Ja mee eens. Mensen moeten natuurlijk ook gewoon kunnen eten in de train. Patat vind ik ook prima. Al zou ik dat zelf niet snel doen/durven. Doet me denken aan dat ik jaren geleden in zo’n vierzits ging zitten met een klasgenootje en tegenover ons gingen daarna ook 2 meiden zitten. Allebei met een bak patat. Ik zei toen tegen dat klasgenootje dat ik zo’n honger had en ook zin had in patat. Ik zei dit niet hard ofzo, maar dat meisje tegenover mij schoof toen zo haar bakje patat naar mij toe en zei “neem maar 1 hoor!” Ik zei weer van oh nee dat hoeft niet! En zei zij weer ja neem maar! Ik hoorde dat je zo’n honger had! En toen heb ik maar heel ongemakkelijk zo’n patatje uit dat pakje gepakt hahaha. Ok, dit wijkt helemaal van de vraag af :’) Ik snap wel dat al die voedselgeuren en geluiden heel erg irritant kunnen zijn maar eigenlijk gaat het wel ver als mensen daarom bijv. Niet eens durven te eten in de trein.
Ik vind het niet minder of meer asociaal tussen 1e of 2e klas. Maar om het asociaal te noemen om patat in de trein te eten weet ik ook niet.