. d)
  • Misschien als ik er toevallig aan denk of in de buurt ben
  • Anders

0 stemmers

En als je er 1 hebt gegeten. Rate de worst

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

1 like

Ik niet, mijn broer wel. Was een weekend met mijn ouders naar de motorcross en zou bij hen in de caravan blijven slapen maar omdat Mn pa zo hard snurkt ben ik rond 2 uur héél boos geworden. Toen ik mijn moeder met mij naar huis gereden en troffen we mijn broer aan met een stuk of 15 vrienden :rofl:

12 likes

Ik herkende de opties, volgens mij hebben wij dezelfde menukaart online gezien!

1 like

Ik zou nooit meer inktvis of octopus eten want die dieren zijn zo intelligent <3 dat is niet oke imo.

3 likes

Nee zeker geen grapje! Ik vind hoe intelligenter het dier hoe ‘erger’ het is om deze te eten vanwege diens bewustzijn. Octopussen kan je qua intelligentie vergelijken met mensen. Hoewel de hersenen totaal anders werken: hun hersenen zijn verspreid over hun gehele lichaam dus elke arm heeft zijn eigen hersen zeg maar, echt bizar.

Is dit zo? Ik weet wel dat ze een van de intelligentere soorten zijn, maar ze hebben niet een cognitie zoals de mens toch?

3 likes

Haha daar dacht ik ook meteen aan, ken alleen maar succesvolle mensen die daar naartoe gingen

1 like

Ze kunnen al het wk voorspellen…

19 likes

Hoe weten mensen dit? Ik doe na t douchen deo op en ruik nooit naar zweet, maarja ruik ik dan niet of functioneert mn cheapass deo goed.

1 like

Damn, wat voor school heb jij op gezeten?

Haha ben je serieus of is dit een of andere vage conspiracy theory? Heb je bronnen?

Vind jij Nederland een tolerant land

• Ja zeker!
  • Ja maar er is ruimte voor verbetering.
  • Nee er mag veel verbeterd worden.
  • Nee schijntolerant.
  • Heb je wel eens in een facebook groep gekeken… tolerant my ass!

0 stemmers

Je heb tomatenblokjes nodig en gaat naar de AH. Welke neem je? Ze hebben verder geen andere opties en verse tomaten kan ook niet. Zijn allemaal 400 gram

• €0,45 AH Basic image
  • €0,79 AH Huismerk image
  • €0,99 Heinz image

0 stemmers

Als je NIET de goedkoopste optie heb gekozen, waarom heb je dan voor AH huismerk of Heinz gekozen?

• Ik heb 2 of meer van deze varianten geproefd, en vind degene die ik kies lekkerder
  • Ik verwacht dat het lekkerder is
  • Ik weet dat het duurzamer is
  • Ik verwacht dat het duurzamer is
  • Ik weet dat de voedingswaarden beter zijn
  • Ik verwacht dat de voedingswaarden beter zijn
  • Ik voel me een skeere student als ik AH basic tomatenblokjes neem
  • Verpakking is mooier
  • Verpakking is handiger
  • Anders
  • Ik heb de goedkoopste optie gekozen maar wil toch stemmen want ik ben beetje stom

0 stemmers

1 like

Ik zou t ook niet weten. Maar ken wel zat mensen die echt stinken als t warm is bijv. Soms moet ik ze er subtiel oo wijzen en dan ruiken ze t soms zelf ook, en dan gaan ze (nog een keer) deo opdoen en ruik je het al iets minder.

Ha daar wordt veel onderzoek naar gedaan. Ook worden de hersenen van octopussen bestudeerd om onze eigen hersenen beter te leren kennen, bijvoorbeeld in onderzoek naar Alzheimer. Daarnaast kunnen octopussen enorm veel. Ze kunnen hele complexe puzzels oplossen, dit herinneren, en dit aan een andere octopus leren. Om maar een voorbeeld te geven.

Verder is er een leuk voorbeeld wat aangeeft hoe lastig het is voor de ene soort (in dit geval de mens) om intelligentie of cognitie te kunnen beoordelen voor een andere soort (in dit geval de octopus). Voor onderstaande quote is het handig om te weten dat sommige soorten octopussen in het geval van een aanval een van hun armen eraf halen en deze laten drijven in t water. Er komen dan allemaal bizarre lichtstralen uit die arm en zo wordt de vijand verjaagd. Nu de quote:

James Wood, a teuthologist (cephalopod scientist=octopus expert), imagined creating an intelligence test for humans, by an octopus:

“So the octopus thinks: ‘All right. I’m going to make an intelligence test for humans, because they show a little bit of promise, in a very few ways.’ And the first question the octopus comes up with is this: How many color patterns can your severed arm produce in one second?”

Oftewel, hoe gaan wij ooit met onze eigen beperkte intelligentie beoordelen of een octopus wel of niet intelligent of cognitief genoeg is. Superinteressant om over te filosoferen.

30 likes

Ik ben als kind zelf op tv geweest. Bam! Iemand handtekening?

7 likes

Jaa ik keek net een filmpje over de gay pride en dat nederland nog lang nuet zo tolerant is als dat we ons voordoen. Vandaar de poll

1 like

Je hebt gelijk, daar had ik het laatst over met een vriend inderdaad, dat wij intelligentie ook maar definiëren met de mens als referentie. Maar ik denk opzich wel dat je kunt stellen dat onze cognitie waarschijnlijk anders is dan die van de octopus, want zij kunnen bijv. niet taal gebruiken zoals wij die gebruiken. Misschien hebben zij wel andere methodes (misschien die zelfs ondetecteerbaar/onbegrijpelijk zijn voor de mens). Dus geen waardeoordeel over de minder/meer maar wel anders.

1 like

Ik heb toen ik 12 was een keer een sleutelhanger in de vorm van een hartje van 1 euro gestolen bij de Blokker, gewoon, om te zien hoe makkelijk dat was (héél makkelijk). Diezelfde dag had ik elders een armbandje van 1 euro gekocht, en die bleek 's middags spoorloos verdwenen te zijn. Ik heb het maar als straf van het universum opgevat en het nooit meer gedaan. :upside_down_face:

11 likes

Stel, je loopt stage bij een heel grote multinational. Je stage vergoeding is niet erg veel en je bent nog gewoon student.
Je wordt gevraagd om wat producten te kopen voor het bedrijf, ter waarde van €3,60. Het zijn producten die het bedrijf zelf zal gebruiken, dus niet iets dat ik samen met mijn collega’s ga gebruiken (dus geen thee of printpapier ofzo)

Zou jij deze kosten (€3,60) declareren? In gedachten dus dat je een stagiair bent en dus geen volledig salaris krijgt

• Ja
  • Nee

0 stemmers