Ik vind zo’n teentje vaak te klein om fatsoenlijk te kunnen snijden, als je dat met je vingers vasthoud kan er zeg maar geen mes meer langsaf om het fijn te snijden, hooguit 1 keer doormidden
Ik koop sinds kort zo’n gevriesdroogde/diepvries knoflook uit een potje die je kunt schudden, wel verse knoflook maar al voorgesneden want Ain’t nobody got time for knoflook snijden.
Oh nee hoor. We kennen elkaar sowieso van het Girlscene forum, dus ik ben niet anders gewend van die vriendengroep.
Daarom is de knoflookpers uitgevonden
Als je dan pasta aglio e olio maakt ben je zo lang bezig met die teentjes te snijden. En waarschijnlijk stinken je handen dan nog een week.
ja maar dan moet je alsnog zo’n velletje pulken, en naderhand die pers uitkrabben
Zo moeilijk en lang duurt het toch niet om een par teentjes fijn te choppen? Gewoon groot mes en soort roterende beweging, staan heel veel turtlerials op YouTube
Groetjes,
Iemand die 8 tenen knoflook per dag eet.
Dat velletje druk ik kapot met een mes plat erop dan valt ie eraf.
Met schil en al in de pers! Kan je het er daarna gemakkelijk uithalen en hoef je geen losse stukjes knoflook eruit te peuteren.
Ik hak het liever. Zo gedaan en je gebruikt je handen amper, gewoon knoflook op de plank en hakken met een groot mes. Stinkende handen even ‘wassen’ met metaal. Heb je speciale ‘zeepjes’ voor, of gewoon je handen even flink over de kraan halen.
Wat een luie donders hier. Maar zeker wel rijst in een pannetje koken…
Ik volg niemand echt actief meer, maar als ik wat bij mijn recommendations zie kijk ik wel
Lees / kijk niet alles, maar check de blogs / vlogs van een aantal wel regelmatig.
Waar tanden staat las ik ik tanken. En was toen verbaasd over de combinatie van tandarts en tanken en ook dat je het zou haten om naar iemand te kijken die tankt
Geen poeder he! Dat vind ik ook verschrikkelijk.
Ik bedoel die bevroren stukjes. Is verder niks aan toegevoegd of bewerkt. Vertel mij wat hier erg aan is
https://www.ah.nl/producten/product/wi233414/daregal-knoflook-losgevroren
Je kan gewoon knoflook met velletje eromheen in de knoflookpers doen, en daarna haal je in 1 beweging het velletje er weer uit (die blijft zitten uiteraard). Ik geloofde nooit dat dit werkte maar het werkt en sindsdien doe ik niet meer anders. Scheelt echt gepulk en geen stinkende handen
@Monstertruck precies, geen knoflookpoeder, gewoon pure gehakte knoflook (dus dan is het al voorgeperst ipv dat je het zelf doet, zit verder niks bij).
Doen jullie huishoudelijke taken op een vaste dag?
- Ja, altijd
- Sommige taken wel, sommige niet
- Soms wel, soms niet, net hoe het uitkomt
- Dat is wel het idee maar ik houd me er niet aan
- Nee, is geen peil op te trekken
- Ik doe geen huishoudelijke taken
0 stemmers
Enige vaste is elke zondag bed verschonen
Nooit, maar mijn GWL zit inclusief in bij mijn huur, dus het maakt qua kosten toch niks uit voor mij.