Ik heb alles naar de kringloop gebracht joejoeee
Mân bachelor was antropologie (ik heb ook een paar politicologie boeken bewaard van mân minor die hij heeft) en master geografie maar hij leest vooral bachelor! Dat vond ik ook altijd lastiger uit te leggen. Hij neemt ook wel de tijd ervoor, gewoon af en toe een hoofdstuk, en als je geen tentamens erin hoeft te maken heb je t geluk hoofdstukken over te kunnen slaan als t je niet interesseert
Ik vond het zonde van de ruimte dus dan maar verkopen. Plus levert telkens een mooi bedrag op. Maar twijfelde ook want âwat nou als ik het ooit nodig hebâ. Als dat het geval is koop ik dan de nieuwere editie wel.
De studieboeken van antropologie heb ik geprobeerd te verkopen en anderen bewaard of naar de kringloop. Die van de pabo wil ik wel houden omdat er heel veel praktische informatie in staat die ook gewoon handig zijn als ik straks voor de klas sta.
Haha ik had eerst gewoon âneeâ gestemd maar na het lezen van die thread ga ik toch maar voor âwat is dit voor sociopaatâ
wow ja, dit ook:
emotional labor? ja, als je het zo noemt snap ik die voorbeeldreactie wel
Hmm ja in principe liever wel afspreken, maar soms kan dat ook gewoon niet (toen ik in het buitenland zat bijv.) en dan ben ik wel van het appen. Ik had ook echt gemengde gevoelens toen ik deze thread zag hoor, want in principe moet je tegenover je vrienden wel je grenzen aan kunnen geven, maar als je hier echt zo vaak tegenaan loopt dan gaat er misschien toch wat anders mis? Want hoe vaak hebben je vrienden nou écht je hulp nodig, dan kun je op die momenten toch eventueel wat schuiven zonder at het meteen te zwaar wordt? Ik heb bijv. ook wel eens gehad met een goede vriendin die zelf ook bepaalde problemen had en toen we een keer afspraken vroeg of ik daar in het vervolg bij andere mensen mee terecht kon. Ik vond dat toen aan de ene kant heel kut om te horen, maar aan de andere kant ook wel fijn want ik wil haar ook niet te veel belasten? En anders had ik dat misschien wel gedaan omdat ik het niet wist.
Maar goed ik geef ook alleen maar relativerend kutadvies dus misschien hebben mijn vrienden stiekem allemaal heel veel crisissen alleen komen ze daarvoor niet naar mij en ik kan ik me daardoor hier niet zoveel bij voorstellen?
Edit: Wat ik nog toe wil voegen, toen ik die eerste tweet zag met dat berichtje van âkan ik hierover even met je pratenâ dacht ik nog wel, dat is best goed als je weet dat een bepaald onderwerp heel gevoelig ligt bij die vriend/vriendin van je. Want ik kan me voorstellen dat als je zelf erg in de medische molen zit om wat voor reden dan ook, het soms even te veel kan zijn of te veel narigheid bij jezelf kan oprakelen om dan ook nog mee te denken met een vriend/vriendin over zoiets. Dus bij specifieke themaâs vind ik het denk ik wel goed.
Ik voel me echt een sociopaat nu ik als enige op ja duidelijk stem
Nouja, ik heb op dit moment gebroken met mijn zusje, met een soort van ex waar ik nog mee in een dynamiek zit en ik heb mijn onvrede geuit op het werk waardoor ik denk dat ik repercussies krijg. Dus ik heb twee verliezen in een week tijd, en onzekerheid over mijn baan. Als iemand nu naar me toe komt met iets, zou ik ook zeggen dat mân eigen shit me even genoeg is en ik er niks meer bij kan hebben. Is dat dan doorgedraaide zelf care? Ik heb het gevoel dat ik oprecht al op breken sta.
Ja ik denk dat ook wel hoor. Ik heb ook een vriendin die jarenlang echt heel erg de neiging had in dat soort ongezonde dynamieken terecht te komen/die in stand te houden. Met mij ging dat toen nog wel oké, maar bij een andere gezamenlijke vriendin zag ik echt dat door de combinatie van hun persoonlijkheden (denk ik tenminste, dat dat het was) ze elkaar echt helemaal meezogen in vanalles en dat dat niet per se gezond was. Dat is uiteindelijk ook geen duurzame vriendschap gebleken.
Maar het hangt er ook vanaf hoe âheftigâ het voorbeeld is, want ik vind het helemaal prima eigenlijk als iemand zegt âis over een uurtje/vanavond bellen in plaats van nu ook okĂ©â. Je kan nou eenmaal niet verwachten dat iedereen 24/7 voor je klaar staat, en dat doen de meeste mensen ook niet. Maar als het inderdaad meer een âhoe klinkt 3 februari 2020 voor jeâ wordt vind ik dat echt belachelijk
Het hangt denk ik ook heel erg van je sociale cirkel verder af? Als je bijv. maar één vriend/vriendin hebt waar je op dat moment goed mee over iets kan praten en die zegt zo iets, komt dat harder aan dan als ik het idee heb dat ik ook een andere vriend/familielid kan bellen. Maar ik zou het denk ik op een moment dat ik al niet helemaal lekker in mân vel zit (wat waarschijnlijk het geval is in crisis) het heel moeilijk vinden het niet persoonlijk te nemen dus vandaar mijn âniet leuk maar okâ reactie.
een template voor vrienden in nood⊠juiiiiist.
doet me denken aan die moeder die dat lunchkaart-proces optimaliseert voor de bloedjes van kinderen.
https://www.sunnydayfamily.com/2015/08/10-back-to-school-lunch-hacks.html
Ja dat onderste heb ik ook wel eens gezegd. Ik vind dat ook helemaal niet raar. Ik ben wel benieuwd wat andere mensen in plaats van dit zouden sturen. Want misschien denk ik wel veel te extreem.
Ja maar zet dan ook gewoon je telefoon uit als je zo druk aan het werk bent of open je appjes niet??
(zeg ik ook hoor terwijl ik hier zit te forummen tijdens mân scripite)
Dit onderwerp maakt me gefrustreerd (en verdrietig) Vragen of iemand tijd voor je heeft het weekend want reden x en y en dan terugkrijgen dat het weekend lastig wordt want dan ziet ze haar vriend. ?!!! En in combinatie met âik ben er voor je hĂšâ. Dan denk ik helemaal ??? Zijn we vrienden?
Soms is het wel goed om hulp te vragen omdat je daardoor weet wie er niet voor je is. Ben emotioneel afstand aan het nemen en eigenlijk is dat best prima.
Wel lastig als je met zoveel te dealen hebt en mensen van alle kanten naar je toe komen. Kan me dat niet indenken hoe ik dan zelf zou reageren omdat het me nooit overkomen is. Meestal ben ik wel van: hoe kut ik mezelf ook voel, er is ook ruimte voor aandacht voor een ander. Maar dan zijn er geen 10 mensen die iets van mij willen. Ergens ook een luxe probleem? Als je zoveel mensen om je heen hebt die jou beschouwen als goede vriend.
i know, freaky huh
Ik herken dit alleen bij mensen die je dan lastigvallen in je vrije tijd met werkgerelateerde zaken. Dan denk ik wel van verdomme je blokkeert/verpest mijn vrije gedachten. Maar ze heeft het over vrienden :â) Als een appje al te veel moeite is, open dan je telefoon niet of gebruik geen mobiele communicatie als Whatsapp/sms.
Hahaha ja herkenbaar Sheldon. Ik probeer er ook altijd te zijn voor mijn vriendinnen, maar als ik aan het werk ben/met een andere vriendin stuur ik rustig terug dat ik nu geen tijd heb maar dat we vanavond wel kunnen bellen bijvoorbeeld en of ze bij iemand anders terecht kunnen⊠en nu ben ik bang dat mensen dat sociopatisch vinden
@Chuckie hoe zou jij dit wat ik hier beschrijf dan ervaren? Ook niet leuk?
Dat is toch wat anders? Ik vind het logisch dat een ander dan moet âwachtenâ. Je hoeft ook niet op stel en sprong naar iemand toe te vliegen. Volgens mij ging het meer om load in het algemeen, niet op een last minute manier.
Ik vind dit appje ook niet zo gek. En heb zelf ook wel iets in die trant gestuurd. Ik heb verder de thread niet gelezen, maar als je zelf zo in de rats zit. Kan je toch niet altijd shit van anderen erbij hebben? Toen ik zo diep in mijn angststoornis zat, in therapie, bang was voor elk persoon op aarde, zelf bang was dat mijn beste vriendin mij appte omdat ik bang was om te bestaan, dan is zoân appje toch niet sociopatisch?! Vind het enorm generaliserend.
@Runnerlongs @Luzarl ik vind jullie voorbeelden niet te extreem hoor. Denk juist wel goed dat je dat even duidelijk maakt en eigenlijk is vaak dat iemand er voor je is en naar je luistert toch belangrijker dan het advies dat iemand uiteindelijk geeft? En ik denk ook dat zeggen âik bel je vanavond terugâ helemaal prima is. Maar ik zou, afhankelijk van wat er is gebeurd, misschien wel even denken âGODVERDOMME DE HELE WERELD IS OOK TEGEN MEâ, wetende dat dat niet die vriendin aan te rekenen is en dat duurt dan ook niet langer dan een paar minuten waarschijnlijk. Ik vind het niet leuk om te horen, maar ja, niet leuke dingen horen er ook soms bij. Zou er verder niet wakker van liggen