Vorig jaar was het ook de eerste oud en nieuw van mijn kat en hij was echt doodsbang en begreep helemaal niks van wat er allemaal gebeurde. Ben heel blij dat ik toen thuisgebleven ben zodat hij in ieder geval niet alleen was! Maar wel heel rot om te horen dat je je zo verdrietig voelt bij alleen blijven. Kan er niemand naar jou toe komen? Of anders FaceTimen met mensen na 12en?
Ah oke! Er kan helaas niemand naar mij toe komen en facetimen is ook geen optie, de helft van mn vrienden zitten in Mexico en de andere zitten in de club. Familie weet niet eens wat het is haha.
Heb t volgende nog even mij mn post geplaatst want dat was ik vergeten: Ze zijn al wat aan het knallen hier in de straat en de kater (Yoshi) vind het wel prima. De poes (Mimi) daarintegen vind het maar niks en kruipt onder de bank, zij is sowieso wat banger aangelegd, houdt ook niet van onbekende mensen etc maar je merkt wel dat Yoshi haar er doorheen sleept.
Mijn eerste reactie is thuisblijven, maar ik denk dat je je ook wel af kan vragen hoeveel je je katten kan helpen? Mijn katten zijn ook een beetje bang voor vuurwerk maar die gaan gewoon boven onder het bed zitten en willen geen mensen om zich heen. Heel sneu maar mijn aanwezigheid maakt wat dat betreft geen verschil. Maar ik snap dat het toch rot voelt om dan weg te gaan. Moeilijk hoor
Ja daarom heb ik ook op âweg gaanâ gestemd. Maak je echt zoveel verschil voor ze als je thuis blijft? De katten bij mijn moeder gaan op zolder zitten en dan kan je er toch niet meer bij zitten
Ja precies, dat is ook een beetje het ding. Yoshi is niet zo snel bang waardoor hij Mimi er een soort van doorheen sleept. Mimi verstopt zich, dus ik kan wat dat betreft ook maar weinig voor dr doen. Als ik weg zou gaan, doe ik ze in de kattenkamer en die is aan de andere kant, ligt niet aan de straat wat natuurlijk ook veel scheelt. Die kamer grenst aan parkeerplaatsen met autoâs waar geen vuurwerk wordt afgestoken.
Maar ook weer zo sneu, lastig lastig.
Ongevraagd advies, maar deze druppels helpen bij mijn kat heel goed:
Mijn andere katten hebben sowieso nergens last van. Heb het idee dat mijn ene kat het dit jaar ook al minder erg vindt, alleen die debiel harde knallen zijn zo erg. Dit hielp vorig jaar enorm goed! Heb het dit jaar weer gekocht (Holland & Barrett).
Verder de radio aan, gordijnen eventueel dicht.
Kun je niet tot een uur of 01:00 thuis blijven en dan aansluiten bij je vrienden? Dan heb je hopelijk de ergste knallen gehad en weet je hoe ze er op reageren.
Die optie heb ik ook bekeken inderdaad, maar er zijn geen kaarten meer beschikbaar, die zijn uitverkocht helaas.
Vooral zielig voor alle vogels die daar blijkbaar helemaal van in de war raken.
Edit: Oeps shit ik was niet de enige.
ja shit ik klikte ook op het artikel, arme birdies.
Jezus ik las het op zijn Nederlands: hoe bad ben jij? Ik had ff een existentiële crisis. Heb ik weer een nieuw term gemist? Hoe kun je een bad als graadmeter gebruiken? Wat meet je met met een bad? Hoeveel baden ben ik?
Toen klikte ik even terug en ging het licht weer branden.
Puur geluk.
Maar ik ben dan ook echt de beschermheilige van het bad hoor. Wijntje erbij, netlfix erop en al je problemen verdampen gewoon.
@Karl_Lagerfeld heeft in bad gaan ook geperfectioneerd met dâr katten trouwens. Misschien is zij de oppergod van het bad.
Ik zat toen net middenin gedoe met mân gezondheid, dus daarom kan ik me die periode vrij goed voor de geest halen. Verder is mân geheugen wat dat soort dingen betreft juist heel slecht, weet amper nog wat ik in oktober heb gedaan đ€·
Controversiële mening misschien, maar ik begrijp in bad gaan gewoon niet zo goed. In principe zou ik het fijn moeten vinden want het is lekker warm. Maar na vijf minuten ben ik er wel een beetje klaar mee en dan voelt het toch wel als een teleurstellende ervaring.
ik heb mijn agenda bekeken ik zat bij een heleboel filmfestivals in de zaal zie ik nu, en dat was leuk ga ik weer doen.
Ik heb met je te doen! Ik moet vanavond ook rijden, eigenlijk niet verantwoord met mijn angsten maar iedereen weet dat en niemand biedt aan te rijden? Wat moet je doen als het onder je auto komt, keihard gassen? Ben nu al bang
Ik laat steeds als het is afgekoeld een beetje water weglopen en doe dan nieuw heet water erbij zodat het altijd echt warm is en dan lekker lezen of netflixen. Ik heb een waterdichte ereader en vind het daarom extra leuk in bad te lezen nu hahaha, dan denk ik de hele tijd âen als ik hem nu laat vallen is er niks aan de hand! Yes! Goede aankoop ditâ
Lekker lezen in bad!!
Of in het donker met een boel kaarsen en een mystiek muziekje.
Is het asocialer om te eten in de stiltecoupĂ© dan in de rest van de trein? Geen extreem krakend voedsel als chips trouwens, maar bijvoorbeeld iets met een sterke geur of gewoon iets anders. Om de een of andere reden voel ik me in de stiltecoupĂ© altijd veel schuldiger als ik eet, alsof ik met mijn etensgeur de prikkelvrije zone verpest. En als iemand in de stiltecoupĂ© een patatje oorlog zit denk ik altijd âhallo dit is de stiltecoupĂ© hoor?!â, en bedenk me dan pas dat ze helemaal geen geluid maken en in feite niks fout doen.
- Ja, is asocialer
- Nee, het is even asociaal als de rest van de trein
- Nee, is niet asociaal, zowel in de stiltecoupé als in de rest van de trein
- Nee, minder asociaal dan in de rest van de trein
- Anders
0 stemmers
Mijn kat is van begin april en ik ga hem alleen thuis laten. Ik heb wel tot aan vandaag getwijfeld maar hij kijkt vandaag ook amper op dus ik geloof dat het wel goed gaat komen. Maar ik voel me toch ook een beetje schuldig⊠Ik zet wel rustige muziek aan op de achtergrond.