Stel je persoonlijke vraag #14

Omdat ik al jarenlang heel trouw de blogger- en youtubertopics volg, terwijl ik bijna niemand die erin besproken wordt volg of zelfs herken:

• Ik volg de bloggers en -youtuberstopics niet.
  • Ik volg (één van) deze topics en lees over de berichten over mensen die ik niet ken heen, of zoek deze mensen op.
  • Ik volg (één van) deze topics en lees de meeste berichten ondanks ik de mensen waarover ze gaan niet ken.

0 stemmers

Ik kan het allebei. Ik lees sowieso vrij snel, maar dan hoor ik vaak wel het stemmetje. Maar als ik echt even wil speedreaden niet volgens mij.

Mijn stemmetje praat trouwens ook gewoon snel, ik zet YouTube filmpjes vaak ook op hogere snelheid. Deels omdat ik geen geduld heb en deels omdat mijn natuurlijke snelheid ook ratelen is. Ik heb echt op de basisschool moeten oefenen met langzaam praten :joy: Maar als ik enthousiast ben en/of drank op heb wil ik die drempel nog wel een vergeten.

23 likes

Doordat je zegt dat jij altijd snel praat ging ik jouw berichtje in ‘ratelstem’ lezen, gekke gewaarwording haha

13 likes

Ik ben mezelf toevallig sinds een paar maanden aan het leren om langzamer te lezen en lees daarom best vaak hardop om de stem in mijn hoofd te stimuleren! Ik heb altijd heel snel gelezen en merk dat ik ook wanneer ik een boek voor mijn plezier lees heel makkelijk in de snelleesmodus schiet, wat ik jammer vind omdat ik juist bewuster en langer zou willen kunnen genieten van boeken waar ik van houd.
Wat ik grappig vind, is dat ik hierdoor boeken op een andere manier ervaar. Zo heb ik Honderd jaar eenzaamheid, wat één van mijn lievelingsboeken was/is, vorige maand langzaam herlezen en vond ik dat vooral in het begin echt een immense worsteling.

@FISSA dat vind ik juist wel logischer dan wat ik doe, namelijk aandachtig 200 berichten over Jennie’s boshutje lezen, er een mening over proberen te vormen, maar alsnog niet de moeite willen doen om naar haar sociale media of blog te gaan!

5 likes

Ik heb speedreaden geleerd tijdens m’n studie, vind het vet handig! Nu lees ik alleen nog maar voor de lol maar wel nog steeds vrij snel, ik lees gemiddeld 2 boeken per week.
Was altijd een boekenhoarder maar sinds ik een Kindle heb is m’n leven zoveel makkelijker, als ik vroeger op vakantie ging nam ik makkelijk 10 boeken mee. En m’n bedpartners klaagden altijd steen en been over m’n leeslampje, dat is ook verleden tijd.
M’n Kindle voorspelt ook hoe lang ik over een boek ga doen en m’n vriend is dol op deze info, altijd als ik over een nieuw boek vertel vraagt ie of het een 2 of 3 uurtje is haha.

8 likes

Ik lees altijd heel snel, maar ik praat ook heel snel. Dus de stem in mijn hoofd is altijd snel zeg maar. Soms lees ik bepaalde stukjes wel twee keer omdat ik een soort van scannend lees ofzo? Idg niet woord voor woord.

En bedenk me nu ook dat ik snel loop. Ik ben gewoon helemaal snel :stuck_out_tongue:

5 likes

Ik heb die stem sowieso als ik iets wil onthouden/aandachtig wil lezen. Wat ik me dan afvraag
 Zijn er mensen die die stem NIET hebben als ze iets willen memoriseren/studeren?

1 like

Ik vraag mij nu vooral af wat voor stem er precies bedoeld wordt haha

2 likes

Hahaha ik doe ook alles snel, lezen, praten, lopen, schoonmaken etc, alleen ik ben ook een kluns en struikel over mijn eigen voeten. Dus niet altijd handig voor mij :joy:

2 likes

Hahahah same. Zit altijd onder de blauwe plekken :joy:

1 like

Verschrikkelijk tenenkrommend maar ook leuk dat ik het bleef kijken! :sweat_smile:

Wij waren afgelopen week vergeten te bestellen bij Picnic en toen hebben we ons mandje als boodschappenlijst in de Lidl gebruikt, maar we kwamen duurder uit, dus ook met naar de Lidl gaan word je niet rijk :stuck_out_tongue:

2 likes

Oh ja, dat was van villa achterwerk? 1 had een kip ofzo en ik herinner me de rode lippenstift van die vrouw. Ik heb echt weinig tv als kind gekeken dus wat ik heb gezien kan ik nog wel vaak herinneren. Ik vond het iig wel grappig.

2 likes

Ah ja ik vond dit echt fantastisch! Keken het elke zondagochtend ook wel. Mijn broertje is ook jarenlang bang geweest voor drijfzand nadat de majoor een keer met zijn rolstoel is komen vast te zitten in de serie. Ik heb zelfs die film (loenatik de moevie?) nog gezien in de bioscoop!

9 likes

Fred zat in de rolstoel toch?

3 likes

Mevrouw de Haas is mijn spirit animal.

19 likes

Ik weet niet eens 1 karakter bij naam van Loenatik

1 like

Oh ja je hebt gelijk, Majoor had de speurtocht gemaakt. Fats was het trouwens!

1 like

Van Kooten en de Bie

• Ken ik niet
  • Grappig
  • Stom

0 stemmers

Jiskefet

• Ken ik niet
  • Grappig
  • Stom

0 stemmers

M’n vader vond Van Kooten en de Bie altijd zo grappig dat ik het niet meer aan kan horen

1 like