Stel je persoonlijke vraag #15

Wow vind het echt heel erg knap als mensen hun vriend/vriendin nu niet zien door corona.

8 likes

Een Belg vertelde me gisteren dat je daar een boete krijgt als je onderweg naar je partner betrapt wordt (lat-relatie dus), omdat het een niet noodzakelijke verplaatsing is.

Ik ben single en ik date niet (überhaupt niet haha), heeft niks met corona te maken :joy:

17 likes

M’n vriend zat net in de metro naar z’n werk (voedselketen dus gaat gewoon door, helaas) en zag een stelletje die een boete kregen omdat ze naast elkaar zaten! Best raar, wij wonen samen en als we nu samen met het OV zouden moeten, doen we natuurlijk niet, zou ik ook gewoon naast hem gaan zitten?

3 likes

Tenzij je boodschappen zou doen voor je ouders die in een risicogroep vallen en 50 km verderop wonen. Of mag dat niet?

Lijkt me echt lastig, die handhaving.

Edit: ik verwacht van jou geen antwoord hoor, haha. Meer als @Evert dat ik me deze tijd afvraag hoe dit gecontroleerd wordt.

1 like

Hahaha ja. Misschien ga ik dit weekend als ik toch niks te doen heb proberen dit fragment terug te zoeken. Is m’n dag meteen weer goed. Ik bedoel, social distancing is moeilijk, maar ik woon tenminste in een leuk huisje en niet in een graftombe. Dan valt het allemaal best mee ineens :thumbsup:

1 like

Nou, dat valt me echt van je tegen :grin:

2 likes

Waarom is dat eigenlijk? In Nederland is dat echt not done, om je niet in te schrijven

Hoezo, helaas?
Toch net goed dat ze proberen verder te werken?
Anders is het nu de moment om met eten te sjoemelen. En mensen eten nu net meer.

Doe je nu opzettelijk alsof je niet snapt dat ze het jammer vindt dat haar vriend moet werken en zo risico loopt?

1 like

In Leuven moeten studenten naar huis.

1 like

In welk thema lees jij het forum?

• Alien night | a dark discourse theme
  • Discourse-classic
  • Material Design for discourse
  • Vincent
  • Battle Axe 1.0
  • Dark
  • graceful
  • Material Design Theme
  • Geen idee???
  • Ik wist niet eens dat je kon kiezen??

0 stemmers

Wow heftig ben blij dat ik aan de andere kant van de grens woon dan :flushed:

Neen.
Ik werk ook voor zo’n organisatie. En ik vind het net heel goed dat wij (beperkt) verder werken.

Mijn vraag was eerder waarom ze voedselveiligheid controleren niet nodig vindt.
En natuurlijk hoop ik dat haar vriend geen risico’s moet nemen.

Wat @mercurysummer zegt. Ik ben blij dat er op z’n werk hele strenge maatregelen zijn en ze onderling met het team hebben afgesproken ook in hun vrije tijd risico’s te beperken. Gelukkig reist hij niet tijdens de spits, die wel degelijk nog bestaat, anders zou ik het echt niet ok vinden.

2 likes

En sjoemelen? Wat bedoel je in hemelsnaam?

1 like

Maar dat kan toch naast elkaar bestaan? Het essentieel vinden en toch jammer vinden dat het zo moet?

3 likes

Ja. Natuurlijk.
Maar in mijn eerste bericht had ik het enkel over voedselveiligheid.

Als er zo goed als zeker geen controle’s zijn kunnen producenten of invoerders sjoemelen.
Maar nu hopelijk niet want pakkans blijft.

Maar hoe kom je hierbij? Mijn vriend werkt voor koopeenkoe. nl, als er 1 ding is wat daar nooit gebeurt is het ā€œsjoemelenā€. Zo ongeveer het meest transparante bedrijf van Nederland.