Stel je persoonlijke vraag #12

Welke drukte? :woman_shrugging:t2:

1 like

Lekker! Kan misschien komen omdat ik én in het onderwijs zit én een kind heb, en dan die feestdagen met alles erop en eraan, dat het dan extra zo voelt. Maar top als je daar dus geen last van hebt!

2 likes

Ja dat heb ik allemaal niet haha. Mijn meest stressvolle moment tot het einde van het jaar is denk ik waar ik oud & nieuw ga vieren. :rofl:

1 like

:raised_hands:t3: RUSTIG AAN HE, HOUD VOL!! Haha nee dat komt dan zeker goed!

1 like

Normaal niet, maar omdat we al een maand aan het klussen zijn en de feestdagen er aan komen krijg ik ook echt stress haha!

1 like

Er zaten toch 2 donkere mannen in de poll?

1 like

Ja ik ben het wel met je eens. Ik zou het ook wel een beetje gek vinden als er speciaal een poll komt voor aziatische mannen of latino’s ofzo.

1 like

Ik heb met november altijd een beetje het idee dat mensen veel werk en vrienden dingen plannen, want in december geen tijd, want feestdagen is familie.
Ik had op de laatste anders gestemd, want zeg toch het meeste af :rofl:

1 like

Mijn moeder heeft een erfelijkheidsonderzoek laten doen en haar kanker is niet erfelijk, dus ik hoef niet. Anders zou ik 10000% zeker wel een afspraak maken voor een onderzoek

1 like

Ja ik snap wel wat je bedoelt. Het was meer dat @Maestoso zei hey ik wil meer donkere mannen wat ik idd opvatte als: ik val (meer) op donkere mannen (dan niet donkere mannen). En toen dacht ik ik heb ook alleen maar (random) mensen uit het hete-mannentopic gepakt en er is ook een hete-vrouwentopic. Dat was meer mijn gedachtegang dan laat ik eens lekker inclusive doen. Maar ik vind het fijn dat jij en @kali dit hebben genoemd, want, hoewel ik het nog lastig vind om te bedenken wat ik precies anders had moeten doen, kan ik het wel meenemen.

2 likes

Anders, ik kan het me namelijk totaal niet herinneren hoe ik erachter gekomen ben😂

23 likes

Ik kwam er heel langzaam achter, eerst had ik wel door dat het toch gek was dat er altijd wortels in de koelkast waren terwijl we deze aan Amerigo hadden gegeven. Daarna vond ik mijn verlanglijstje in de handtas van mijn moeder en toen werd dit alles nog eens bevestigd in de klas.
Ik vond het aan de ene kant een enorme openbaring maar aan de andere kant ook zo logisch.
Kom op zeg een paard op het dak!?! En ik vind het eigenlijk in die zin wel een hele mooie traditie, hoe je als kind nog zo in iets kan geloven. Ik zou dat verhaal dan ook wel graag willen doorgeven aan mijn kinderen. Mijn zusje, veel kleiner dan ik geloofde overigens nooit in Sinterklaas. Maar deed altijd lekker schijnheilig zodat de cadeautjes tenminste bleven komen.

1 like

Ik had gezien dat de ‘kerstman’ een verklede vrouw met een baard was. Toen vroeg ik aan mijn moeder of dat klopte en of de kerstman wel echt bestond. Ik was een jaar of 7 en ik kreeg eerlijk antwoord. Daarna vroeg ik meteen door over sinterklaas. En als laatste over de paashaas… :crazy_face: (met die paashaas was ik niet eens bewust opgevoed. Ik was daar zelf blijkbaar ooit stellig mee aan komen zetten omdat ik iemand in een hazenpak ergens had gespot, haha).

2 likes

Bij ons is het andersom. Mijn vriend is regelmatig boos op mij dat ik weer eens niet heb onthouden wat hij gezegd heeft. Ik denk dat hij een 10 in zou vullen in je poll.

1 like

Ik weet dat nog zo goed. Ik zat het klokhuis te kijken (het ging over politiepaarden) en ineens kwamen m’n ouders met deze boodschap.

Ik was echt boos, zeker omdat ik een keer tegen m’n vader had gezegd “Iemand uit de klas zei dat sinterklaas niet bestond maar hij bestaat wel want ik heb hem zelf op tv gezien”.

Ik wil er wel even bijzeggen dat ik tegenwoordig/sindsdien de media niet meer zo blind vertrouw.

6 likes

Zo irritant dat ik gestopt ben met reageren op vragen waar ik al antwoord op heb gegeven of we een gesprek over hebben gehad.

Eergisteren gesprek met m’n vriend. Hij: “Ik heb woensdagavond een ding in Amsterdam, dus ik blijf daar na het werk, denk dat ik op station wat eet”.
Ik: “oh ik heb een dag vrij door de staking dus ik kan daar wel heen komen om samen te eten?”
Heel gesprek over waar en hoe laat

Gisteravond, vriend staat in de keuken, ik zit op de bank. Hij: “Ik eet morgen bij wagamama he”
Ik: …
Hij: “Wat doe jij eigenlijk met eten dan? Moet ik nu nog iets voor je voorbereiden?”
Hij: “Heb jij eigenlijk nog last van die staking?”
Hij: "Hallo? Oh god, ken ik hier alle antwoorden al op? "
Ik: ja, zie je morgen bij wagamama.

47 likes

Ik was ontroostbaar toen mijn stomme zus vertelde dat Sinterklaas niet bestond. En ik was echt met stomheid geslagen dat m’n moeder het bakje water dus gewoon leeggooide en de winterpeen weer teruglegde :@ Mijn vader ging op pakjesavond altijd even weg en toevallig werd dan altijd op de deur gebonst en stond er een wasmand met cadeautjes voor de deur?!??!

Ik heb wel hele fijne herinneringen aan Sinterklaas alleen ik weet niet of ik het zou vieren met eventuele kinderen. Ik lag wel altijd weken van tevoren al wakker omdat ik het zo spannend vond, maar hoe leuk is die kinderlijke naïviteit.

5 likes

Hahaha dit was ik ook maar meer ook omdat ik pakjesavond zelf ook heel gezellig vond.

1 like

Verstandig hoor, je weet het nooit.

1 like

Is groep 6 niet erg laat om erachter te komen dat sinterklaas niet meer bestaat? En dan vooral omdat dan al heel veel ouders het hebben verteld ofwel klasgenootjes/vrienden die het zeiden tegen je. In groep 5 deden we al met surprises en geloofde niemand het meer. Iig bijna zeker. In groep 6 ben je 8/9 jaar. Maar misschien verschilt het ook wel per school. En al vanaf heel jong zei ik al dat 1 zwarte piet mijn buurjongen was. Die speelde dat jarenlang en hij speelde vanaf kinds afaan al met ons. Maar mn ouders bleven ontkennen dat het niet onze buurjongen was. Heb dat nooit geloofd, maar ik bleef wel in sinterklaas geloven?

2 likes