Stel je persoonlijke vraag #14

Alleen als die herrie begint te maken omdat er een trein aan komt.

1 like

Ja het is echt een sportactiviteit, ik begin over 2 weken! Je doet niet alleen apenkooien maar allemaal gymactiviteiten.

2 likes

Heel persoonlijk maargoed.

Ik ging vandaag mā€™n spiraal laten verwijderen en zetten maar mā€™n baarmoeder was te gekanteld dus nu moet het bij de gynaecoloog.
Ik heb die spiraal al gekocht (120ā‚¬) en bij de gynaecoloog kost het me mijn hele eigen risico (ā‚¬385) dus dat is 500ā‚¬ samen.
Ik wil maar voor anderhalf jaar een spiraal nemen, dus vind het best duur.
Andere anticonceptie is geen optie omdat ik niet wil ontpillen.
Maar mijn menstruatie is best heftig, ik slik dan best wat medicatie en zelfs dan is werken pittig, iets wat sowieso niet ideaal is maar als zzper al helemaal niet.
Maarja als ik mā€™n been breek is mā€™n eigen risico ook op.
Nu de vraag: zouden jullie voor anderhalf jaar ā‚¬500 betalen voor een spiraal.

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

P.s. Ik vond het ook nog supereng het weer te laten zetten en was er heel gespannen door anderhalve dag.

aanstaande dinsdag afspraak bij de gynaecoloog

500 toch? Of reken ik nu verkeerd?

En ja, ik vind het het waard, maar het is heel persoonlijk!

1 like

Haha nee ik reken verkeerd, oeps :x

1 like

Wat bedoel je met ā€˜niet wil ontpillenā€™?

Als je spiraal verwijdert ben je meteen weer vruchtbaar, als je stopt met de pil kan dat tot een jaar duren

Als andere anticonceptie geen optie is heb je niet echt een keuze toch?

1 like

Aah zo. Ik zat allerlei dingen te bedenken maar kwam er niet uit haha. Thanks voor de uitleg.

Ja ik neig dus ergens ook naar gewoon die menstruatie ondergaan en wie weet is het in mā€™n hoofd erger dan ik dacht.
Maar de enige redenen dat ik daarnaar neig is omdat ik weer laten plaatsen eng vind (maar dat is te overkomen als ik bĆØta blockers en goede pijnstilling vraag) en ā‚¬500 veeeel geld vind

Mā€™n huisarts zei dat het met kyleena ook zo was, heb hem samen met haar daarop uitgezocht.

Ik zou zo al 50 boeken geschreven hebben als ik dat kon. Mijn fantasie gaat over alles en niks :sweat_smile:

1 like

Ik heb ook vreselijke last van mijn menstruaties en zou persoonlijk het driedubbele betalen om er vanaf te zijnā€¦ dat je zenuwachtig bent snap ik, maar zeker bij anticonceptie en seksuele gezondheid lijkt angst me een slechte raadgever. Het is even 5 minuten tanden op elkaar en dan anderhalf jaar huppelend en touwtjespringend als in een maandverbandreclame door het leven!

Wat apart, zoveel vrouwen hebben een gekantelde baarmoeder (ik ook) en kan altijd gewoon bij de huisarts.

Ja hƩ je hebt wel gelijk!
Ik vind het ook prettig dat het dan echt gewoon spiraal verwijderen en readysetgo, ipv ja doen we het nu nog met condoom.
Ik heb ook aan de ene kant mega rammelende eierstokken en aan de andere kant wil ik er echt nog niet aan denken want love mā€™n partylife, voel me net een rijke student

Ja ze zei dat ze er niet bij kon ofzo. De vorige x (5 jaar terug) moest ik sowieso naar een gynaecoloog (of andere huisarts maar dat stelde ze niet voor). Want zij zette toen niet bij mensen die nog geen kind hadde.

Rotterdam! Ze doen het in meer steden. Google op apenkooien gym vlgs mij

1 like

Ik kreeg dit weekend van mijn moeder te horen dat het haar zo opvalt dat ik zoveel tegen mezelf praat (hardop) en dat is sinds ik alleen woon.

(Hopelijk ter geruststelling) nu dan mijn vraag:

Gingen jullie toen jullie voor het eerst alleen woonden ook hele gesprekken met jezelf voeren?

  • Ik heb nooit alleen gewoond
  • Ik praat zoveel tegen mezelf dat de buren denken dat we hier met zā€™n tienen wonen
  • Nee ik heb dat eigenlijk nooit

0 stemmers

Ik heb hele gesprekken met mijzelf. En ben mijn beste gesprekspartner.

4 likes

Ik ben t oude topic nog aan het bijlezen en kwam een foto tegen van mijn aartsrivaal Gwyneth Paltrow. Ze kent mij niet, ik heb gewoon een hekel aan haar. Ook aan Matthew mcconaughey en die meid van Divergent en alle Adam Sandlers + look alikes.

Heb jij ook een bekend aartsrivaal?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Giel Beelen telt niet mee vind ik want dan stemmen we straks allemaal " ja"

4 likes