Vind het bij een ander niet stom. Bij mezelf wel.
Tenzij je toevallig niet hetero bent.
Waarom woon jij daar?
Klinkt raar maar ben gewoon benieuwd, haha
Ik voel me succesvoller niet omdat ik slimmer ben, maar de meesten zijn 21 ofzo en hebben al een fulltime baan en ik heb het idee dat ik mezelf meer ontwikkel en meer uit mn comfort zone stap en daarom voel ik me succesvoller.
Ik heb daar geen gevoelens over eigenlijk.
Fijn om te horen dat het in jouw beleving allemaal wat genuanceerder ligt. Ik geloof ook wel dat de handhaving van die doodstraf voor homoâs bijvoorbeeld niet zo streng is (dat zegt Amnesty). Maar bij âheel veiligâ denk ik toch aan een ander leefklimaat dan wat ik lees in de wetten en in jouw post. Ik denk dan aan zo ongeveer hetzelfde niveau van veiligheid voor iedereen ongeacht seksuele geaardheid, ras etc. En dat gaat gewoon absoluut niet op met zulke wetten en gebruiken.
Snap echter wel dat jij het zo formuleerde aangezien jij het zelf wel als veilig ervaart, en dat is natuurlijk heel mooi. Ik heb ook wel eens die neiging om dingen zo te formuleren wanneer ik mijn ervaring over bepaalde vakantielanden deel. Maar je kunt dan denk ik beter zeggen âwij voelen ons hier heel veiligâ of âhet is heel veilig wat betreft criminaliteitâ, aangezien het begrip veiligheid helaas vaak afhangt van wie je bent en hoe je eruit ziet.
Ik heb een vriendengroep met meerdere oud klasgenoten van de middelbare school. Dus die zie ik zeer regelmatig! Van andere klasgenoten zie ik wel eens wat langs komen op social media, maar ik zoek ze verder niet bewust op.
Oh tof! Ken je hem dan via online?
Oh, ik voel me juist veel minder succesvol als ik zie dat ze al jaren een fulltime baan hebben. Dat oogt zo volwassen.
_
Ik heb een gatenkaas-cv waar ik me erg voor schaam en ik doe veel te lang over mijn masterstudie.
Als iemand ergens steeds met zijn hand over zijn kruis gaat maar wel zijn gulp dicht heeft en vervolgens met diezelfde hand zijn haren in model brengt / streelt. Vind jij dat vies? De persoon ziet er verder wel verzorgt uit.
- Nee, niet vies. Hooguit onwenselijk gedrag in het openbaar.
- Wel smerig van je kruis naar je haar. Wie weet heeft die persoon zijn haar wel in model gebracht met lichaamssappen in plaats van gel.
Of van krabben aan je kruis naar hoofdhaar vol schaamluis. - Gewoon normaal
- Anders
0 stemmers
Hahaha wat leuk. Blijven jullie daar voor altijd?
@DeFourneau ja dat is zo. Maar ik weet niet, ik heb gewoon niet het idee dat je dan ~alles uit het leven hebt gehaald~ ofzo. Maar dat zit in mijn hoofd hoor!! Ik wil niet zeggen dat ik mensen met een fulltime baan niet succesvol vind.
Het is wel een heel erg eerlijk type met haar hart op de tong, dus zie haar daar niet voor aan. Had haar 20 jaar niet gezien en ze vertelde meteen allemaal andere persoonlijke (grappige) (ongemakkelijke) situaties dus dit had er makkelijk bij gekund :â)
Dat is maar net wat je onder succesvol verstaat. Op sommige gebieden ben ik succesvoller (boven verwachtingen gepresteerd m.b.t diplomaâs en functioneren met een beperkingen.) Maar op financieel en sociaal gebied loop ik achter. Wel heb ik het gevoel dat sommige klasgenoten eerder in hun leven hebben gepiekt en bij mij dat nog moet gebeuren. In plaats van op je 16e op je 32 of zo.
Neejoh juist interessant! Heb jij ook een baan daar?
Nee ik zou never nooit naar Dubai gaan (ik vlieg sowieso niet) maar ik vind het altijd heel interessant als iemand een beetje âafgelegenâ of âandersâ woont (commune, kibboets, leefgroep oid) en ik vind Dubai ook wel anders haha. Sorry haha
Ik heb er echt nooit zo over nagedacht, maar eigenlijk heb je best wel een goed punt! Ik ben straks 29 als ik klaar ben met mijn studie (als alles goed gaat). En als ik dan naar oud-klasgenoten kijk die al op zichzelf wonen, een baan en geld hebben of zelfs al kinderen dan denk ik: nou Rose je loopt nu wel echt heel erg achter, ik weet niet of het nog goed met je komt. Maar wat jij zegt is eigenlijk wel waar: ik doe nu zoveel dingen waarvan ik echt nooit had gedacht dat ik ze zou doen/durven. En dat had ik allemaal niet gedaan als ik gewoon was blijven werken na mijn eerste studie. Dus dankjewel voor dit inzicht!
Ahhh alsjeblieft 
Nog een polletje: als ik in een restaurant alleen wat ga drinken en binnen afreken neem ik mijn glas altijd mee naar binnen zodat ze het niet meer buiten op moeten ruimen. Doe jij dat ook?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik voel me vooral veel minder succesvol in vergelijking met de verwachtingen die iedereen altijd van me had. Ik ben nu 30 en heb nog niet eens een studie afgemaakt, terwijl er altijd wel van uit gegaan werd dat ik het academisch heel goed zou doen.
Behalve qua studie ben ik verder wel behoorlijk gelukkig met mijn leven, al leef ik nogal onconventioneel. Ik woon heel klein (huur en met een huisgenoot), ik heb geen partner, ik wil geen kinderen, ik wil me niet settelen. En mijn job is niet iets waar ik trots op ben, het is âgewoonâ een job (wel met goeie voorwaarden, maar ik word niet warm van de inhoud). En dat ziet er vast allemaal niet erg succesvol uit, maar dat is wel wat ik nu wil. (En aan de studie ben ik aan het werken.)
Ik vind succesvol zon gek iets. Als ik nou heel mn leven vuilnisvrouw wil worden en het is me gelukt ben ik dan minder succesvol dan een klasgenoot die acteur is geworden bijvoorbeeld. Ik vind succes het behalen van je eigen doelen hoe groot of klein die ook mogen zijn. Dus daarom vind ik mezelf even succesvol als mijn klasgenoten van toen.
Ok ik had laatst een poll over wie er nat of droog oorsmeer heeft, omdat ik zelf aziatisch ben en droog oorsmeer en geen/nihil zweetgeur heb. Vroeg me af of toch ook andere afkomsten dit weleens hebben.
bron: artikel over zweetNogmaals even:
Heb jij droog of nat oorsmeer EN heb je wel of geen zweetgeur?
- Ik heb droog oorsmeer en wel (veel) ruikende zweetgeur
- Ik heb droog oorsmeer en geen/heel weinig ruikende zweetgeur
- Ik heb droog oorsmeer en weet niet precies of mijn zweetgeur veel of weinig stinkt
- Ik heb nat oorsmeer en wel (veel) ruikende zweetgeur
- Ik heb nat oorsmeer en geen/heel weinig ruikende zweetgeur
- Ik heb nat oorsmeer en weet niet precies of mijn zweetgeur veel of weinig stinkt
0 stemmers
En wat is je biologische afkomst? (Ik zeg het nu heel simpel in zwart (donkerdere huid dan wit, niet uit oost-azië) en wit zonder mensen voor het hoofd te willen stoten:
- Ik heb droog oorsmeer en geen/weinig zweetgeur en ben wit
- Ik heb droog oorsmeer en geen/weinig zweetgeur en ben Zwart
- Ik heb droog oorsmeer en geen/weinig zweetgeur en ben Aziatisch
- Ik heb droog oorsmeer en geen/weinig zweetgeur en ben Gemixt/Ander
- Ik heb nat oorsmeer en geen/weinig zweetgeur en ben wit
- Ik heb nat oorsmeer en geen/weinig zweetgeur en ben Zwart
- Ik heb nat oorsmeer en geen/weinig zweetgeur en ben Aziatisch
- Ik heb nat oorsmeer en geen/weinig zweetgeur en ben Gemixt/Ander
0 stemmers
- Ik heb droog oorsmeer en veel zweetgeur en ben wit
- Ik heb droog oorsmeer en veel zweetgeur en ben Zwart
- Ik heb droog oorsmeer en veel zweetgeur en ben Aziatisch
- Ik heb droog oorsmeer en veel zweetgeur en ben Gemixt/Ander
- Ik heb nat oorsmeer en veel zweetgeur en ben wit
- Ik heb nat oorsmeer en veel zweetgeur en ben Zwart
- Ik heb nat oorsmeer en veel zweetgeur en ben Aziatisch
- Ik heb nat oorsmeer en veel zweetgeur en ben Gemixt/Ander
0 stemmers
Herken jij je zweetpatroon binnen je familie?
- Ja 1 of meer van mijn ouders zweet en geurt ook veel
- Ja 1 of meer van mijn broers/zussen zweet en geurt ook veel
- Ja 1 of meer van mijn ouders zweet en geurt ook weinig
- Ja 1 of meer van mijn broers/zussen zweet en geurt ook weinig
- Ja meerdere familieleden hebben hetzelfde als ik
- Nee ik ben de enige die ik ken in mijn familie
- Ik weet niet, ik snuffel niet aan mn familieleden
0 stemmers