Stel je persoonlijke vraag #13

Ik heb een beetje een dilemma. De familie van mijn vriend en mijn familie kennen elkaar nog niet, omdat zij deels uit Spanje en Duitsland komen. Ik wil toch dat ze elkaar eens op een laagdrempelige manier kunnen leren kennen en heb daarom besloten 2e kerstdag een soort diner te geven. Ik wil alleen echt geen vreselijke taferelen waarbij je aan zo’n lange tafel zit en de hele avond opgescheept zit met alleen de personen naast je. Ik wil dus een soort mix tussen een diner en een borrel geven. Ik ga heel veel kleine hapjes maken en die op een grote tafel zetten.

Ik denk er nu dus over om op 2 banken na, verder statafels neer te zetten zodat het geen veredelde kringverjaardag wordt. Maar ben bang dat dit een heel vreemde setting wordt, omdat mensen dus ook moeten kunnen eten en dat lijkt me staand ook wel lastig…
Wat zouden jullie doen?

• Alleen 2 banken en wat statafels
  • Alleen statafels
  • Doe niet zo moeilijk, kies toch voor een lange tafel
  • Meerdere kleine zithoekjes
  • Ouderwetse kringverjaardag… vergeet de kaas en worst niet!!!
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ohja iedereen die nog tips heeft om dit goed te laten verlopen, god help me please

SX466

Blauw paars

13 likes

omg zo mooi

1 like

11 personen, waarvan zussen/broers en aanhang allemaal in de 20 en onze ouders als oudste eind 60. Jaa en ik wil juist voorkomen dat iedereen in een klein groepje blijft hangen, maar gezellig mixt

ja dit had ik pas ook! na elke gang ergens anders aanschuiven.

3 likes

Dit wilde ik ook voorstellen, gewoon lekker wisselen. En misschien iets van spelletjes doen na het eten? Is ook altijd goed voor de feestvreugde.

4 likes

Een kruising tussen paars, roze en, in bepaald licht, rood

8 likes

@anon94840299 @Victoria en de rest
Oo die wisselende tafelschikking is een heel goed plan! Ik heb alleen dus een soort mega borrelplateau en allemaal kleine hapjes, dus de gerechten zullen niet echt wisselen. Dan gewoon een soort seintje geven als het tijd is om te wisselen?:sweat_smile:

Ja, misschien is dat wel het handigste. Ik wil mensen ook niet dwingen zo lang te moeten staan

Heb jij (of iemand anders) ideeën qua spellen? Het lijkt mij wel leuk om dit jaar met kerst een spel te doen met z’n allen (zijn ong met 20 personen).

Who is the man is altijd lachen en ik ben groot voorstander van Cards against humanity, ongeacht het publiek!

1 like

Het spel met de pan! Het is een beetje 30 seconds/Pictionary achtig, maar dan met persoonlijke onderwerpen.

Hier noemen ze alleen mensen maar het kan ook met voorwerpen (en dan kan je een paar verboden woorden afspreken net als met 30 seconds). Kunnen algemene woorden en personen zijn, of dingen die met jullie groep te maken hebben. Ik heb dit wel eens met mijn hockeyteam gedaan, dan met woorden als “hockeybal” en “keeper” maar ook namen van teamgenootjes, coaches, memorabele wedstrijden, tegenstanders, etc.

4 likes

Ik ga stuk om die uitleg in dat artikel. Alsof dit zo’n moeilijk spel is :joy: ik doe dit ook vaak en vind het gemengde groepen zo leuk, want iedereen studeert weer wat anders of heeft een andere hobby en doet dus andere woorden in de pan en dan krijg je echt een lekker gemixt spel

1 like

Wat zou de rustigste (of minst drukke kan ik beter zeggen) optie zijn?

• Vanavond boodschappen doen
  • Morgenmiddag boodschappen doen

0 stemmers

Nog maar een muziek polletje dan. Welke nummers uit de top 10 van de top 2000 aller tijden vind je leuk/mooi?

• Queen - Bohemian Rhapsody
  • Eagles - Hotel California
  • Billy Joel - Piano Man
  • Danny Vera - Roller Coaster
  • Led Zeppelin - Stairway To Heaven
  • Boudewijn de Groot - Avond
  • Pearl Jam - Black
  • Coldplay - Fix You
  • Normaal - De Boer Dat Is De Keerl
  • Pink Floyd - Wish You Were Here
  • Ik vind deze nummers allemaal kut
  • Ik ken al deze nummers niet

0 stemmers

ik heb roller coaster dus nog nooit gehoord dus was ook vet verbaasd dat die opeens zo hoog stond?

1 like

Ik denk serieus dat morgenmiddag voor veel mensen al te laat is en dat het dan veel rustiger is.

1 like

Ik ken alleen dat gedrocht van een rollercoaster van Di-rect. :thinking:

6 likes

wat een … eclectische samenstelling van mensen

21 likes

Ja mis alleen nog Marco Borsato of Ali B.

3 likes