Stel je persoonlijke vraag #13

Als je een mantel hebt, knip je de doorgestikte zakken en split aan de achterkant open?

• Ja
  • Nee
  • Verschilt per jas

0 stemmers

Ik heb een nieuwe jas en m’n moeder zei dat ik het niet moest open knippen omdat de jas dan z’n vorm verliest, en nu twijfel ik.

De split moet je altijd openknippen volgens mij

18 likes

Ja ik zie soms mensen lopen met een stikje op de split, en krijg dan echt het gevoel dat ik diegene even moet vertellen dat die open hoort.
Maar ben blij met deze poll, want weet eigenlijk helemaal niet of dat echt zo hoort (ook van m’n moeder geleerd)

5 likes

Ligt er wel een beetje aan waar, bij naked and afraid zaten ze ook wel eens te kleumen in de bossen van Canada of ergens in een jungle, dat lijkt me niks. Maar op een tropisch warm eiland, prima.

Waarschijnlijk wel pas na een jaar ofzo, als ik eraan denk.

Ik dacht in eerste instantie ook hell to the no, maar toen zag ik dat er twee mensen op de foto stonden, dus ben er bij het antwoorden maar van uit gegaan dat het inderdaad een foute zinsconstructie was.

2 likes

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar dit over gaat. :joy: Heb maar op ja gestemd.
Edit: oh ik weet het al.

Ik was dit laatst vergeten en aan het fietsen. Zit m’n zadel helemaal door dat ‘gat’ (terwijl ik al was afgestapt) en kreeg het er supermoeilijk weer af in de stroom van mensen die naar/van college gingen.

1 like

29% wast geen handen na het poepen?

Dat is waarom we naar de tering gaan met zn allen. Gadverdamme zeg.

34 likes

Ik denk dat het een beetje aan de (vele) opties ligt.

Ik was altijd minn handen, maar heb deze nu niet gezien/ ingevuld

En 54% niet na het plassen blijkbaar. Ik ben echt geen superschoon persoon, maar handen wassen nadat je naar de wc bent geweest is mij echt van kleins af aan aangeleerd. Vraag me nu ook af of die mensen hun handen dan wel wassen voordat ze gaan koken. Of voordat ze hun lenzen in- of uitdoen.

3 likes

Maar hoezo worden je handen buitenhuis wel vies en thuis niet? Bedoel je dan dat je de omgeving daar vies vindt, een openbaar toilet? Want dat ligt dus niet aan de actie “na het poepen/plassen” toch?
Ik ben een niet-wasser dus probeer het te begrijpen. Ik was alleen m’n handen voor ik ga koken maar verder echt amper, durf ik best voor uit te komen. Ik vind dat echt niet vies (biecht met omg mag) maar goed anderen dus wel zo te zien haha

4 likes

Je zit met je handen aan de deurklink, doortrekker en wc-papier waar je ook allemaal aan zit bij het poepen. Ook na het plassen heb je poepbacteriën aan je handen. Ik snap de redenatie van plassen blijven m’n handen schoon nooit.

5 likes

Ik was thuis vooral omdat ik een huisgenoot heb en háár mogelijke pis- en poepbacteriën aan mijn handen hebben een heel vies idee vind.
's Nachts trouwens minder vaak met zeep dan overdag.

Ik doe het niet op hele vieze wc buiten werk en huis. Ik heb altijd flesje hand alcohol in mijn tas. Dat gebruik ik dan wel.

Ik was m’n handen na het plassen niet altijd met zeep. Ik geloof wel dat deurklinken en je mobiel etc heel vies zijn, maar ik geloof ook dat een beetje bacteriën binnenkrijgen goed voor je weerstand is haha. Dus ik neem het niet supernauw daarmee (en ben ook nooit ziek dus het werkt denk ik haha)

11 likes

Ja deze 2 dingen (andere plekken/dingen zijn ook heel vies + ik ben zeer zelden ziek) zijn bij mij precies de redenen dat ik amper m’n handen was, goed voor de weerstand :joy:

2 likes

Ook @Pendule ik was mijn handen ook niet altijd na het plassen thuis, maar zeggen dat je handen schoon blijven is gewoon niet waar :stuck_out_tongue:

Na het plassen: nee.
Voor het koken: alleen als ik ervoor gepoept heb of van buiten m’n huis kom.
Na het ov/een openbare plek: altijd.
Na het poepen: altijd
Lenzen: deed ik altijd sochtends in na het douchen

Ik zelden, maar dat komt omdat ik 's ochtends na het kakken ga douchen. Dus het telt eigenlijk niet.