Stel je persoonlijke vraag #11

Er zijn genoeg situaties te bedenken waardoor dat mogelijk is. Ik vind deze reactie ontzettend bot.

9 likes

Als jij een cadeautje krijgt waar je niet blij mee bent, zeg je dat dan?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Niet uit mezelf, wel als het aan me wordt gevraagd.

1 like

Die ga ik ook nooit meer vergeten. Ik wist alle formules, maar iets er mee uitrekenen kon ik echt niet :sweat_smile:

2 likes

Flauw! Ik ben het wel eens met @Vincent, hoewel de manier waarop niet zo had gehoeven. Of je hoeft het Ć¼berhaupt niet tegen iemand te zeggen.

Wat is daar nou weer flauw aan?

2 likes

Het komt op mij over als jennen, maar misschien wat het een oprechte vraag?

Als ik met de fiets of lopend over wil steken en eigenlijk door rood wil gaan, doe ik dat meestal toch niet als ik zie dat er ook een (jong) kind (met ouders) staat te wachten. Heb dan toch het idee dat ik het verkeerde voorbeeld geef ofzo. Hebben jullie dit ook?

  • Ja, dit heb ik ook
  • Nee, want ik ga nooit door rood
  • Nee, mijn keuze om door rood te gaan wordt niet beĆÆnvloed door de aan- danwel afwezigheid van kinderen
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Volgens mij is dit wel een mooi moment om te stoppen met veroordelend te reageren op @Vincentā€™s opmerking. 5 dezelfde reacties in 5 minuten enzo.

5 likes

Oh ja ik snap dat je dat zo leest, misschien is het ook wel jennen. Maar vind je het dan niet een terecht jennen? Als je die opmerking flauw vindt, dat is de eerdere uiting (en de toon vooral) ook. Meer een spiegel dan een kutopmerking zeg maar. Maar dat is mijn mening hoor. Je hĆ³eft niet altijd alles te roepen wat je denkt.

2 likes

Oh nou sorry dat ik te laat was :stuck_out_tongue:

Neee niet zo doen. Het is meer dat het regelmatig gebeurt dat iemand een onhandige opmerking plaatst en tientallen mensen vervolgens reageren dat het een slechte opmerking is. Dat creƫert een vervelende sfeer en is ook niet nodig. Like dan een bericht wat dat zegt, dan uit je ook je stem ipv dat we iemand ondersneeuwen met negatieve berichten. Het is wel duidelijk nu toch?

10 likes

Ben dat wel met je eens op zich hoor. Maar wel moeilijke balans soms vind ik, mensen zeggen soms ook dat ze een terechtwijzing met 25 likes intimiderend vinden juist, en soms is het eerder reactie op reactie en niet alleen 5 tegen Ć©Ć©n oorspronkelijke mening.
Maar eens dat hetzelfde niet tien keer hoeft te worden gezegd hoor.

je hoeft niet alles te zeggen wat je denktā€¦

6 likes

@Jauregui ik zie zo vaak (voor mn gevoel tenminste) dat iemand reageert op een post van jou en dan wil ik de originele post bekijken en dan heb je m verwijderd. Vraag me af waarom.

17 likes

Je bent niet dom. Laat niemand je dat vertellen.

37 likes

Oh @Jauregui dit is nu even de aanleiding om het tegen je te zeggen maar je bent me al vaker opgevallen, met dat ik je ad rem en met een rijke woordenschat vond reageren

2 likes

Dom ben je sowieso niet. Maar ik zie dus vaker dat je je posts verwijdert en ik wil je niet tot verantwoording roepen ofzo, maar ik vind dat vaak onnodig (en jammer). Dus ik dacht ik vraag het even omdat ik het niet snap. In dit geval kan ik het me nog wel voorstellen.

13 likes

Ik denk het wel altijd als ik ouders/begeleiders met kinderen door rood zie oversteken dat het een slecht voorbeeld is.

3 likes

Als je iets niet weet, ben je niet dom. Kennis is niet hetzelfde als intelligentie.

Trouwens, alleen slimme mensen zijn slim genoeg om te weten dat ze veel dingen niet weten. Je moet heel dom zijn om te denken dat je alles weet en begrijpt. En slimme mensen zijn slim genoeg om vragen te stellen zodat ze meer kunnen leren.

36 likes