Stel je persoonlijke vraag #12

Voor de mensen die wisten wat ze (ongeveer) wilde worden wanneer kwam je daar achter?
bij ongeveer bijvoorbeeld in een bepaalde sector

• Als klein kind
  • Als tiener
  • 20 - 25
  • 25 - 30
  • 30 - 35
  • 35 - 40
  • ik weet het nog steeds niet.

0 stemmers

Op basis van mijn posts op FF wat denk je dat het best bij mij past (als je zou moeten kiezen)?

De opties die hier hieronder staan zijn zijn een combinatie van dingen die ik heb gedaan / doe / soms wil doen in mijn stoutste dromen.

• (taal)docent
  • Schrijver
  • Content creator
  • (Web)redacteur
  • Assistant uitgever / medewerker uitgeverij
  • HR Medewerker
  • Online Marketeer
  • Graphic Designer
  • Projectmanager IT
  • Projectmedewerker in culturele sector
  • webdeveloper
  • Retailmedewerker
  • Journalist
  • Podcast maker
  • communicatie adviseur / medewerker

0 stemmers

Ik wissel elke 2-3 jaar van functie/rol en ik hoop dat ik over 10 jaar een stuk jungle heb gekocht en daar een hostel off the grid heb maar de kans is groter dat ik dan opeens in een andere sector zit. Dus geen idee :woman_shrugging:

4 likes

Als ik ga lunchen moet ik vaak ook een of meerdere kinderen mee nemen. Dus ik betaal eigenlijk altijd de lunch en stuur dan daarna een tikkie met alleen het eten wat de andere heeft gegeten. Delen vind ik niet eerlijk aangezien het eten van mijn kind er ook vaak bij zit.
Ook als er 's avonds ergens wordt gegeten is het vaak bij ons omdat we 2 baby’s hebben. Voor boodschappen betaal ik zelf wel altijd alles, maar als er voor 80 euro aan sushi wordt besteld dan stuur ik wel een tikkie daarna (en dit zeg ik ook altijd wel).

1 like

een vriendin van me gaf net aan dat ze meestal geen testertjes (lol vies woord) meekrijgt wanneer ze een nieuw parfum koopt, waarop ik verbaasd reageerde omdat ik echt altijd wel iets meekrijg. dus:

krijg jij testertjes/samples mee als je een nieuw parfum/iets anders koopt bij de douglas of een vergelijkbare winkel?

• ja, altijd
  • ja, meestal
  • zelden
  • nooit

0 stemmers

Wat houdt je tegen om een paar van deze dingen te combineren en voor jezelf te beginnen? :smiley:

2 likes

Ik krijg bijna altijd anti-rimpel crème omdat de medewerkers van de Douglas denken dat ze sly zijn. :rage:

15 likes

je kan niet vroeg genoeg beginnen!!!

1 like

Ik bestel bij Douglas dan kun je er 2 zelf uitkiezen anders krijg je idd gegarandeerd anti rimpel creme

3 likes

Ja maar wel steeds minder. Vroeger kreeg je echt minimaal 4 samples ofzo, tegenwoordig mag je blij zijn met 2. Ik had laatst voor mn verjaardag allemaal Douglas bonnen gevraagd, dus toen ook mega veel testers gekregen

1 like

Wordt wel aangeboden maar ik wil ze niet. Tenzij ik naar Skins ga #luxepoes

4 likes

Maar wel maar een keer. Heb een keer gehad dat ik iemand drie keer ‘moest’ herinneren en heb toen wel gezegd dat ik dat niet meer ging doen. Het is niet alsof ik zo graag wil betalen dat ik ervoor ga smeken ofzo. Ik stuur een keer een herinnering en daarna is het je eigen zaak als je je geld niet terugeist.

Ben wel voor protesteren en tegen zwarte piet maar ik kies wel m’n gevechten uit. Zwarte piet ligt me niet zo na aan het hart dat ik echt wil gaan protesteren, vrouwenrechten wel. Ik zou me ook een beetje raar voelen om als witte vrouw in de frontlinie te staan geloof ik, net als ik het raar zou vinden om bij de gay pride/ iets voor lhtbq+ in de frontlinie te staan.

4 likes

Ik heb sowieso 7 van de dingen al gedaan of geprobeerd :wink: Wat mij tegenhoudt om echt voor mijzelf te beginnen is mijn gezondheid. Ik houd wel van een goed vangnet. :stuck_out_tongue:

1 like

Goede reden! Hoop dat je de ruimte kan vinden om lekker alles te doen wat je leuk vindt. :slight_smile:

Snap je wel hoor, maar het zou mij zo’n white saviour gevoel geven. En eerlijk gezegd, een man die aan de frontlinie staat qua feminisme, zou ik ook een beetje raar vinden. Bondgenoten, natuurlijk. Maar niet diegene die vooraan staat. Misschien is dat een raar idee van mij hoor.

3 likes

Je hoeft ook niet vooraan te staan bij een demonstratie, je kan ook aanwezig zijn in support. En dan vind ik het ook heel belangrijk dat juist ook witte mensen dat doen.
Ik ga er zelf zaterdag ook bij zijn bij kozp in Alkmaar.

5 likes

Dit. En vaak ook nog foundation in de kleur waar een Oompaloompa nog jaloers op zou zijn.

2 likes

Misschien zit er business in het maken van podcasts waarin je bizarre vragen en stellingen voorlegt? Ik zou sowieso trouw luisteren dan!

5 likes

Als jij een woord zou moeten spellen van chocolade letters zoals @pastelzwart 's moeder en @Monstertruck en alle letters liggen binnen handbereik welk woord zou jij dan geneigd zijn om als eerst te spellen?

• sint
  • piet
  • je eigen naam of die van iemand anders
  • een scheldwoord
  • ‘poep en plas humor’
  • anders…
  • Iets wat normaal op z’n leesplankje staat… aap noot mies maan
  • Een buitenlands woord
  • Een buzz of internet woord
  • Een activistische boodschap
  • iets lieflijks kusjes / xxx / love etc
  • live love laugh-achtig iets