Stel je persoonlijke vraag #13

Zo moeilijk, veel goeie dingen gezien. Wilco was echt fantastisch, the Raconteurs ook, Lizzo vond ik geniaal.
Slechtste vind ik ook lastig te zeggen. Sowieso alle voorprogrammas die ik heb meegemaakt. Sting vond ik ook heel erg tegenvallen.
Meest verrassend: Garbage. Was meegegaan omdat mn vriend het geweldig vind maar ben er helemaal door overtuigd. Ohh en Ghost idem dito, zelfde situatie. Vond dat echt fantastisch terwijl ik van tevoren echt twijfelde.

4 likes

Wel zo tof om live te zien ook :smiling_face_with_three_hearts: echt een aanrader

1 like

best: ¿¿ ik denk toch muse of royal blood
slechtst: ben een keer naar Kaleo geweest en vond dat echt slaapverwekkend
meest verrassend: twenty one pilots denk ik, was nooit echt fan en ook een beetje bang voor de fanbase maar heb ze op een festival live gezien en vond ze zó vet

4 likes

Oh ja Interpol vond ik ook echt zo ontzettend stom live. Echt niks aan.

oh en dit is een zeer impopulaire mening denk ik maar ik vond tame impala ook echt niks aan

2 likes

Er is een concertentopic! Misschien handig om daar verder te praten over goede / slechte optredens: Concertentopic

4 likes

Ik vond The Lumineers echt heel weinig aan, en Arctic Monkeys zoals eerder ook gezegd zeer oninspirerend.

Beste vond ik wel Willem, John Mayer, Queens of Stoneage. Oh en passenger (zonder band).
Lekker uiteinlopend rijtje ook haha

4 likes

Waar heb je ze gezien? Ik heb ze 1 x op Lowlands gezien in de charlie en 1x in tivoli oude gracht. Maar kan me niet voorstellen dat ze goed uit de verf komen op een groter podium (En ze hebben ook geen connectie met het publiek). Volgens mij echt een band die je het beste ziet met een handjevol mensen in een bos of op het strand ofzo. Ben groot fan maar als ze in ziggo zouden staan zou ik denk ik niet gaan.

Nu ik erover nadenk had ik dat ook heel erg met Broken bells, in de alpha op Lowlands… er bleef weinig van over.

1 like

Lowlands! In de Alpha. Afgelopen zomer. Het is sowieso niet helemaal mijn muziekgenre maar ik vond het ook vooral vrij … saai? En begreep al helemaal niet waarom alle pers/recensenten er zo ontzettend lovend over waren haha. Maar denk dat zoiets inderdaad veel beter uit de verf komt in een intieme venue.

Ja snap ik heel goed! En ook in kleinere setting vond ik het vrij tam. Geen connectie met het publiek dus, geen encore, weinig improvisatie anders dan het langer maken van een nummer. Volgens mij zijn ze gewoon ook niet gemaakt voor het podium.

1 like

Ja Prince. Heb hem gezien in vermomming op North sea jazz maar dat had ik niet door hehe. Weet niet eens of ik tickets had kunnen krijgen maar heb het niet eens geprobeerd.

Amy Winehouse. The Black Keys heb ik niet gedaan toen ze nog in kleine zalen stonden. Ik hoop dat FKA twigs nog eens komt want die heb ik pas gemist. En The Strokes. En als The White Stripes zouden optreden, zou ik ook gelijk gaan. En Britney in hoogtijdagen!!! Maar dat mocht niet van mn moeder haha.

4 likes

Het is natuurlijk absurd dat je ov-chipkaart gebruikt wordt voor commerciële doeleinden maar veel bedrijven misbruiken deze gelden.

ik wil graag nog een open vraag over muziek stellen maar ben bang dat we dan dit hele topic volspammen haha

Nee hij was toen in vermomming bij Larry Graham aan het optreden en ik ben toen na een tijdje weggelopen :joy: daarna kwam Santana ook nog even meedoen (die heb ik gelukkig later nog wel een heel concert kunnen zien)

1 like

ja dat is waar… anyway

wat is jullie favoriete album uitgebracht dit decennium?

Hahaha die ga ik onthouden!

Hahha ja vond ik ook. En girls aloud waren ook nog voorprogramma.

En Foo fighters waren voorprogramma van Bob Dylan, ik weet t weer.

1 like

Ah was Snoop Dogg toevallig op north sea jazz? Vond dat optreden én het publiek echt stom

Beste optreden vond ik denk ik janelle monae op nsj in 2012. Slechtste vind ik moeilijk want heb op festivals echt veel stomme dingen gezien. Meest verrassend Macklemore en Ryan Lewis op BKS want had daar niets van verwacht maar vond het echt een feestje. En meest jammer dat ik het gemist heb: Adele op nsj in ik denk 2011. Daarna heeft ze volgens mij nooit meer festivals gedaan ook

3 likes

Ja twenty one pilots heeft mij ook heel erg verrast op lowlands dit jaar!

Ik vind het ook heel lastig, maar denk dat Parcels vorig jaar op DTRH m’n favoriete optreden ever is.

1 like

Ja!!! Het was zooo goed. Ze stond als laatste act op het hoofdpodium en het was helemaal niet druk, zo gek. Ze deed prime time en ik begon te janken en ben niet meer gestopt haha. Ik stond helemaal vooraan met een vriendin en op een gegeven moment stond ze echt 2 meter van ons af. Het was echt een goede show! En ze is zooo mooi.

3 likes