Stel je persoonlijke vraag #13

Voor de mensen die ja stemmen op de vraag of je wel eens randpsychotische verschijnselen hebt gehad, wat versta jij daar voor jezelf onder?

• Stemmen horen
  • Dingen zien
  • Vreemde gedachten
  • Achterdocht
  • Wanen (bijv grootheidswaan-/ achtervolgingswaan
)
  • Anders, nl
 (vertel ik hieronder)

0 stemmers

Nou als ik het niet vier is het niet omdat ik het niet belangrijk vind, maar omdat ik bang ben dat er niemand komt. Dat is een angst die gebaseerd is op ervaring uit het verleden. Dus als ik dan ook nog eens niks zou horen zou ik dat wel heel pijnlijk vinden. Vooral omdat mijn vriendinnen allemaal nog op fb zitten en ik mijn verjaardag daar heb ingesteld, dus ze krijgen ook nog eens een reminder via fb

6 likes

Oh dat is wel vervelend. Dat wist ik niet. Sorry. Dan snap ik wel dat je het belangrijk vind en de felecitaties leuker vind.

1 like

Ik heb 3 jaar geleden na een week lang paniekaanvallen een randpsychose gehad. Ik had vooral wanen, maar als ik die dan testte bij mijn vriend en ze niet waar bleken te zijn dan kreeg ik weer paniek.
Heb ook extreme smaaksensaties gehad toen en 1x iets gehoord wat er niet was.
Tussendoor was ik me bewust dat wat ik dacht psychotisch was en was ik doodsbang.

Opname gehad, paniekaanvallen onder controle gekregen en nu daarna geen last meer van gehad.

Al ben ik nu met een tweede op komst best bang voor een kraambed psychose

Ik had ja gestemd maar volgens mij vallen deze symptomen niet onder psychose, maar ik had last van derealisatie. Vond het heel eng en naar, was heel blij dat het weer voorbij was.

Hoe oud was je toen je een twijfelaar of tweepersoonsbed kreeg/kocht?

• 12 jaar of jonger
  • 13 jaar
  • 14 jaar
  • 15 jaar
  • 16 jaar
  • 17 jaar
  • 18 jaar
  • 19 jaar
  • 20 jaar
  • 21 jaar
  • Ouder dan 21
  • Ik heb vandaag de dag nog een eenpersoonsbed

0 stemmers

Bij m’n ouders thuis en toen ik op kamers woonde had ik altijd gewoon een eenpersoonsbed. Nu woon ik sinds 3 jaar samen en sinds 3 jaar dus (was 22) heb ik een tweepersoonsbed

Ik heb altijd een eenpersoonsbed gehad totdat ik met mijn vriend ging samenwonen. Hij had al een tweepersoonsbed, dus ik heb nog steeds nooit zelf een tweepersoonsbed gehad

1 like

Kreeg?? Moest ik zelf kopen want vonden ze niet nodig

6 likes

Geen idee wanneer precies maar ik had mijn bed zelf gekocht. Is ook niet in mij opgekomen dat ik had kunnen vragen om een nieuw bed omdat die andere nog goed was.

@Barbie Ik heb pas een groter bed gekocht toen ik uit huis ging. Toen was ik de 21 wel voorbij. Was trouwens ook geen plaats voor een bed breder dan 80 cm in mijn kamer bij mijn ouders (had al mazzel, voor mijn 18e was het 70 cm).

Oh ik las kreeg ook als “kocht”, wanneer je er 1 had dus. Ik denk dat weinig mensen die hebben gestemd m echt gekregen hebben hoor, zou het daar niet om laten/het zo letterlijk nemen

Maar ik was 18 omdat ik toen op kamers ging! Was wel alleen een matras toen haha want had een ingebouwde hoogslaper het echte bed erbij kwam met 20 maar heb toch op 18 gestemd

1 like

Oh ik heb ook wel gestemd hoor, maar ik vond het destijds heel oneerlijk dat iedereen in m’n omgeving dat gewoon kreeg en ik m’n zuurverdiende centen aan een bed moest uitgeven

Ja kan ik me voorstellen, vooral als iedereen om je heen dat “gewoon” krijgt! Dat was bij mij niet zo. Ik weet ook nog zo goed hoe blij ik was met m’n eerste tweepersoonsbed, lag direct dwars over het bed (nog steeds wel eigenlijk)

Voor mn 16e verjaardag kreeg ik een ‘nieuwe’ kamer. Ik mocht voor het eerst zelf een kleur voor op de muur kiezen (van babybehang naar barbiebehang naar wit gegaan voor die tijd, maar dat was altijd mn ouders’ keus - en ook altijd een verjaardagsverrassing) en toen gingen ze dat voor me schilderen. Toen ik thuis kwam bleek dat ze de verrassing compleet hadden gemaakt met een twijfelaar met van die mooie spijlen, waar ik al tijden om zeurde.
Dat het in combinatie met het 2 muren knalrood en 2 muren babyroze net een bordeel werd hadden ze niet helemaal voorspelt.

27 likes

Ik wist nooit wat ik wilde voor mn verjaardag dus toen heb ik een bed gekregen :joy:

1 like

Toen ik 16 was gingen we verhuizen en mocht ik een nieuw bed kiezen. Koos toen voor een twijfelaar.

Voor m’n 17e verjaardag wilde ik graag een twijfelaar en daar slaap ik nu nog steeds in. Precies een halfjaar daarna leerde ik m’n huidige vriend kennen, dus die kon toen ook mooi bij me slapen haha

Welke nummers uit de top 10 van de huidige top 40 vind je leuk?

• Tones And I - Dance Monkey
  • Emma Heesters & Rolf Sanchez - Pa Olvidarte
  • Maroon 5 - Memories
  • Post Malone - Circles
  • Dua Lipa - Don’t Start Now
  • Arizona Zervas - Roxanne
  • Billie Eilish - Everything I Wanted
  • Dominic Fike - 3 Nights
  • Regard - Ride It
  • The Weeknd - Blinding Lights
  • Ik ken al deze nummers niet of vind ze allemaal kut

0 stemmers

Welke kleur heeft jouw telefoon?

• Zwart
  • Donkergrijs
  • Lichtgrijs/zilver
  • Wit
  • Goud
  • Rose goud
  • Rood
  • Roze
  • Blauw
  • Groen
  • Anders (ik ben vast een optie vergeten)

0 stemmers