Stel je persoonlijke vraag #11

Ik ga mailen

6 likes

Ik zou dit ook voor €10 doen

Dat was toch laatst in het plaatje? Dat Belgen niet dwangmatig alle regels volgen, maar gewoon individueel beslissen en en wat ‘lakser’ en veel chiller zijn, terwijl Nederlanders zich moreel verplicht voelen alle regels te volgen, met als gevolg dit soort gedrag?

4 likes

Dan is het “hallo, meld misdaad anoniem”

11 likes

Je hoeft je er niet voor te schamen! Vriendschappen sluiten is gewoon ‘lastig’. Zijn er toevallig organisaties die nog vrijwilligers zoeken? Misschien kan je via zoiets iets uitbouwen?

Ik denk dat ook geen enkel anderland dan Nederland zoiets heeft als een kliklijn.

2 likes

28 likes

HAHAHAHAHAHAAa.

Ik ben hier zelf trouwens veel te lui voor. Ik denk altijd nah ik wacht wel tot iemand anders de politie belt. Miss als de politie whatsapp zou hebben dan zou ik gezellig klikken met emojis ofzk.

3 likes

Was alleen maar wat tijdsverdrijf voor me in de wachtkamer. Zie wel vaker raardere polls voorbij komen
:roll_eyes:

8 likes

Huh, als je dat ziet zeg je toch gewoon tegen die persoon dat dat niet zo handig is? Gaan mensen daar serieus voor bellen? Niemand denkt toch, ‘ha, laat ik eens even lekker het de waterkwaliteit van deze sloot om zeep helpen, gnagnagna’? Dat doen mensen toch gewoon uit ontwetendheid? Ben echt flabbergasted.

5 likes

Klikken is een Nederlandse traditie haha.
Dan heb je wel de lusten (lekker klikken) en niet de lasten (iemands reactie).

8 likes

Ja een meisje op mijn werk en zij heeft mij echt geadopteerd en nu zijn we beste vriendinnen.

6 likes

Ik werd net heel raar aangekeken en er werd over me gepraat dat ik dr Martens (gewone 1460 8-gaats),in combinatie met blote benen en shorts aan heb.
Nu vraag ik me dus af of dat zo raar is? En of de mensen hier echt gewoon een bekrompen fashion sense hebben? Ik ben overigens helemaal van het “draag wat jij wil en wat jij leuk vindt”-idee, maar vraag me dit nu wel af

Dus vinden jullie Docs met een rokje/jurkje/shorts/whatever en blote benen ok?

• Kan prima hoor, die mensen zijn gewoon bekrompen
  • Nee lillek, kan echt niet.
  • Anders
 (want?)

0 stemmers

Ik ben daar laatst ook mee ‘uitgelachen’ in de jumbo. Wel door twee drugsverslaafden maar oke

9 likes

Gestresst, ik denk dat 8 er het meest zo uitziet? :thinking:

@Karl_Lagerfeld @DeFourneau @death_by_sexy ik denk inderdaad ook echt dat het aan de omgeving ligt. Dit was in een dorpje. Denk dat ze daar minder gewend zijn. Ga zometeen naar de stad. Kijken of ze daar minder bekrompen zijn haha. Al keken mijn ouders ook behoorlijk maf toen ik er vanmorgen mee binnen wandelde

Nee, en dat snap je zelf ook wel.
De meest recente keren dat ik de politie heb gebeld waren toen een meisje door dr vriend in elkaar getrapt werd midden op straat (en toen ben ik er ook tussen gaan staan), toen ik last van geluidsoverlast had 5 nachten achter elkaar tot 4 uur 's nachts, toen bleek bij een steekpartij dat we camerabeelden hadden van de dader en toen er 550 euro aan nepgeld in mijn brievenbus was gegooid.
Maar hey, denk vooral gelijk dat soort ongein.

3 likes

Nee, dat zou ik niet melden. Als ik weet dat mn buurman drugsdealer is wel.
Als ik meer achtergrondinformatie heb dan meld ik iets, als ik een vermoeden heb of aanname doe niet. Mensen in mijn omgeving die drugs gebruiken snitch ik niet en lees ik de les niet, daar bemoei ik me niet mee. Ik heb nog steeds meerdere mensen die op recreatieve wijze gebruiken, daar heb ik geen oordeel over. Maar omdat ik het dichtbij fout heb zien gaan vind ik dat wel moeilijk om te zien.

Edit: ik heb overigens nog nooit stiekem geklikt. Ik heb nog nooit de politie gebeld als ik zelf de kans had er iets aan te doen (bij geluidsoverlast heb ik bijvoorbeeld ook eerst een Whatsapp gestuurd, aangebeld en gebeld en hier een poll geopend haha) en ik heb ook nooit de kliklijn gebruikt.
De vriend zijn wapen die ik aangaf heb ik zelfs ook eerst nog tegen hem gezegd dat ik dat zou doen, zoals ik net al zei.

Dubbele edit: is niet waar trouwens, ik heb 1 keer anoniem gemeld toen een zwangere kennis door dr drugsverslaafde vriend van de trap werd gegooid en aan dr haren door het huis werd gesleept. Dat durfde ik niet niet-anoniem te doen.

4 likes

Dat was ook eerder sarcastisch/niet heel serieus bedoeld hoor. Tuurlijk hoeft niet iedereen alles mooi te vinden. Maar om mensen uit te lachen vind ik ook niet echt ok.

Hierboven zijn al veel tips gegeven die ik wilde geven. Misschien kun je apps installeren, zoals Bumble of Hey!Vina. Bij een club gaan, of desnoods zelfiets opzetten (spelletjesavond, kookclub, boekenclub). Zelf gebruik ik ook Instagram om mensen in mijn nieuwe stad te gaan volgen. Soms is er een online klik en spreek ik met iemand af.