Tweede kerst dag chinees
Valt patat halen bij de snackbar onder catering thuis?
Dit snap ik helemaal en ervaar ik zelf ook. Je wordt ouder, volwassener, meer verantwoordelijkheden in het leven. Die context snap ik helemaal dat je je soms ‘oud’ voelt ten opzichte van je 18-jarige zelf.
@Masterchef flauw dat je mijn woordkeuze gebruikt, wordt je argument in mijn ogen meteen minder sterk van. Het gaat er voor mij niet per se om wat mensen van zichzelf vinden, maar dat we op een vrouwenforum ons massaal “bejaard” of “een ouwe taart” voor de grap noemen vind ik toch wel jammer. Dat heeft ook te maken met hoe vrouwen van 30+ in de maatschappij worden weggezet, wat @protagonist ook verwoordt met haar voorbeelden van lichamelijk verval. Misschien triggert het wel iets in mij, maar het valt me gewoon op de laatste weken hier en ik wilde dat even checken tegen de rest van het forum.
Ik vier alleen eerste kerstdag eigenlijk met echt een diner enzo bij m’n ouders met het hele gezin, aanhang, kleinkinderen. In principe kookt m’n moeder maar ze krijgt zeker hulp van de rest. Ik vind dat ook heel gezellig om samen te koken.
Welke van de 10 meest bezochte films van dit decennium heb jij gezien? Bios, dvd, bluray, videoband, streamen, illegaal, maakt niet uit.
- Avengers: Endgame
- Star Wars: The Force Awakens
- Avengers: Infinity War
- Jurassic World
- The Lion King
- The Avengers
- Furious 7
- Avengers: Age of Ultron
- Black Panther
- Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2
- Geen van deze
0 stemmers
Ik wilde endgame gaan kijken als ik niets te doen had, dat kwam er maar niet van want die film duurt 3 uur. Ik ging toen een keer spontaan naar de bioscoop, naar de nieuwste spiderman. In de eerste 5 minuten van die film zitten endgame spoilers
Blijkbaar is het een ding om op kerstavond ook van alles te doen te hebben. Ik ben vooralsnog van plan om zonder schuldgevoel heerlijk te chillen in mijn eentje. Wat doen jullie?
- Iets
- Niets
0 stemmers
Mijn iets is wel met man en kind afreizen naar m’n schoonouders alwaar we waarschijnlijk een simpele pasta eten en dan AYNIL gaan kijken terwijl we met een wijntje op de bank hangen
Ik vier nu kerst en doe op tweede kerst dan weer niks
Alleen eten bij Mn ouders met Mn vriend en wat spelletjes doen maar dat doen we vaker gewoon dus vind het niet speciaal
Mijn schoonmoeder is jarig, daar plakken we gelijk kerst aan vast dus dan zijn we meteen klaar!
Edit: @June
Als jij je tandarts belt voor het maken van een afspraak, wanneer kun je dan terecht?
- Ik kan binnen 1 week terecht
- Ik kan binnen 2 weken terecht
- Ik kan binnen 3 weken terecht
- Ik kan binnen 4 weken terecht
- Ik kan na 5 weken of langer terecht
0 stemmers
Ik moet wachten tot eind januari, toen ik vorige week belde en vind dat best wel lang duren. Benieuwd wat de gemiddelde wachttijd is.
Ik wil dat juist nooit zien, al vanaf kinds af aan niet. Ik denk omdat ik gewoon een heel onromantisch manisch ben. Of is dat nu ook weer met die verre familie enzo terugzien? Dat vind ik wel leuk. Om spoorloos jank ik dan wel weer.
Een vriendin komt bij mij thuis chillen. Mijn vriend heeft gisteren al stoofvlees gemaakt in onze nieuwe Instant Pot, dus dat gaan we eten en verder een film kijken ofzo.
Mijn mobiel was gecrasht, moest opgestuurd worden. Alles weg. Heel kut maarja. Je kunt al redelijk wat contacten terugkrijgen via groepsapps, via via enzo. Toen vroeg ik me af, hoe heb jij jouw moeder in je mobiel staan?
- Onder haar voornaam
- Als Mam
- Als Mama
- Als Ma
- Een bijnaam/koosnaam
- Als moeder
- Ik heb mijn moeder niet in mn mobiel staan
0 stemmers
M’n vriend is aan het werk tot tien uur vanavond dus ik doe niks en vind dat best wel stom
Haha maar wel funny. Ik heb dus sinds vandaag een leenmobiel en ik kan me herinneren dat een forummer op efg het zo kak vond als je mam zei, ik zeg altijd mam. Mama voel ik me een kind en bij ma alsof ik uitgeput op het verzorgingstehuis haar een plak cake breng.
Dat “iets” is met vrienden all you need is love kijken op de bank, dus kan ook als niets gezien worden denk ik, aangezien we wel vaker op de bank hangen samen met eten
Vind jij het kak als je mam en pap zegt tegen je ouders?
- Nee wat zou daar kak aan zijn
- Ja een beetje wel
- Weet ik niet
- Ja heel erg
0 stemmers
Ik noem ze nooit mam/pap, altijd mama en papa haha