Stel je persoonlijke vraag #13

€3000,- extra inkomen, is that you :stuck_out_tongue:?

11 likes

Ik ben 30+, dus ik vind mezelf wel een beetje the og. M’n moeder appte me gister nog: ze vindt zichzelf trendsetter en way ahead of her time.

4 likes

Mijn moeder was hier altijd heel streng in,na een bepaalde tijd mochten we echt niet meer bij iemand aan de deur.En nu doe ik dat nog steeds niet,ik doe ook nooit de deur open als mensen laat aanbellen (überhaupt niet als ik niemand verwacht haha).

2 likes

Ik had even een error door ‘te goed’ omdat ik het eerst las alsof je te goed bent en de rest van de wereld te min ofzo. Dacht al, dat komt totaal niet overeen met je voorbeeld :joy: Met mijn antwoord interpreteer ik ‘m in ieder geval als ‘te lief’ haha.

1 like

Nog meer series! Welke volg je of heb je (deels) gezien?

• The Walking Dead
    • Game of Thrones
    • Breaking Bad
    • Black Mirror
    • The Haunting of Hill House
    • Jane the Virgin
    • Riverdale
    • Quicksand
    • Sex Education
    • Atypical
    • La Casa de Papel
    • Stranger Things
    • Undercover
    • Dark
    • Prison Break
    • 13 Reasons Why
    • Chernobyl
    • Russian Doll
    • Lucifer
    • Dynasty

0 stemmers

Na het lezen van het onderstaande artikel vroeg ik mij wat dingen af.

Vond jij dat er op de middelbare school genoeg tijd werd besteed aan het kiezen van een vakkenpakket/vervolgstudie?

• Ja, ik vond wat ik kreeg aangeboden goed genoeg.
  • Nee, ik had graag meer ondersteuning gehad.
  • Ik zou nooit hulp nodig hebben gehad omdat ik al goed wist wat ik wilde gaan doen.
  • Al zou ik meer hulp hebben gehad (of juist minder of niet). Het zou geen verschil hebben gemaakt omdat ik er waarschijnlijk niet serieus werk van zou hebben gemaakt.

0 stemmers

Wat heb je wel aangeboden gekregen vanuit je middelbare school?

• Kijkdagen / meeloopdagen
  • Snuffelstage / dag meelopen met iemand met een bepaald beroep
  • Mensen die op school kwamen vertellen over studies etc
  • Toetsen (bijv. om een studie(richting) uit te zoeken.
  • Brochures
  • Loopbaanbegeleiding in de vorm van een traject of een speciaal vak
  • Eenmalig een les over studiekeuze o.i.d.
  • Anders…
  • Helemaal niks

0 stemmers

Als je de test https://icares.com/ maakt (duurt 5 minuten). Komt er dan ongeveer uit wat je uiteindelijk hebt gedaan (of iig hebt geprobeerd)?

• Ja het komt goed overeen.
  • Het komt enigszins overeen.
  • Het komt totaal niet overeen met wat ik heb gedaan (bijv. omdat ik nu andere interesses heb of mijn opleiding (of iets soortgelijks) niet bestond.
  • Ik heb meerdere opleidingen gedaan (en iig 1 ding komt wel met iets overeen).
  • Anders…

0 stemmers

De nummer 1 op hbo niveau is fucking kerkmuziek. How about NO. Ik vind muziek tof en religie boeiend, maar ik ben wel de antichrist :woman_shrugging:

20 likes

Ik moet een account aanmaken?

Dan moet ik altijd denken aan

Maar vroeger stond er volgensmij ook de imamopleiding tussen als ik mij niet vergis. Ach, zo kom je nog eens nieuwe dingen op het spoor. Bij mij stond er future planet studies op 1: Bij Future Planet Studies, een traject van de bachelor Bèta-gamma, draait het om de toekomst. Hoe gaan wij mensen de aarde verder inrichten en gebruiken? Het programma is speciaal ontworpen om je te leren om zelf met vernieuwende visies te komen voor complexe hedendaagse en toekomstige ontwikkelingen.

2 likes

ik moest laatst verplicht zo’n icares test doen voor een vak en mijn #1 resultaat was food critic, the dream

28 likes

Apart. Ik kon de resultaten etc gewoon zien zonder account aan te maken. Na de test kreeg ik direct de resultaten te zien.

Mijn eerste aanbeveling is ‘een biologische melk veehouderij’ :joy_cat: groetjes van deze vegan appeltaart. Nummer 2 is een functie waarvoor ik morgen ga een gesprek heb en voor mijn gevoel heel goed bij me past!

16 likes

Ohh misschien hebik gewoon niet goed doorgescrolld (op mobiel) maar kan het nu inderdaad ook zien :grin:

1 like

Destijds (1000 jaar geleden) kreeg ik advies pabo/creatieve therapie , maar ik wilde niet op mijn 21e al juf zijn. Nu stond ook pabo/creatieve therapie bovenaan.

2 likes

Vertaler Duits :sob::sweat_smile:
Ik ben juist blij dat ik dat niet meer hoef te leren voor mijn opleiding.

Waar kun je jou meer blij mee maken?

• Met een vers warm kaasbroodje
  • Met een vers warme appeltaartpunt

0 stemmers

Met veel slagroom en extra kaneel :drooling_face:

2 likes

Kaasbroodjes zijn echt mijn lievelingseten :heart: vooral die van de kiosk en ze dan even lekker laten zweten in zo’n papieren zakje

6 likes

Uitkijken hè
tenor (1)

4 likes

Bij mij op de middelbare gingen we wel eens naar hoge scholen en dan kon je kiezen tussen workshops maar het was altijd heel beperkt dus dan eindigde ik bij bijv iets economisch terwijl me dat helemaal niet interesseerde

En we hadden qompas(?) dan moest je ook testen maken maar klopte ook nooit wat van, die zei dat ik tandartsassistente opleiding moet doen terwijl me dat helemaal niks leek. Bij die test is de top 3 overifens wel goed, mijn eigen ooleiding staat op 3