@Pierlala wij hebben dezelfde zondes aangevinkt terwijl die opties weinig populair waren en nu vraag ik me af of we op elkaar lijken.
M’n ex date had een huisgenote die cyndi heet, dat vond ik wel verwarrend en sindsdien moet ik er wel over nadenken
Slapen
Door het vuurwerk heen? Zoja respect.
geen concrete plannen maar sowieso iets met vrienden en een hele hoop drank en vuurwerk op het gemeentepleintje. en 1 januari gewoon werken
Wat dom van die mensen, maar gelukkig voor jou! Wat heb je toen eigenlijk gedaan? Politie ingeschakeld of er zelf achteraan gegaan?
Ik ben nooit zo bang om geskimd te worden of dat ze geld van mijn rekening plunderen, er staat toch nooit geld op.
Op vakantie in Turkije. Ik pin nooit in buitenland altijd contant mee. Maar had een dokter nodig en moest cash afrekenen. Maar de vakantie duurde nog wel even dus wou gaan pinnen.
Pats boem €2000 armer. Gelijk bank in nl gebeld en zagen het idd dat overgeschreven was. Gelukkig verzekerd en terug gekregen.
Politie in Turkije deed er niks mee.
Nee helemaal niks. Ze hebben niks met mijn gegevens gedaan en toen de creditcardmaatschappij erachter kwam hebben ze uit voorzorg direct mijn kaart geblokkeerd. Wel chill eigenlijk. Ohja trouwens het is nog een keer gebeurd. Toen hebben ze een abonnement op een tijdschrift in Italië genomen met mijn creditcard, terwijl ik zelf in Indonesië zat. Dat vond het bedrijf van de kaart ook zo verdacht dat m’n kaart direct geblokkeerd is. Echt wel goed eigenlijk, ze zijn heel alert.
Ik hoop dat het lukt
Veel eten en champagne , en om 12 uur weer een jaar ouder worden.
@Maestoso mss maak je het wel gewoon verkeerd?
Ik sta wel op voor oude of zwangere mensen, maar stiekem denk ik soms ook: als je echt graag wil zitten, dan moet je misschien ook niet op het allerlaatste moment een spitstrein in springen. Ik ben elke dag 7-10 min eerder op het station dan dat de trein vertrekt zodat ik een plek heb in de trein haha. Als je vlak voor vertrek instapt moet je standaard staan. Dat weten de meeste forenzen, dus iedereen is eerder haha. Dus dan sta ik wel op, maar niet met veel plezier
Dus eigenlijk zeg je dat als ze bijv niet eerder weg kunnen van hun werk om als eerste in de trein te zitten, ze maar gewoon op de volgende moeten wachten zodat ze wel een zitplek hebben?
Ik zie bejaarden en zwangeren niet zo snel ‘in een trein springen’ op het laatste moment.
Haha nouja ik doe dat zelf wel als ik per se wil zitten (scheelt dat de volgende al kwartier later gaat). Je moet niks natuurlijk. En ik sta ook wel echt op als er last-minute een zwangere vrouw binnen komt lopen. Maar ja, ik kan het dan toch niet helpen om toch te denken ‘hmm niet zo handig’ haha sorry kan toch niet de enige zijn die dat stiekem denkt
Ik sta meestal héél quasinonchalant op zodra een mindervalide persoon de tram is ingestapt (en vlakbij mijn zitplek is) en doe dan net alsof ik de volgende halte eruit moet ik vind het op een of andere manier sowieso ongemakkelijk om mijn zitplek verbaal aan te bieden.
Ik heb wel eens mijn zitplek aan een oude vrouw aangeboden die sowieso ook lastig liep en die werd boos toen ik haar mijn plek wilde geven. En andere mensen gingen hard keihard lachen en sindsdien geef ik toch wel minder gauw mijn plek weg aan oudjes. Was ook benieuwd wie de mensen gingen uitlachen mij of die vrouw? Aan zwangere vrouwen of mensen die duidelijk slecht te been zijn uiteraard wel.
Maar dit is niet echt van toepassing als je trein altijd pas komt aanrijden op het tijdstip van vertrek
Nee klopt, ik spreek ook alleen uit m’n eigen ervaring en ik zit altijd in treinen die er al 10 min eerder staan dan ze vertrekken.
Ja dan zou ik zorgen dat ik op tijd ben, hoewel er altijd iets kan gebeuren natuurlijk, maar bij de meeste treinen en metro’s en trams gaat dit niet op