Nou ik heb als ik op vakantie ga altijd dat ik in het vliegtuig iemand irritant vind en die kom ik vervolgens heel de vakantie tegen terwijl we dan niet in hetzelfde hotel zitten.
Ja die geef ik altijd een hele stomme kutnaam en zo heet diegene dan de hele vakantie. :ā)
Ik zou het allebei vreselijk vinden maar dan liever die cruise want dan ben ik weer eerder thuis.
Nee dat heb ik bewust er niet bij gezet haha. Ik heb al een keer een poll gemaakt over welk soort vakantie je het snelst zou kiezen. Maar ik keek toevallig gister een documentaire over cruiseschepen en dat was zo mega gigantisch, met iets van 5000 man, dat ik dacht,daar 2 weken zitten zou ik wel volhouden. Wel respect voor de mensen die daar werken. Ben je vrij, zit je nog steeds op dat schip. Echt wat een hel.
Ik vind het werkwoord backpacken zo stom. Het dekt de lading uiteraard prima, we snappen allemaal wat de bedoeling is, maar het klinkt voor mij toch alsof je dan met een koffer reizen kofferen zou noemen.
Ik ookš
YEAH FUCK ME KEEP GOING KEEP GOING OH YEAH I LOVE YOUR DICK
Pahaha
Als ik twee weken zou zijn opgescheept met dezelfde mensen ga ik al gauw verbanden zien waardoor ik mij nog sneller aan anderen ga ergeren. Ik had dat al op een festival met 50.000+ mensen na een kleine 5 dagen (Hoewel dat mijn probleem is en niet van Pietje. Maar als Yvonne dagelijks gaat zeiken dat de selectie rosĆØ op de cruise niet te zuipen is, dan ga ik mij daar op ten duur extra aan ergeren.) En als backpacker kan ik mij eerder uit de benen maken en ervoor zorgen dat mijn omgeving vaker verandert.
CRUISEVAKANTIES ZIJN ENORM SLECHT VOOR HET MILEU ĆN DE LOKALE ECONOMIE EN LEEFBAARHEID VAN STEDEN WAAR DE BOOT AANMEERT
Ohja, en ook nog voor het personeel en ontduiken allemaal belasting.
Maar die backpackers die allemaal naar dezelfde Instagram fotogenieke locaties gaan zijn ook slecht voor het milieu. :"( :"( :ā(. /s Beter kunnen we gewoon allemaal in Nederland blijven en een NS wandelroute gaan lopen maar ook met mate. Of gewoon dat boek van Cynthia kopen maar dan wel met grote tussenposen de wandelingen inplannen met de planner.
Gewoon helemaal niet meer op vakantie gaan en enkel plaatjes kijken op internet.
Wel alleen internet op groene stroom en zonnepanelen.
En een tweedehands laptop.
Maar backpacken kan ook met de trein/bus of zelfs te voet toch? Al zou ik niet heel graag te voet gaan backpacken vanuit NL denk ik
Het gaat ook om de vernieling van de natuur en de hoeveelheid afval die toeristen met zich meebrengen o.a.
Dat is echt niet te vergelijken qua schade.
Bovendien kan je backpacken zo vervuilend en vervelend maken als je wil. Ik heb een keer 10 maanden verweg gedaan op alle instalocaties, maar ook een paar keer 2 maanden in Europa met de trein in kleine steden en dorpjes, dat is amper vervuilend in vergelijking met een gemiddelde vakantie.
Cruiseschepen zijn gewoon enorm schadelijk. Wat denk je dat het met een stad als VenetiĆ« doet dat daar als er weer zoān kutboot aanmeert en 15.000 mensen in ƩƩn keer worden losgelaten, die vervolgens wel weer op hun boot eten en dus amper bijdragen aan de economie. Waarom die schepen zo über vervuilend zijn dat ze enorm bijdragen aan de CO2 uitstoot.
Als je in 2019 nog op zoān ding gaat zitten dan begrijp je het echt niet.
Of veel ansichtkaarten in souvenierwinkel bekijken.
Het is net alsof ik er nu ben. Al ben je waarschijnlijk dan ook op die plek bedenk ik me nuš¤£
Ik wil ze alleen vasthouden als het gerecycled papier is en de fotografen een eerlijk uurloon hebben gekregen.
OkƩ sorry, ik houd al op!
overigens ben jij van mening dat cruises verboden zouden moeten worden?
Ja
Maar ik vind dat we heel veel dingen moeten verbieden, het is maar goed dat ik geen macht heb.