Stel je persoonlijke vraag #11

Misschien zijn er ook veel mensen die uren voor uren werken? Dus overuren mogen schrijven. Scheelt ook veel qua hoeveel dagen je moet opnemen!

2 likes

Ja, dat heb ik ook! Dat is het enige dat ik mis van studeren.
Ik maak aan het begin van het jaar altijd een hele planning voor mijn uren en dan bewaar ik nog wat “reserve” dagen.
Maar ik heb altijd jaarcontracten en kan ook meestal niets meenemen naar een volgend jaar.

1 like

Ik neem bijna elk jaar (te) weinig vrij en kan mijn uren meenemen naar het volgende jaar.

1 like

Ik heb vrij veel dagen en werk in bepaalde periodes ook (flink) over, dus zo kom ik aan nog veel dagen. Ik werk hier nog geen twee jaar, dus de opbouw gaat flink hard (heb dus alleen van vorig jaar mee kunnen nemen). Ik ben dit jaar in totaal zo’n drie weken vrij geweest, dus het is niet dat ik geen vakantie opneem.

1 like

Ja, tenzij het qua drukte op werk bijv niet kan, dan zou ik ze uit laten betalen. Wel kut dat je zo veel belasting er over betaald dan, maarja liever geld dan ze verloren laten gaan. Je hebt er wel recht op.

Waren er op jouw middelbare school (stiekeme) relaties tussen leerlingen en leraren?

• Ja die waren er en dat weet ik zeker
  • Ik vermoed dat die er waren maar dat weet ik niet zeker
  • Ik weet het niet
  • Ik weet vrij zeker dat die er niet waren
  • Nee die waren er zeker niet

0 stemmers

Ik heb nog geen vakantiedagen opgenomen. Ik werk 36 uur per week, dus ik ben sowieso al 2 dagen in de maand vrij. En ik ga straks in het najaar op vakantie :grin:

Wow, shocking dat zoveel mensen al ja stemmen

3 likes

Ik kende wel veel meisjes die verliefd waren op leraren, en bij 1 twijfel ik ook of daar nooit iets gebeurd is.
Verder was er één nare leraar die sowieso meerdere relaties met meerdere leerlingen heeft gehad en die ook erg genoot van alle aandacht van jonge meisjes (mooiboy)

1 like

Ik ga binnenkort zeven weken opnemen :smile: Ik spaar elke week 4 uur verlof, omdat ik vorig jaar inderdaad hetzelfde had als jij

Ja he? Op mijn school was dat dus zo en ik vroeg me af bij hoeveel meer mensen dat was. Op het eerste gezicht best veel dus.

Nog een andere vraag:

Zijn er op jouw middelbare school wel eens docenten/medewerkers beschuldigd van misbruik/pedofilie/iets soortgelijks?

• Ja, en daar is ook werk/een zaak van gemaakt
  • Er waren wel geruchten maar dat is nooit officieel naar buiten gekomen. Ik denk persoonlijk dat dat wel waar was
  • Er waren wel geruchten maar dat is nooit officeel naar buiten gekomen. Ik denk (achteraf) dat dat slechts roddels waren
  • Nee op mijn school is nooit zoiets gebeurd voor zover ik weet

0 stemmers

Dat waren bij mij zonder twijfel de techniek docenten!

19 likes

Ja sowieso gym. Die van ons ging, als je met de mededeling kwam dat je je gymkleren was vergeten, een dansje in de gymzaal voor de hele klas doen terwijl-ie zong ‘Allemaal in de string, allemaal in de string jalalala’
Hij kwam ook altijd de kleedkamer binnenlopen.

6 likes

Wij hadden ook een vieze muziekdocent. Verhaal ging dat hij ongepaste sms’jes stuurde.

Maar dus ook een vieze gymdocent

3 likes

Wij hadden 2 viezeriken zowel tekenen als gym. De gymdocent is geschorst geweest maar later opnieuw aangenomen (??) dus iedereen vond hem eng. Dat van die tekenleraar is ook allemaal uitgekomen en toen moest ie ook weg

2 likes

Hebben jullie wel eens een agressieve docent gehad, bijvoorbeeld een docent die een leerling uitschold of met deuren sloeg? Of zelfs andere docenten of leerlingen sloeg?

• Nee joh, niet op mijn school
  • Jazeker wel, meerdere
  • Er was slechts 1 incident en dat was heel erg ‘out of character’

0 stemmers

Weird flex but ok

35 likes

Ik had een lerares in groep 5 die nog lekker ouderwets met een liniaal op je handen sloeg als je verkeerd schreef en een keer zĂł hard met de deur sloeg dat het glas er uit viel. We noemden haar altijd juf Heks en iedereen was bang voor haar. Gek genoeg is ze nooit ontslagen. Toen mijn neefje een paar jaar terug haar als juf kreeg, belde hij me na school snikkend op met de vraag hoe ik het volgehouden had met haar, haha.

Op de middelbare school waren er meerdere leraren die ineens gigantisch uit hun vel sprongen en direct leerlingen begonnen uit te kafferen.

6 likes

Een hele lieve docent heeft een keer een stoel en tafel de gang op gegooid, iedereen was de rest van de les poeslief.

1 like

Ik had een hele vieze enge nask leraar! Als je een vraag had kwam die helemaal zo over je heen hangen. Altijd vieze grapjes. En hij had een webcam op zijn kast staan waarmee hij altijd dreigde die aan te zetten om ons te bespieden. Achteraf gezien niet oke en super vaag!?

2 likes