Ik kon eerst uitslapen, totdat ik opeens 4 uur eerder moest beginnen op werk
Doe ik altijd en vandaag dus ook
Zijn jullie ook altijd onrustig op 31-12?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat vinden jullie van vuurwerk?
- Vuurwerk is het beste ever
- Ik ben Zwitserland
- Lekker knallen
- Rot op met je vuurwerk
- Ik ben een kluizenaar met oud & nieuw
- Niet knallen voor 31 december en na 1 januari!!!
- Heel december en januari afsteken joh
- Ik vind de lichtjes mooi
- Ik vind de knallen stom
- Ook de knallen vind ik leuk
- Ik steek alles af
- Ik steek vuurwerk af op het niveau sterretjes
- Waarom wordt er om 00.30 uur nog steeds geknald!? Het is bedtijd
- Morgen durf ik niet over straat want straks gaat er nog wat af
- Ik ga buiten vuurwerk kijken
- Oud & nieuw is niet hetzelfde zonder vuurwerk
- Voortaan oud & nieuw zonder vuurwerk ajb
0 stemmers
ja klinkt heerlijk!
Oh ja
Anders: sneu voor de huisdieren die niet begrijpen wat er gebeurt
Dit vooral. Of nouja, voor alle dieren. Zie o.a. https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/voor-vogels-is-de-jaarwisseling-geen-feest
Het knalt hier trouwens af en aan⦠Hooguit een halve minuut stilte.
Ik vind dat er gewoon alleen vuurwerk afgestoken mag worden door de gemeente op een bepaalde locatie en verder door niemand.
Helemaal mee eens.
Het valt me hier (DH) tot nu toe nog mee, maar ik vrees echt voor vanavond.
Hier is het al ruim een week (als het niet langer is) dat er 's nachts oorverdovende knaldingen worden afgestoken, denk ook veel illegaal. Favoriete tijdstip van de persoon(personen?) die dit doen is ook tussen 1 en 3 in de nacht.
Kan niet wachten tot er een vuurwerk verbod komt en er gewoon per gemeente oid een mooie siervuurwerkshow georganiseerd wordt. Joejoe.
Ik vond het altijd al zielig voor alle dieren in het algemeen, maar nooit zo erg stilgestaan bij vogels meer bij huisdieren.
Ik ben ook pro vuurwerkverbod en dan een leuke vuurwerkshow
Voor het eerst sinds langere tijd dat ik werk met oud en nieuw en ik ben er nu al klaar mee (werk in de thuiszorg).
Tussen de cliƫnten door lekker in de auto en ondertussen dat er vuurwerk onder je auto wordt gegooid et cetera.
Ben benieuwd hoe dat vanavond gaat, ik moet vanavond weer. Oh en dan morgenochtend en de avond ook weer.
Dat zware vuurwerk begon hier ook al eind oktober (heel af en toe) en vanaf november eigenlijk continu.
In Belgiƫ is sinds dit jaar in heel Vlaanderen verboden vuurwerk af te steken zonder toestemming van gemeente. Op sommige plaatsen mag het wel vanavond 22u tot 1u ofzo. Er staan dus hoge boetes op.
Maar je merkt maar weinig van dat verbod. Zolang ze niet actief gaan controleren, verandert er niets.
Oh auto rijden is zo kut met dat vuurwerk
Ja bah zoān rusteloos opgejaagd vreemd gevoel.
Ga jij zelf vuurwerk afsteken vanavond?
- Ja, ik heb een hoop ingeslagen!
- Ja, maar wel maar een klein beetje
- Nee ik kijk wel gewoon bij anderen
- Ik hoef helemaal geen vuurwerk te zien
0 stemmers
In het kattentopic heb ik dit ook gevraagd, maar ik kom er echt niet uit (het is 50/50 haha) .
Dit wordt de eerste keer oud en nieuw voor mn katten, ze worden in maart 1 jaar. Nou wil ik de ene kant de katten daarom niet alleen laten, ik weet niet hoe ze gaan reageren en het zijn mn ākindjesā maar er is niemand die naar mij toe kan komen dus dat zou betekenen dat ik alleen zou zijn. Aan de andere kant, ik ben de hele dag al aan het huilen omdat ik niet alleen wil zijn. Ik voel me daar echt heel rot bij. (ik ben bij meerdere mensen uitgenodigd)
Edit: Ze zijn al wat aan het knallen hier in de straat en de kater (Yoshi) vind het wel prima. De poes (Mimi) daarintegen vind het maar niks en kruipt onder de bank dus ik kan haar ook niet knuffelen ofzo, zij is sowieso wat banger aangelegd, houdt ook niet van onbekende mensen etc maar je merkt wel dat Yoshi haar er doorheen sleept
Wat zou jij doen in zoān soort situatie?
- Thuis blijven
- Weg gaan
- Anders, namelijkā¦
0 stemmers
Thuis blijven. Als uiteindelijk blijkt dat ze er helemaal niet bang voor zijn, dan is dat sneu voor jou. Maar als je wel weg gaat en ze zijn wel echt bang, dan vind ik dat nog sneuer voor je katten.
Plus toen je ze in huis nam, nam je daarmee ook de verantwoordelijkheid om zo goed mogelijk voor ze te zorgen erbij.
Ik heb nee gestemd maar mochten de kinderen van mijn vrienden vuurwerk hebben dan steek ik vast nog wel een rotje af of een grondbloem.