Stel je persoonlijke vraag #11

Dat doet me denken aan het verhaal van een collega. Zij begeleidde en jongen met autisme (en een verstandelijke beperking) en hem was gezegd: als je de kamer binnenkomt, geef je iedereen een hand en zeg je ‘gefeliciteerd met …’. Dus dat deed hij.
Maar er was hem niet gezegd dat dat niet élke keer hoefde als hij de kamer binnenkwam. Dus elke keer als hij van de wc kwam en de kamer binnenliep, begon hij weer opnieuw met iedereen te feliciteren. Precies zoals hem gezegd was :upside_down_face:

45 likes

Nee dat is inderdaad niet apart, omdat het een zakelijke aangelegenheid is. Maar wat ik meer bedoelde is, als die begeleider er na al die maanden zelf niet meekomt. Waarom zou je dat dan moeten vragen?
Heb ik het zo goed geformuleerd?

1 like

Los van het feit of het al dan niet gepast is op professioneel vlak: ik ken meerdere vrouwen met een buikje die NIET zwanger zijn en hun buikje ook niet per se verstoppen, ondanks het feit dat ze al meerdere keren die vraag kregen. Gewoon niet doen dus. Ongemakkelijk voor beide partijen.

7 likes

Voor degene die bevallen zijn, heb je dit op social media gedeeld met een foto?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor degene die (nog) niet bevallen zijn, zou jij dit delen op social media? Ongeacht of je profiel prive is of niet etc. Gewoon of je dit uberhaupt op social media zou plaatsen.

• Ik denk van wel
  • Ja zeker
  • Ik denk van niet
  • Nee zeker niet

0 stemmers

Behalve als ik tzt een #influencer ben want moet dan toch ergens mijn wieg/ buggy en speelgoed vandaan halen?

5 likes

Dat zie ik dus echt never. Ik heb nog nooit alleen een bericht gezien met “wij zijn om 23:12 de trotse ouders geworden van flip”. Overigens vind ik hier niks slechts aan hoor. Maar ik keek net op fb en zag weer zo’n typische pasgeboren baby foto met bijbehorende tekst en dacht, nee ik denk niet dat ik dat ooit zou doen.

2 likes

Ja, van haar voetjes. Ik wil voorlopig geen herkenbare foto’s online van mijn kind.

10 likes

Maar wel als ze ouder is? Ik sprak een keer een jongen en hij had de foto van zn neefje als profielfoto op whatsapp. Pasgeboren, ik zei oh wat leuk hoe heet hij? En dat wist hij niet want in die cultuur ofzo werd de naam niet direct met de familie/omgeving gedeeld. Vind dat altijd zo opvallend hoe iedereen dat zo verschillend doet/deelt allemaal.

Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Aan de ene kant wil ik niet te beschermend zijn, aan de andere kant zitten er gewoon engerds op internet en ik wil niet dat er een vieze foto gephotoshopt wordt.
Mijn profielen zijn wel privé, maar hoe privé is iets nou echt? De foto’s staan dan wel ergens op servers op plekken die ik niet ken. Ik heb dus nog geen beslissing genomen en doe het voorlopig niet.

3 likes

Ik vind het niet nodig dat iedereen het weet, ook al heb ik alleen fb en staat alles op privé. De mensen die het moeten weten, bel ik, of ze krijgen een geboortekaartje. De rest gaat het niks aan, of hoort het via via wel.
Maar ik heb sowieso niks met social media en gebruik het (bijna) niet.

Oh foutje, @FrauHelga, had niet op jou willen reageren.

3 likes

Toen ik de typische nederlandse kringverjaardag
foto met vlaggen liet zien aan iemand die het niet kent kreeg ik als antwoord op wat het was: “A family gathering” dus ja haha het komt wel in de buurt opzich.

Of hij.

7 likes

Houd jij van bordspelletjes? Mn vader vind/vond het vreeeeselijk dus we deden zelden spelletjes thuis. Mn laatste ex vond het juist heel leuk en ik heb me helemaal aangepast toen haha en opzich vond ik het ook best leuk. En met vriendinnen deden we gewoon alles behalve bordspelletjes, zowel vroeger als nu.

• Ik vind bordspelletjes leuk!
  • Ik haat het
  • Ik doe het nooit dus ik heb er geen mening over
  • Sommige bordspellen vind ik wel leuk om af en toe te doen

0 stemmers

Ik heb nog nooit geweerwolft :sob:

3 likes

Heb jij wel eens yahtzee gespeeld op een camping? Toen voelde ik mij de ultieme kampeerder en ik vond het zo leuk

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dit is overigens gewoon een heel lame spelletje met een bekertje met dobbelstenen. Maar ik kende dat niet echt en toen ik met een vriendin meeging op vakantie voelde dat zo gezellig aan. :smiling_face_with_three_hearts:

dit zou wel echt gaaf zijn! een weerwolven meeting, ik ben voor!

4 likes

Ik zou alleen al komen om naar jouw mooie accent te luisteren hahah

10 likes

Niet op de camping, maar dit speelden we wel heeel vaak samen met mijn oma. Later gingen we over op Rummicub en we hebben ook veel woordzoekers gedaan. Good old times.

4 likes

Maaar, er zijn mensen waaronder ik met een auto, die mensen op een station op kunnen halen en zodoende kunnen we toch een meeting bij jouw thuis houden :joy:!

1 like