Ik dacht eerst, ja dat lijkt me heerlijk! Toen bedacht ik me dat ik een dochter heb en zonder haar kan ik natuurlijk sowieso niet.
Mijn redenering is als volgt: als je je huis meetelt met vermogen, tel je dus je huis mee in positieve zin. Als deze afbetaald is, is je huis 100% van jou en dus in dit voorbeeld 500.000 in vermogen. Maar als je huis meetelt voor vermogen, maar je hebt je hypotheek nog niet afbetaald dan is dit een negatief saldo. Je hypotheek is immers een soort schuld. Wel lastig is omdat daar een huis âtegenoverâ staat.
Ik denk dat als je een jaar geen sociaal contact hebt je absoluut doordraaitâŠ
Mensen zijn sociale wezens, ik denk niet dat we daar goed tegen kunnen.
Maar naar welke concerten ga je??
Nee, als waarde huis 500k is en hypotheek 500k (en verder geen bezittingen/schulden) dan is je netto vermogen 0. Als de waarde 500k is en hypotheek 490k dan zie ik dat als een netto vermogen van 10k.
Bestelde net wat bij Z.alando en kwam in het winkelmandje de volgende optie tegen:
Ja, ik wil âŹ0,25 doneren om te helpen mijn CO2-voetafdruk voor deze bestelling te compenseren.
Ik zie dit de laatste tijd steeds vaker voorbij komen bij webshops en het schijnt soms ook een optie te zijn bij het boeken van vliegtickets. Nu ben ik dus heel benieuwd, heb jij wel eens een dergelijke optie aangevinkt?
- Ja
- Nee, wel de optie gekregen
- Nee, optie nog nooit gekregen
0 stemmers
Nee, ik vind het ondoorzichtig welke projecten het geld besteed wordt voor de CO2-compensatie. Maar daarnaast vind ik dit soort compensatie voornamelijk greenwashing en vind ik dat organisaties zélf hun verantwoordelijkheid moeten nemen (en het niet moeten afwentelen op consumenten).
Ik zou er een muziekkamer / -studio van maken!
Ik heb het één keer gekozen, omdat ik al in een koop-bui was en vond dat zoân klein bedrag er nog prima bij kon. Achteraf kwam mijn vriend met exact hetzelfde argument als jij nu geeft en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Ik zou er een grote kledingkast inzetten en schoenen etc, maar ook willen dat er een (verstelbaar) bureau in kan en een boekenkast voor de administratie. En dan daar werken. Nu moet ik wel bedenken hoe effectief dit bij mij zal zijn. Waarschijnlijk dump ik alle kleding op de bureaustoel en zooi op mijn bureau en moet ik alles op een hoop gooien als ik moet thuiswerken :â)
Ik dscht: wo ja ik ook!! Werk en muziekkamer! En nu besef ik me ineens dat ik een kamer over heb waar voornamelijk heel veel troep in staat en de slaapbank voor logĂ©sâŠ
NIEUW PROJECT YAS
Ik doe dat altijd voor elk goed doel of elke organisatie, kan me niet schelen
Dit klinkt super opschepperig, maar ik ga volgend jaar verhuizen naar een huis met vier extra kamers en ik weet gewoon écht niet wat ik ermee moet doen. Ik vermoed een sportkamer, een werkkamer, en ehhhh? Een inloopkast is niks voor mij en ik heb nauwelijks spullen omdat ik nu in een bezemkast woon en niet van onzinnige troep hou. Zit eraan te denken om een van de slaapkamers op hele lange termijn tot badkamer om te toveren
Gewoon benieuwd: wilde je dan wel zoân groot huis hebben als je nu eigenlijk met veel minder toekomt?
Ik hoef ook geen inloopkamer, maar het lijkt mij wel chill om al je kleding en sportspullen in een kamer te hebben. En een waskamer? Waar je ook je strijkplank kan laten staan. Ook fijn als je wasrekken niet in de huiskamer ofzo hoeven.
Nou, daar voel ik me dus best wel schuldig over. Dat ik dan zoveel ruimte inneem. Maar ik ben al jaren op zoek in een voor mij te dure regio en heb waar ik nu woon heel veel overlast. Dit is letterlijk het eerste huis in jaren waar ik een kans op maakte dus heb een bod uitgebracht. Er was één nadeel aan het huis waardoor ik het geworden ben en anderen afhaakten zeg maar. Ik vermoed dat ik anders nog wel een paar jaar zou moeten huren. Qua ruimte zou ik gewoon genoeg hebben aan woonkamer en een slaapkamer eigenlijk.
Denk dat het uiteindelijk inderdaad een waskamer wordt omdat ik niks beters kan bedenken, maar eerlijk gezegd is daar ook nog ruimte voor op de voorzolder.
@Nidorina ja dat zou wel kunnen inderdaad! Ik vraag me altijd af hoe dat praktisch gaat. Gebruik je die kamer ook echt als logeerkamer of wordt het toch bijvoorbeeld een beetje een opslag?
Creatieve ruimte, met mân naaimachine en alle creatieve zooi uitgestald zodat je niet alles telkens op hoeft te ruimen maar telkens verder kunt gaan met je projecten
Bij bepaalde familieleden ga ik naar elke verjaardag (die wonen dichterbij of heb ik een hechtere band mee). Van andere familieleden alleen de bijzondere verjaardagen.
Wel van mân nichtjes die in dezelfde stad wonen. Verder eigenlijk bijna niemand, iedereen woont verspreid door Nederland. Maar soms komt het wel zo uit.
Hoewel dat van die leggings er vooral op neer komt dat ik de hele dag in mân sportlegging rondloop op dagen wanneer ik niet hoef te werken
- Rolling Stones
- Beatles
- Rot op met je boomermuziek
0 stemmers