Stel je persoonlijke vraag #12

Is het de moeite waard om de aflevering van expeditie robinson van gisteravond terug te kijken?

• Ja, hij was leuk!
  • Nee, saai

0 stemmers

hm ja ik ook wel, maar ik doe op kantoor niet de was tussen m’n werk door haha

1 like

Ik werk efficiënter/harder maar minder lang (omdat ik inderdaad tussendoor de was doe, of buiten de deur ga lunchen ofzo)

4 likes

hij was saai, maar dat zijn ze tegenwoordig bijna allemaal haha
dus ik zou het wel terugkijken

Ging jij op de basisschool tussen de middag naar huis, of bleef je op school?

• Ik ging naar huis
  • Ik bleef op school

0 stemmers

Naar huis en BSO

Krijgen jullie het ook altijd fysiek heet als jullie een knappe man/vrouw zien?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Ik zweet me dan echt helemaal rot :frowning:

Ik ging naar huis en daar maakte mijn moeder echt een variatie van de meest ongezonde lunch voor ons :clap:t3::joy:

soms als alle leuke kinderen in de middag op school bleven mochten wij ook ‘overblijven’.

2 likes

Omdat we allemaal nog niet klaar waren met kraaltjes tellen om te leren rekenen en dat moesten doen tijdens het oppeuzelen van onze bammetjes.

1 like

Ik was een van de weinigen die moest overblijven en ik vond het zo stom. Ik ben opgegroeid in een kleine stad in de achterhoek en veel kinderen hadden moeders die thuis waren met de lunch. Maar mijn moeder moest weer zo nodig de feminist uithangen en 40 uur werken per week.

7 likes

Zelfs dat doe ik thuis tussendoor. Vind ik echt ideaal. Maar op kantoor zou ik dan bij de koffieautomaat hangen.

Hahahaha ik moet zo hard lachen om alle Montessori herinneringen hier altijd, zo absurd. Mensen die geen Montessori hebben gedaan denken ook echt WHAT als ik vertel wat voor dingen we hadden.

4 likes

Nou dit vond ik dus ook altijd, ik heb een tijdje op een kind gepast dat ik nogal stom vond en ze zat op een montessorischool dus dat vond ik dan een verklaring voor haar stomheid ( ja super onaardig om over een kind te zeggen en het kwam door haar omstandigheden maar ik wil graag even ongenuanceerd doen). Maar nu loop ik stage op een montessorischool en vind ik het eigenlijk heel leuk. Ik vind het in ieder geval echt een verademing om te zien dat het werkt. Wel bij de kleuters overigens, bovenbouw weet ik niet.

Hahahahaha idd, of dat je op de laatste dag voor de schoolvakanties je plant mee naar huis moest nemen.

4 likes

Ik denk dat het op sommige scholen echt goed kan werken ja, bij een bepaald type kind ook. Het hele combineren van klassen zodat de jongere kinderen kunnen leren van oudere kinderen vind ik heel mooi bijvoorbeeld (als het werkt). Maar ik was een kind dat zorgde dat ik m’n verplichte werkjes op maandagochtend 12 uur af had, zodat ik de rest van de week kon tekenen en lezen. Nul stimulatie om meer te leren ofzo. Nooit huiswerk gehad, begon met een flinke achterstand op de middelbare. Kwam er ook door dat ik in 3 jaar tijd 7 leerkrachten heb gehad doordat ze steeds weer vertrokken, dus ze begonnen allemaal weer bij het begin van de lesstof. 7 keer over de provincies van Nederland geleerd zeg maar.

Tldr; voor mij was het niet zo’n succes

5 likes

Ik verzoop mn cactus altijd

Nee klopt er bestaat nog steeds wel een bepaald soort ‘montessori-kind’ (zoals dat oppaskind) en het is zeker niet voor iedereen. Maar bij de kleuters is dat nog niet zo uitgesproken en zijn het voornamelijk kralenplanken en vlechtmatten op een kleedje. En die planten interesseren ze ook niks, ik zie elke week nieuwe omdat er weer een dood is gegaan of omgevallen of gewoon kaalgeplukt. En ze moeten die plant elke dag water geven! Hoezo echt.

Meestal naar huis, zelden naar de TSO. En op maandag paste mijn oma altijd op, dus dan aten we standaard pannenkoeken als lunch. :heart_eyes:

Ik bedoelde niet het te verdedigen en daarmee jouw ervaring tegen te spreken hoor. Van wat ik weet over midden- en bovenbouw Montessori is het totaal niet mijn ding, niet als leerling en ook niet als leerkracht.

1 like

Bij ons was het ongebruikelijk om naar huis te gaan. Denk omdat veel mensen van de boerderij kwamen en dan woon je kilometers bij school vandaan, dan ga je niet even snel naar huis tussen de middag