Stel je persoonlijke vraag #14

3 likes

Hahah je hebt toch weleens van de hunger games gehoord? Dacht dat iedereen ofwel de boeken ofwel de film(s) had gezien

(Ik was wel ook even in de war over ‘honger spelen’ in het nederlands haha)

7 likes

Nee, wordt echt gedaan in sommige landen!

17 likes

En zouden jullie Battle Royale overleven?

• Nee, ga al dood in mn klaslokaal
  • Nee, ik blijf te lang op dezelfde plek en dan ontplof ik
  • Heel eventjes, maar dan word ik neergetaserd
  • Wel lang, maar overleef het niet
  • Ik win sowieso

0 stemmers

Jaa vind Battle Royale ook veel vermakelijker. Iedereen gaat snel achter elkaar dood. Love it. Is the real deal.

2 likes

district 12 :raising_hand_woman:t3:

5 likes

Maar wanneer hou je je tong goed dan? Geen idee of ik het goed doe hahaha

Echt hoor, en hoe groot hij eigenlijk is vergeleken met de ruimte die je hebt in je mond

1 like

Ik heb als kind logopedie gehad omdat ik verkeerd slikte (met mijn tong tegen mijn voortanden) en daardoor een overbeet had. Toen moest ik allemaal oefeningen doen, eten voor de spiegel, met lichtgevende pasta op mijn tong slikken en dan ging ze daarna in mijn mond kijken of ik nu wel goed slikte. Haha echt gek eigenlijk, en kennelijk slikken veel mensen tegen hun tong aan? Ik zit zelf tegen mn gehemelte

3 likes

Oh wat interessant! Heb nooit geweten dat ik dat probleem dus kennelijk ook heb. Ik weet niet beter en niemand heeft mij ooit verteld dat het op deze manier verkeerd is haha.

1 like

Ik heb als kind wel logopedie gehad voor m’n rrrrrrr maar daar is dit blijkbaar niet opgemerkt. Heb ook een lichte overbeet haha! Makes so much sense now.

nope :woman_shrugging:t3:

Toen ik stemde stond zn foto er nog niet en die komt me wel bekend voor. Maar geen flauw idee welke programma’s hij heeft gepresenteerd.

1 like

Ik heb ook een hele korte tongriem en herken veel van de klachten, zoals kaaklemmen en hoofdpijn. Door wie is dit bij jou ontdekt? En zou je je tongriem nu nog kunnen laten doorknippen?

Dan heb je echt een slechte logopedist gehad. Ze (denk ik) had je door moeten verwijzen naar een collega die wel met je kon werken en ze had met onderzoek op z’n minst het te korte tongriempje moeten zien, zodat je niet met deze klachten rond bent blijven lopen.
Ik houd van mij vak, vind dit echt erg om te lezen.

1 like

Zolang je zelf geen probleem ervaart, heb je ook absoluut geen probleem, hoor! Er is prima te leven met een foutieve tongpositie :smile:

1 like

Hmm ja toen was ik een jaar of 5 dus als hij niet in Sesamstraat zat snap ik wel dat ik hem niet ken haha

8 likes

Voor de mensen met een laag inkomen enz (ja waar ligt de grens… geen idee maar als je een goede baan hebt en een dikke spaarrekening enz dan hoef je je niet aangesproken te voelen). Betalen jullie je eigen risico gespreid? Poll is anoniem.

• Ja
  • Nee
  • Nee maar heb wel beetje spaargeld voor het geval dat

0 stemmers

Ik wou dat ik daaraan gedacht had. Nu heb ik nul doekoes omdat een rekening van april ofzo ineens is afgeschreven.

Ik heb nooit zorgkosten en nog nooit mijn eigen risico hoeven betalen, maar áls ik het zou moeten betalen dan gespreid hoor.

1 like