Stel je persoonlijke vraag #11

Ok beetje smerig misschien maar
Zou jij het vies vinden als je huisgenoot haar wasbare maandverband waste in de gemeenschappelijke wasmachine?
Ps ik doe alleen ja of nee want een beetje heb ik niks aan haha
Ps2: ik ben de huisgenoot. Ik wil misschien overstappen maar dit houdt me tegen

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben de huisgenoot :flushed:
En nee niet samen wassen

Ik zou ze gewoon in die wasmachine knallen hoor. Alleen van te voren wel even uit spoelen wellicht, maar meer omdat bloed er beter uit gaat met koud water dan warm water.

1 like

Ik zou het idee vies vinden, maar als ik het niet zou weten, zou ik er natuurlijk niks van merken.

6 likes

Heel stom want ja ik vind het een vies idee, maar je merkt er denk ik niks van toch? En je spoelt het uit neem ik aan?
Zit me nu gelijk af te vragen hoe dit zit met wasbare luiers haha

Ik vind het zelf ook wel een beetje een vies of gek idee, maar ik zie niet in hoe het voorlopig anders kan en ik pas geen cup (hoef ook geen tips want nee het lukt me echt niet en ja dat heeft een medische reden) maar ik wil heeell graag minder menstruatie’afval’ veroorzaken…

Ik zou het echt prima vinden. Je moet ze van te voren gewoon met koud water uitwassen enzo toch? Dan is wat je overhoudt ook niet echt anders qua wat er nog in zit dan een onderbroek waarin je een beetje doorgelekt bent gok ik? en die zou ik ook gewoon in de was gooien.

2 likes

Wat @HvO zegt, kan toch. Dat je het sowieso eerst voorwast / uitspoelt in een sopje biotex. Als je het daarna in de was doet, is het toch niet veel anders dan ondergoed of beddengoed met spermavlekken o.i.d.?

1 like

1keer en die had ik zelf georganiseerd voor mijn zus en op haar verzoek zonder domme spelletjes!

1 like

Ik heb hier ook wel eens over nagedacht (dingen inbrengen lukt ook niet), maar ik vraag me af hoe ik dat moet doen op werk oid. Neem je het dan mee in een zakje? Mijn menstruaties zijn altijd heftig en ik lek best wel snel door :thinking:

Ik zie geen verschil tussen dat wassen en bijvoorbeeld een shirt waar bloed op is gekomen of een onderbroek waar bloed op zit ivm doorlekken.

Voor de mensen die het vies vinden waarom vinden jullie het vies? Je merkt er toch niks van als je daarna zelf gaat wassen?

4 likes

Sinds ik een cup gebruik, vind ik m’n menstruatie en menstruatiebloed echt vƩƩl minder vies. Vroeger was ik dan ook echt een beetje vies van mezelf, maar dat heb ik nu helemaal niet meer en vind ik zelfs belachelijk. Het is maar wat bloed en slijm. Als ik een wonde heb, vind ik dat ook niet vies ofzo, waarom menstruatiebloed dan wel? Ook interessant om te zien over hoeveel (weinig) bloed het dan eigenlijk gaat (en ik heb volgens mij een heel gemiddelde menstruatie).

Ik deel ook m’n wasmachine en nu heb ik onlangs van die slipjes gekocht die maandverband vervangen, dus die ga ik ook gewoon in de machine doen. Je moet ze sowieso vooraf uitspoelen en als het ā€œgewoonā€ bloed is of een doorgelekt slipje, zou ik dat ook in de wasmachine doen.

6 likes

Ik heb een probeerpakketje wasbaar maandverband gekocht. Ben alleen net ongesteld geweest, haha. Vind het wel heel spannend, ik woon straks weer ff thuis en mn moeder vind het vast prima en interessant, mn broertje en vader hoeven het niet te weten haha

Als je het van tevoren even uitspoelt en op 60+ graden wast lijkt me dat niets viezer dan andermans ondergoed was.

1 like

Heb jij wel eens een courgette en aubergine door elkaar gehaald?

• Ja (waarschijnlijk wel)
  • Nee
  • Zit er verschil tussen beide dan?

0 stemmers

En perzik en nectarine.

Heb jij een regenjas?

• Ja, een ā€˜lelijke’. Deze draag ik alleen als het regent
  • Ja, een ā€˜lelijke’. Deze draag ik ook wel eens als het niet regent (als herfstjas dus)
  • Ja, een modieuze. Deze draag ik alleen als het regent
  • Ja, een modieuze. Deze draag ik ook wel eens als het niet regent (als herfstjas dus)
  • Nee, als het regent draag ik gewoon een ā€˜normale’ jas

0 stemmers

Nooit geweten dat een poll over regenjassen zoveel opties kon hebben maar ik ben vast nog iets vergeten
Oh en met lelijk bedoel ik zo’n jas die je samen met zo’n broek koopt als pak

1 like

Ik neem aan dat die van Rains onder modieus vallen? Heb die ook wel eens gewoon zo aan, voornamelijk als het waait. Heb alleen een leren jack verder als tussenjas, en daarvan is de rits stuk…

Ik heb geen jas die bij een broek hoort, maar ik kan hem met de beste wil van de wereld niet modieus vinden/noemen, dus ik heb toch maar voor de lelijke gestemd.

2 likes

Nou ja, ik draag ā€˜m ook als ik denk dat het die dag gaat regenen. Dus niet alleen als het al regent.

1 like