Haha ik noem m’n moeder wel eens moedertje of mutti, dus kan dat wel even aanpassen in m’n telefoon, goed idee
Ik kan het me alleen niet voorstellen, ik ga soms met mn moeder een dag of 2 ofzo weg en als wij elkaar dan bijv. Wat willen zeggen of laten zien van een afstand dan zeg ik “mam??” Ik kan me niet voorstellen dat ik dan in zo’n meubelzaak zou staan en ik zeg “Mama?”. Ik vind het niet gek hoor overigens. Ik voel me dan gewoon een basisschoolkind. En mn moeder zegt dan altijd “jump? Kom eens?”
Ja haha, het klinkt heel kinderachtig. Maar helaas zit het er zo erg in bij mij (en mijn zus+broer van 30) dat het vrees ik nooit veranderd. Mam en pap klinkt heel vreemd voor mij. In een meubelzaak of ergens waar ik mij een beetje geneer om hard ‘mama’ te roepen, noem ik ze wel bij hun voornaam.
Werken, hebben genoeg mensen nog thuiszorg nodig vandaag
Heb een geinig kerstshirt aan en gaan met die electrische fiets!
Mijn zusje kookt voor ons (geloof lasagne) en daarna doen we samen niks. Vorige jaren heb ik vaak op kerstavond bij de snackbar gestaan. Ook prima, maar vind dit toch wel iets gezelliger denk ik (behalve dat mijn broer vanmiddag nog niet klaar was met zijn tirade en zei me vanavond weer te bellen. Zin in!! )
Bij deze tandarts 2 weken. Was echt verbaasd. Bij mijn vorige 2 maanden :’). Je kon daar sowieso alleen voor controle tussen 0700 en 0830 uur komen en maar 3 dagen in de week. Ben blij dat ik daar weg ben.
Ah ja dat snap ik. Kan je niet een fijne film opzetten en wat lekkers voor jezelf maken ofzo? Dan vliegt de tijd vast voorbij tot je vriend thuis is!
Mijn mams leeft al 6 jaar niet meer maar zie net dat ze er nog in staat (inmiddels al 2x van telefoon gewisseld dus stond op simkaart). Ze staat er in als ‘mam nieuw’ :’)
Onbewust niet, best een bewuste keuze maar die optie sloot het meest aan.
Ik heb wat vandaag, 1e, 2e en 3e kerstdag haha fuck
sterkte
Ik vind mam en pap niet kak, maar ik associeer het wel heel sterk met kak als iemand zijn/haar vader/moeder zo noemt tegenover mij.
Dus als iemand tegen mij zegt: ‘Dat heeft mama voor mij geregeld’
Ik vier alleen kerstavond, heb de andere kerstdagen niks te doen!
Oh grappig haha ik vind dat wel heel kinderlijk maar niet kak.
Ik vind dat zo vervelend, ik denk/zeg dan altijd ook: “Ja joúw moeder niet de mijne.”
Ik noem ze zelf pap en mam en als ik het over ze heb m’n vader en m’n moeder.
Als ibu = mamma in het Indonesisch. Heb maar bijnaam gekozen
Ik kan normaal best snel terecht, maar in deze periode moet ik ook langer wachten bij mijn tandarts. Sommige mensen hebben nog tandartsbudget in hun aanvullende verzekering en willen daarom graag nog in december.
Altijd tweede kerstdag! Dag erna lekker brak en zonder verplichtingen, heerlijk.
@June ja, heb maar een beetje wat huishoudelijke klusjes gedaan en misschien straks nog even wat op netflix kijken ofzo. Nog maar drie uur
@Alsjehaarmaargoedzit ooh dat zou goed kunnen, dat ze de verzekering willen aanpassen na een controle.
Moet jij op 1ste of 2e kerstdag werken?
- Nee
- Ja 1ste kerstdag
- Ja 2e kerstdag
- Ja beide dagen
0 stemmers