Stel je persoonlijke vraag #12

Je kat

53 likes

Heb jij wel eens een melding gedaan bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou je bij het vermoeden van kindermishandeling of verwaarlozing een melding doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik begin in november bij een nieuwe baan. Waar ik nu zit is mijn eerste ‘echte’ baan en ik vind het eigenlijk super leuk en ik vind de mensen waarmee ik werk ook super leuk. Het is alleen nogal een klein bedrijf waardoor dingen niet altijd even goed geregeld zijn. Ik ben veel tijd kwijt aan administratieve taken en bijv. dingen als mijn eigen computer fixen als er iets mee is, terwijl je daar bij grotere bedrijven vaak allerlei mensen voor in dienst hebt.
Hopelijk kan ik dus over een maand o.i.d. zeggen dat de situatie beter is dan voorheen en dat ik meer tijd heb voor mijn ‘echte’ werk maar ik vind het wel super spannend want ik ga mijn collega’s wel missen.

2 likes

Hahaha sorry, maar ik ga echt stuk om jouw zelfzorg haat (heb net leed dat vriendschap heet zitten doorlezen). Snap het overigens wel, want ik ben ook echt allergisch voor mensen ‘die het zoooo druk hebben, nu echt even op zichzelf moeten letten!’

5 likes

Ik ben nogal alergisch voor katten (weerhoud me echt niet om langs te komen als iemand katten heeft haha) maar zou het gek vinden als iemand dan pilletjes voor me heeft.
Ik heb er zelf weinig last van als iemand gewoon goed stofzuigt en een raampje open heeft. (En ik was tussen door vaak mn handen enzo)

Ik vind dat als je een alergie of iets hebt dat het dan jouw verantwoordelijkheid is om geen klachten te krijgen.

1 like

Ik ben toch blij dat dit dingen zijn waar ik nooit over na hoef te denken. Nou heb ik ook geen kat of allergische vrienden. Maar het hele wie betaalt wat vraagstuk vind ik zo oninteressant.

Hahaha als eerste ook, wat erruuug.

1 like

Haha ah shit, ik vind namelijk van mezelf dat ik wel slecht voor mezelf zorg, maar eigenlijk dat ik me er meer voor schaam. Want ik heb tijd/geld zat om voor mezelf te zorgen, maar gewoon te lui :grimacing: Gisteren weer een bak Ben&Jerry’s als avondeten, mijn bed is al een maand niet verschoond, ik heb nauwelijks aan lichaamsbeweging gedaan deze week, verstop me in m’n huis als een antisociale kluizenaar. Geen wonder dat ik me ook slecht voel :joy: Sorry, maar ik moet echt even beter op mezelf gaan letten!!!

4 likes

:nauseated_face:

1 like

Ik zou het onder de douche opdoen denk ik

Ik vind het altijd zo lekker om als ik helemaal schoon ben een masker op te doen, al is andersom waarschijnlijk veel logischer haha

3 likes

Mijn vader ook haha. Vind het wel schattig :heart_eyes:

1 like

Indirect heb ik wel melding gedaan… ging over een leerling, dat heb ik besproken met mijn teamleider en die heeft een melding gedaan.

Haha auch deze poll doet even pijn aan mijn bewustwording

1 like

Met welke aap identificeer jij het meest?

• Breedneusaap
  • Brulaap
  • Baviaan
  • Bonobo
  • Gorilla
  • Orang Oetang
  • Chimpansee
  • Maki soort
  • Kapucijn soort
  • Tamarin soort

0 stemmers

Hahaha geeft niks, wake up calls kunnen geen kwaad :two_hearts:

1 like

Ik zit in een dilemma tussen Baviaan, breedneus en brulaap.

Alledrie heb ik wel wat van.

2 likes

Ik maak me hier doorgaans ook niet druk over hoor en ben heel vrijgevig. Ik vroeg me alleen af of het misschien normaal is als ik dit in huis heb. En door mijn autisme is het voor mij soms lastiger om aan te voelen hoe iets hoort.

Edit: het gaat voor mij dus niet om ‘voor wie zijn de kosten’ maar meer om ‘wie zorgt ervoor’ :slight_smile:

1 like

Eigenlijk een gibbon!

2 likes

Wie zijn denk je gieriger?

• Nederlanders
  • Belgen
  • Even gierig of goedgevig

0 stemmers

https://www.ad.nl/buitenland/de-ultieme-belgenmop-br-belgen-blijken-gieriger-dan-nederlanders~ae4d7079/ belgen zijn volgens een onderzoek gieriger en dat ligt deels aan het Nederlands calvinistisch gedachtegoed dat voorleeft.

1 like