Ik heb trouwens nog twee verhalen over de middelbare school die ik ook echt nog steeds schokkend vind. Mijn zus en ik zaten op dezelfde middelbare school, alleen toen zij eraf ging, kwam ik er pas op. Ik weet niet meer precies hoe het ging, maar toen zij in de tweede klas zat moest ze met twee andere vriendinnen op gesprek bij de afdelingshoofd komen en op een gegeven moment heeft hij dus gezegd dat “vrouwen niet meer dan een stuk vlees zijn met een gat erin.” Daar heeft de school toen echt veel excuus voor moeten maken en die man is ook (gelukkig) ontslagen etc. Ik weet niet meer precies hoe dat opgelost was, maar vond dat wel heel heftig.
Daarna had ik dus in de eerste klas een leraar voor fotografie (module klassen) die ook niet helemaal spoorde. Echt zo’n typische viezerik. Hij vond me vervelend en zei toen, ook echt terwijl iedereen het kon horen: “Als jij zo van aandacht houdt, mag je na 4 uur wel even blijven. Dan zal ik je alle aandacht geven die je wilt, maar ik denk dat je wel wat te jong bent voor dat soort aandacht.” Dat was echt bi-zar. De hele klas ging toen staken de volgende les en ook hij moest op gesprek komen bij school, maar hij is nooit ontslagen of iets.
Er gingen ook zoooooveel roddels over de gymleraren en eentje is zelfs ontslagen en alles omdat hij ook echt relaties had met leerlingen. Echt bizar dat dit schijnbaar zoveel gebeurd.