Stel je persoonlijke vraag #13

Oh bleh allebei even vreselijk

3 likes

Oh ja duh dat had ik ook wel kunnen bedenken. Maar dat doen cruisepassagiers vaak ook toch, massaal naar dezelfde plekken?

Ja dat is waar.

Ja als ze die kut boten eens zouden afschaffen zouden we gewoon nog 130 kunnen rijden :+1:t3::+1:t3: Ik pak mn tractor alvast om te gaan protesteren

4 likes

#trotsopalleff-ers

Maar toch kies ik liever dat dan dat vreselijke backpacken. Sorry moeder aarde :worried:

1 like

Hoe oud was jij toen je ouders geen inzicht meer hadden in jouw online bankgegevens?

• Jonger dan 16
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • Ouder dan 27
  • Mijn ouders hebben nooit inzicht gehad

0 stemmers

Volgensmij werd m’n rekening automatisch uit hun overzicht verwijderd toen ik 18 werd

1 like

Toen ik mijn eigen pinpas kreeg deden mijn ouders nog niet erg aan internetbankieren, wij hebben ook nog heel lang papieren afschriften gekregen thuis.

1 like

Ik weet het niet, maar wel 18+ en dus veel te oud. Ik kreeg altijd papieren bankafschriften en de post kwam wanneer ik op school was. Dus mijn moeder maakte die afschriften altijd open en dan kwam ik thuis en zei ze ‘wat heb jij bij h&m gekocht voor 80 euro?’ En werd ik boos dat ze mn afschriften opende. Zei ze ‘dat ik het toch niet opruimde’ nee dat kan ook niet als jij het al hebt weggedaan voordat ik thuis kom :woman_facepalming: zo blij dat mn vriendin toen vertelde dat je op internetbankieren je papieren afschriften kon uitzetten.

1 like

28 en mijn moeder kan nog steeds in mijn rekening kijken. Idem voor mijn broer, die is 30 jaar oud

Ik heb dit ook! Maat 36 38 en 40, het ligt allemaal in m’n kast. Durf ook niks weg te doen al moet ik denk ik toegeven dat 36 hem niet meer wordt door dikkere benen en billen door sporten. Maar zo zonde van al die broeken. En misschien worden m’n billen ooit weer platter? Wie zal het zeggen.

1 like

Waarom?

Zoveel mensen die voor een cruise kiezen, terwijl normaal mensen hier heel erg bezig zijn met het milieu en duurzaamheid etc. Een vakantie op een cruiseschip is echt de aarde snel naar de fillestijnen brengen. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-uitstoot-van-een-cruiseschip-staat-gelijk-aan-die-van-een-miljoen-auto-s-klopt-dit-wel~ba72ae8d/&ved=2ahUKEwirwOiFh4vmAhXRJFAKHc0VAuAQFjACegQIBRAB&usg=AOvVaw13IKvTM7_PWtdRAFHXyHBh
En het lijkt me zoiets als alle inclusive en dat stomme vermaak etc en dan kun je ook nog eens niet je eigen plan trekken maar bepaalt iemand dat voor je (kennissen gingen met zo nu schip mee en uiteten bijvoorbeeld lukte niet want je moest op tijd terug zijn op het schip. En wilde je nog wat uurtjes rondkijken dan had je pech). Lijkt me echt niks aan.
Oh en naar Thailand ofzo vliegen is ook niet goed voor het milieu, maar ik vind dat je er dan met 2 maanden meer uithaalt ofzo, als je het afzet tegen de impact voor het milieu. Ik vind voor 2 weken naar de andere kant van de wereld vliegen best belachelijk.

5 likes

Waarom niet?

Ik heb geen geheimen voor haar en soms vind ik het wel fijn als ze ziet hoe het er voor staat. Zodra ik ga samenwonen met mijn vriend ofzo ga ik het wel stoppen maar t boeit me echt niks. Dat scheelt denk ik ook wel

Ik vind dat prive, voor iedereen inclusief mijn ouders. Kijkt je moeder er ook wel eens naar?

Maar toch neem ik dat zelf wel mee in de hypothetische overweging :stuck_out_tongue: Is best logisch om in hypothetische plaatjes je eigen plaatje/principes mee te nemen toch? Bijvoorbeeld als hier een vraag wordt gesteld over vreemdgaan bijvoorbeeld, dan kies je toch ook met je eigen ideeën voor antwoord dat beste past? Ook al zou je nooit vreemdgaan.

2 likes

Mijn moeder heeft dus laatst een cruise geboekt. Toen ze erover na aan het denken was, had ik al m’n bedenkingen qua milieu impact, maar mijn moeder denkt niet heel erg na over milieu en vind het irritant als ik daar over begin, dus ik probeerde haar op een andere manier ervan af te laten zien (bv dat je elke stad maar een paar uur ziet, dat je weg moet als de cruise verder gaat, elke keer in hetzelfde restaurant etc). Het mocht niet baten helaas.
Nu heeft ze dus geboekt en wil ik er ook niet meer over beginnen, omdat het toch al geboekt is en ik anders haar pret bederf.
Vind het lastig om dit soort dingen met haar te bespreken. Ze is niet heel slim, dus kan niet echt zelf tot de conclusie komen dat bepaalde dingen slecht zijn (voor het milieu, voor andere mensen, voor je eigen lichaam). Dus telkens als ik iets bekritiseer wat zij doet, voelt zij het als een aanval op haar gedrag/keuzes

Ze kijkt er eigenlijk nooit zo op qua uitgaven maar wel met wat ik er nog op heb staan en als ik er niet meer veel op heb staan krijg ik wel eens een reminder van haar maar ze weet dat ik het zelf ook wel weet. Soms maakt ze dan een klein bedrag over.

Maar mijn moeder en ik hebben dan ook wel een hele sterke band. Ik vertrouw haal eigenlijk met alles en daarom boeit t me niet. Ze doet er niks mee, bemoeit zich niet met de extra uitgaven die ik doe en uit luiheid vind ik het wel handig dat zij dingen van mijn rekening kan halen als ik het haar vraag

1 like

Waarom vind je dat zo erg dan?