Stel je persoonlijke vraag #12

Als het iemand is bij wie ik zelf altijd moet zeuren en dagen lang moet wachten totdat ze een tikkie betaald hebben, dan houd ik m’n mond en wacht ik wel tot ze het door hebben.

Maar als het niet zo iemand is, dan zou ik wel even een berichtje sturen.

Ik zit in een volle trein, mag ik hier een blikje Red Bull drinken? Niks is verboden natuurlijk, maar is het okay om te doen? Ik lees namelijk vaak dat friet echt niet chill is, maar Red Bull stinkt ook aardig

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hahah daarom deed ik het ook, maar toen voelde het petty dus ging ik hem toch wijzigen naar ja.

1 like

Haha goeie reden

1 like

Lol :sweat_smile:

1 like

Vroeger vond ik het fantastisch maar nu verschrikkelijk, krijg er inderdaad de rillingen van, een bepaalde irritatie wekt het op maar dat was eerder absoluut niet zo, het stond non stop aan hier
Maar ja toen was ik zelf ook een irritant zingend kind (thuis dan, niet op tv)

1 like

Ik ben ook heel competitief. Kan me soms echt zo moeilijk bedwingen om niet keihard te gaan rennen als iets opengaat en je met mensen staat te wachten bij de ingang (bijv. pretpark of vroegah de UB om 07:30). Bij een drukke trein ben ik ook meedogenloos, of in de sale kan ik er ook echt zo erg van genieten om een koopje te scoren (vooral als er nog maar 1 van is en iemand het net in z’n handen had en teruglegt). Ik zeg ook heel vaak ‘you snooze, you lose’ tegen vrienden hahaha nu ik het allemaal opsom ben ik echt een kut mens :joy:

7 likes

Kinderen voor kinderen is ook naar. Gatverdamme. Een vriendin van mij wilde met zo’n lokaal talentjeshowtje doorbreken met “ik word altijd wakker met een wijsje in mn hoofd”. Ik vraag me af wat haar moeder bezield heeft. Het was afschuwelijk en ze kan gewoon niet zingen ja.

1 like

Ja ik haat je nu al haha

Hahah noouuu :cry: nee ik probeer mezelf vaak in te houden hoor, want ik vind het zelf ook onnodig en niet altijd een leuke eigenschap. Maar van binnen zegt dan wel een competitief stemmetje van ‘doe het!!!’.

1 like

Ik kan mij goed voorstellen dat het zeer vermoeiend is om iemand bevriend te zijn die deze eigenschap heeft en het dan ook nog zo uit haha. Fijn voor haar dat zij zich nu kan excelleren in haar sport.
Ja betreft de dingen waarin ik mijzelf als ‘goed’ beschouw wil ik graag tot de beste horen (niet vd wereld haha, maar meer van de mensen om mij heen). Maar het werkt dan heel selectief, zo haalde ik tijdens mijn bachelors gemiddelde cijfers en vond ik dat ok. Maar nu tijdens mijn master ben ik gemotiveerder en doe ik meer en heb ik het op een na hoogste cijfer behaald van wat mogelijk is en baal ik vooral dat ik niet het allerhoogste cijfer heb?..
Ik ga er nu misschien te diep op in haha excuses, maar het hangt ook heel erg van de context af en van de mensen met wie ik mij vergelijk.
Ik zat vandaag bij een ‘academische leesgroep’ en de discussies waren zo zo goed en intelligent en ik had nauwelijks wat toe te voegen. Normaal zou ik daar enorm van balen, mij schamen en niet meer deel willen nemen, maar ik vind het nu vooral tof dat ik de ‘domste’ persoon in de discussie ben en wat dat betreft alleen maar kan leren. Dus ja haha ik ben wel wat vooruit gegaan. En ok sorry ik ben zo tyfus gaar nu dus dit stuk slaat nergens meer op.

In mijn gemeente zijn er met de intocht van Sinterklaas dit jaar

• Alleen roetveegpieten
  • Alleen zwarte pieten
  • Een combinatie van beiden
  • Combinatie van (incl. andere vorm zoals regenboogpiet)
  • Geen flauw idee

0 stemmers

Ik ruik echt duizend keer liever friet dan die weeïge zoete lucht van red bull, daar word ik acuut misselijk van.

3 likes

Ik ga protesteren maar die optie staat er niet bij

6 likes

Ik zou het zelf zeer waarschijnlijk ook vergeten zijn, dus niet appen. Als het echt om iets groots/een aanzienlijk bedrag gaat zou ik het nog wel onthouden maar verder is mijn geheugen echt een zeef. Als ik ze krijg betaal ik ze wel altijd meteen (omdat ik het anders gegarandeerd vergeet) en ik betaal regelmatig dingen voor mensen zonder Tikkies te sturen dus ik ga er maar vanuit dat het wel zo’n beetje compenseert

Zou wel willen maar ben te pussy, ben dan echt bang om uitgescholden te worden of erger

Al helemaal omdat ik in (blokkeer)Friesland woon,heb echt het idee dat het hier heel ernstig is met hoe boos mensen worden op anti zwarte piet dingen

1 like

Stuur jij wel eens Tikkies?

• Ja, maar alleen voor grotere dingen (denk kaartjes voor een concert/feestje of groter)
  • Ja, ook voor medium dingen (bijvoorbeeld samen lunchen)
  • Ja, ik stuur voor elke geleende cent een Tikkie
  • (Bijna) nooit, vind ik stom
  • (Bijna) nooit, dat geld boeit me niet
  • (Bijna) nooit, het wordt wel op een andere manier gecompenseerd
  • Gewoon (bijna) nooit
  • Het verschilt per persoon
  • Anders

0 stemmers

Ik stuur meer tikkies dan ik zou willen maar ik ben zo skeer dat ik me het niet meer kan veroorloven. Maar nu heeft een klasgenoot een tikkie van 1,85 nog niet betaald en nu durf ik daar niet naar te vragen. Terwijl ik wel vind dat ze moet betalen.

2 likes

Ik stuur ook wel tikkies voor kleine bedragen omdat ik vaak dingen voorschiet. Eenmalig een euro of twee “verlies maken” is geen probleem, maar als dat elke maand twintig keer twee euro is tikt het wel hard aan. Ik heb geen heel riant salaris en dan moet je toch op zulke dingen letten. :woman_shrugging:t4:

6 likes

Ik vind het niet uitmaken hierin wat je salaris is en of je wel of niet skeer bent, vind het de taak aan de ‘lener’ van het geld om te vragen of je een tikkie wilt sturen, wel zo netjes het is al lief als iemand iets voorschieten toch?

Ik ben zelf een soort van competitief, komt denk ik voor uit onzekerheid dat ik graag gezien wil worden of dat mensen denken wow dat heeft ze goed gedaan. Maar dan niet qua sport of spel maar meer in het leven (groot huis, bedrijf, bepaalde keuzes). Vind het eigenlijk geen leuke eigenschap van mezelf. Maar gaat vanzelf. Ben daarbij wel bescheiden of nog onzeker, als mensen dan zeggen wat knap van je dan denk ik ach ik doe ook maar wat.

1 like