Wij hebben zo’n Ring deurbel met camera, dus ik kijk altijd even snel wie er voor de deur staat. Als er collecte voor de deur staat en ik heb geen kleingeld in huis bespaar ik mezelf die ongemakkelijke “hihaho sorry heb echt geen kleingeld in huis”
Ik was laatst alleen thuis toen om 21:30 aangebeld werd. Ik ging meteen naar beneden en deed de deur open zonder te kijken wie er stond. Echt zonder er over na te denken. Bleek het iemand te zijn voor een goed doel.
Toen ik de deur dichtdeed, schrok ik eigenlijk van mijn eigen reactie. Ik heb altijd geleerd om de deur niet open te doen 's avonds als ik alleen ben en al helemaal niet als ik niet weet wie er aan de deur staat.
Ik vind dat zo asociaal om zomaar aan te bellen bij mensen laat op de avond. Klop dan gewoon zachtjes. Laatst belde iemand voor een collecte tot 3 keer toe lang aan terwijl ik naast mijn kind lag die eindelijk sliep, kind weer janken natuurlijk. Stormde echt naar beneden en vroeg of ze helemaal maf was geworden om zo laat nog zo vaak en hard aan te bellen en dat ze mijn kind wakker maakte. Zegt ze ja wat kan ik er nou aan doen. Nou me handen begonnen zo te jeuken dat ik de deur maar dicht smeet.
Ik zou een life coah/loopbaan coach niet meteen afraden. Het ligt denk ik heel erg aan de coach en aan jezelf. Zelf haalde ik er vrij weinig uit, maar een ander kan er misschien wel iets positiefs uithalen.
Ik wist eigenlijk niet wat te antwoorden. Ik wil op dit moment niet samenwonen. Dat zou ook grote consequenties hebben voor mn leven . En ik heb ook aangegeven dat ik daar de komende iig 5/6 maanden me daar al helemaal niet mee bezig wil houden. Als hij dat niet accepteert, nouja, dan niet. Ik weet nog hoe het is door mn ex, heel leuk en ook soms heel lastig, vermoeiend, toxic.
Toen we gingen samenwonen, studeerden we nog en was het vooral een financiële keuze. Inmiddels, negen jaar en twee verhuizingen later, toch ook wel omdat we het gewoon graag willen
Echt holbewonergedrag. Als iemand dat doet kan er maar beter iemand op sterven liggen of in nood zijn.
Dit dus! Rot op, ik wil of kan soms gewoon niet open doen.
Ja, dat!
Wij hebben een bel die je in t stopcontact doet, die hebben we er alleen in zitten als we iemand verwachten
Wat is een beter wapen als je 's avonds laat de deur wilt open doen voor een onbekende en je graait in je etui (als je middelbare scholier was).
- Een schaar
- Een passer
- Een ijzeren liniaal (die je gebruikt bij tekenen en/of techniek)
0 stemmers
ik kon mijn potloden echt vlijmscherp slijpen, denk dat dat mijn wapen zou zijn
Zou ze denk ik eerder knuppelen met mijn etui. Dat ding zat tjokvol, was echt pijnlijk als hij op mijn voet viel.
€3000,- extra inkomen, is that you ?
Ik ben 30+, dus ik vind mezelf wel een beetje the og. M’n moeder appte me gister nog: ze vindt zichzelf trendsetter en way ahead of her time.
Mijn moeder was hier altijd heel streng in,na een bepaalde tijd mochten we echt niet meer bij iemand aan de deur.En nu doe ik dat nog steeds niet,ik doe ook nooit de deur open als mensen laat aanbellen (überhaupt niet als ik niemand verwacht haha).
Ik had even een error door ‘te goed’ omdat ik het eerst las alsof je te goed bent en de rest van de wereld te min ofzo. Dacht al, dat komt totaal niet overeen met je voorbeeld Met mijn antwoord interpreteer ik ‘m in ieder geval als ‘te lief’ haha.
Nog meer series! Welke volg je of heb je (deels) gezien?
-
- The Walking Dead
-
- Game of Thrones
-
- Breaking Bad
-
- Black Mirror
-
- The Haunting of Hill House
-
- Jane the Virgin
-
- Riverdale
-
- Quicksand
-
- Sex Education
-
- Atypical
-
- La Casa de Papel
-
- Stranger Things
-
- Undercover
-
- Dark
-
- Prison Break
-
- 13 Reasons Why
-
- Chernobyl
-
- Russian Doll
-
- Lucifer
-
- Dynasty
0 stemmers
Na het lezen van het onderstaande artikel vroeg ik mij wat dingen af.
Vond jij dat er op de middelbare school genoeg tijd werd besteed aan het kiezen van een vakkenpakket/vervolgstudie?
- Ja, ik vond wat ik kreeg aangeboden goed genoeg.
- Nee, ik had graag meer ondersteuning gehad.
- Ik zou nooit hulp nodig hebben gehad omdat ik al goed wist wat ik wilde gaan doen.
- Al zou ik meer hulp hebben gehad (of juist minder of niet). Het zou geen verschil hebben gemaakt omdat ik er waarschijnlijk niet serieus werk van zou hebben gemaakt.
0 stemmers
Wat heb je wel aangeboden gekregen vanuit je middelbare school?
- Kijkdagen / meeloopdagen
- Snuffelstage / dag meelopen met iemand met een bepaald beroep
- Mensen die op school kwamen vertellen over studies etc
- Toetsen (bijv. om een studie(richting) uit te zoeken.
- Brochures
- Loopbaanbegeleiding in de vorm van een traject of een speciaal vak
- Eenmalig een les over studiekeuze o.i.d.
- Anders…
- Helemaal niks
0 stemmers
Als je de test https://icares.com/ maakt (duurt 5 minuten). Komt er dan ongeveer uit wat je uiteindelijk hebt gedaan (of iig hebt geprobeerd)?
- Ja het komt goed overeen.
- Het komt enigszins overeen.
- Het komt totaal niet overeen met wat ik heb gedaan (bijv. omdat ik nu andere interesses heb of mijn opleiding (of iets soortgelijks) niet bestond.
- Ik heb meerdere opleidingen gedaan (en iig 1 ding komt wel met iets overeen).
- Anders…
0 stemmers
De nummer 1 op hbo niveau is fucking kerkmuziek. How about NO. Ik vind muziek tof en religie boeiend, maar ik ben wel de antichrist