Vond dat echt super lekker
Bij ons was dat volgens mij anti de bom want âgezondâ. Hoe ongezonder en zoeter je traktatie was hoe beter en hoe meer RESPECT.
Nog een verjaardag vraag. Ik ging namelijk zo stuk toen ik over de echt typisch nederlandse verjaardag nadacht. Dat ik ff over verjaardagen an sich nadacht.
Voor degene die de verjaardag apart vierden als tiener/puber toen je nog thuis woonde. Gingen jouw ouders dan weg? Ik hoop dat ik genoeg opties bied.
- Ze bleven wel thuis maar ze gingen in een andere kamer/ruimte zitten
- Ze gingen weg van huis
- Ze zaten gezellie bij ons
- Ze liepen in en uit naar ons
- Ik weet dit niet meer
0 stemmers
Wat was jouw lievelingstraktatie?
- Rozijnen/krentjes
- De mandarijn inclusief getekend gezicht
- Minizakje chips
- De prikker met knakworst, kaas en een druif/komkommer
- De dropveterketting
0 stemmers
Ik ben pas een paar jaar geleden voor het eerst op zoân Nederlandse kringverjaardag geweest en ik schrok me rot. We kwamen binnen en wist niet zo goed wat ik moest doen, na 5 minuten begon iedereen Ăłns te feliciteren met de jarige, wat een beetje ongemakkelijk was want zij waren familie en wij slechts kennissen. Ik heb echt wat gemist in mijn jeugd qua etiketten voor zulke verjaardagen (dat je iedereen een hand hoort te geven bijvoorbeeld, haha).
Omg die traktaties wat nostalgisch. Volgens mij wilde mijn moeder een soort liefstemoedereveraward want ik mocht op zoân lange sateprikker allemaal duur snoep van de jamin rijgen voor de hele klas. Ik was zoo trots.
Mijn zus had op het kinderdagverblijf toen mn nichtje 1 werd met bananen getrakteerd met een gezichtje erop en een hoedje en alles. En ik dacht WAT STOM. Maar het is veel stommer om ongezond te trakteren, dit zit alleen nog ff in mn systeemđ
Haha dit is precies mijn tactiek altijd ik ben op de gemiddelde verjaardag de eerste om mân hulp in de keuken aan te bieden
Ik ben wel van plan Mn volgende verjaardag met een kringverjaardag te vieren, inclusief alle snacks en statafels in de partytent in de tuin en een dartbord voor de mannen.
Weet alleen niet of je wel die vibe kan nailen met alleen maar jonge mensen, ik denk dat je dan toch de ongepaste opmerkingen van oom Theo, de bemoeizucht van tante Bep en de racistische oneliners van neef Marco mist.
Gewoon veel âwijnenâ!
Ik ken zoân familie die altijd de verjaardagen gemixt met de tieners en familie deden omg. Telkens kwam er weer een âgrappenmakerâ aan. Maar die familie zelf vond dat echt heeeel leuk!!! Ik waardeer die familie nog steeds heel erg en ik werd ook op hun familiedagen random uitgenodigd. Zou bij mijn familie geheel ongepast zijn. Het heeft wel wat.
Gatverdamme dropveter nibbits???
Ik wilde 100% voor de nibbits stemmen maar Jezus ew nee
Ja jezus, dat vreet je niet samen Die nibb-its eerst op je vingers natuurlijk, waarna je ze een voor een opeet. En dan tot slot die dropveter.
Ben jij wel eens uitgenodigd/geweest op een familiedag van een vriend/vriendin?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zoân grote teleurstelling altijd als er iemand jarig was en diegene dan rozijntjes trakteerde
Ik heb nu zo een zin om volgend jaar wel eens mijn verjaardag te vieren. Kringstijl. Wel lekkerdere hapjes, maar dan als mensen weggaan zoân dropveterketting met Nibbits meegeven.
Of meegeven aan mijn man voor een traktatie op zijn werk.
Maar dan heb je allemaal nibbitstofjes op je dropveter!!! Sowieso vond en vind ik dropveters goor, smaakt niet eens naar drop
Ben ook vet verbaasd dat die keuze zo hoog eindigt hahaha
Mijn moeder heeft toen ik in de kleuterklas zat eens een snoephuis van Hans en Grietje gemaakt. Het was echt heel mooi!! Alleen niet meer te eten, alle harde taaitaai, etc. Was ook niet de bedoeling, maar het huis heeft nog weken in de klas gestaan. Om het huis heen stonden bomen, van een soort dropstokjes met crĂȘpepapier, dat was de uiteindelijke traktatie. Dat was mân lievelings traktatie.
Ik heb aan mensen op whatsapp gevraagd of ze weten bij het plaatje in de kring met vlaggetjes erboven wat het is, die niet opgegroeid zijn en niet/nauwelijks iets van nederland weten. Maar nou denk ik, iedereen hangt toch voor kleine kinderen vlaggetjes enzo op voor de verjaardag? Even uitgaand van een gemiddeld westers gezin.
@Eddie ik weet niet of dat een officiele term is. Ik ken het door mân vader. En het is bedoelt om je familie van allerlei windstreken/landen weer bij elkaar te laten komen voor een dag.
Ik vind het zo specifiek dat echt niemand de U heeft gekozen als favoriete klinker
In huis met overal eten en drinken en muziek en dat je gewoon rond kunt lopen. En steeds met andere mensen praten of domme ideën uitvoeren.
En met de gender reveal OOK!