Stel je persoonlijke vraag #15

Neen.
Ik werk ook voor zo’n organisatie. En ik vind het net heel goed dat wij (beperkt) verder werken.

Mijn vraag was eerder waarom ze voedselveiligheid controleren niet nodig vindt.
En natuurlijk hoop ik dat haar vriend geen risico’s moet nemen.

Wat @mercurysummer zegt. Ik ben blij dat er op z’n werk hele strenge maatregelen zijn en ze onderling met het team hebben afgesproken ook in hun vrije tijd risico’s te beperken. Gelukkig reist hij niet tijdens de spits, die wel degelijk nog bestaat, anders zou ik het echt niet ok vinden.

2 likes

En sjoemelen? Wat bedoel je in hemelsnaam?

1 like

Maar dat kan toch naast elkaar bestaan? Het essentieel vinden en toch jammer vinden dat het zo moet?

3 likes

Ja. Natuurlijk.
Maar in mijn eerste bericht had ik het enkel over voedselveiligheid.

Als er zo goed als zeker geen controle’s zijn kunnen producenten of invoerders sjoemelen.
Maar nu hopelijk niet want pakkans blijft.

Maar hoe kom je hierbij? Mijn vriend werkt voor koopeenkoe. nl, als er 1 ding is wat daar nooit gebeurt is het “sjoemelen”. Zo ongeveer het meest transparante bedrijf van Nederland.

Ja. Ik dacht inderdaad alleen aan voedselveiligheid.

1 like

Ah ja dan haalde ik dat niet uit je bericht! Dat is voor mij namelijk iets waar ik niet mee bezig ben, ik ben heel selectief in de bronnen van m’n eten, en heb gelukkig die luxe.

1 like

Ik beschuldig zijn werkgever helemaal niet.
Ik denk dat 99.5% van de bedrijven niet onbewust fouten maakt.
De meeste fouten zijn ook onbewust. Maar heel af en toe niet.

Mijn nadruk lag echt alleen op voedselveiligheid.
Niet op het feit dat het vervelend is dat daardoor de werknemers zich moeten verplaatsen.
Ik moet me ook verplaatsen met ov, maar zit zo goed als alleen op de bus, dus vind dat goed te doen.

Maar loop er sws even een uurtje op en kijk even of ze geen pijn gaan doen. Hoor vaker dat ze zo stug zijn.

1 like

Stel je brengt je vuilniszak naar de ondergrondse container, maar oh jee wat nu?! Hij is vol. Ik;

• Neem de zak gewoon weer mee naar huis
  • Pleur de zak naast de container, doei niet mijn probleem
  • Bel gelijk insert afvalophaalbedrijf
  • Wacht af tot hij wordt geleegd
  • Ik wil toch stemmen maar heb een normale container bij huis

0 stemmers

Loop naar de volgende container

32 likes

Net wakker van mijn powernap van 20 minuten!

1 like

Goeie, maar dat kan toch vaak niet?

Dat kan niet bij mij! Mijn pasje is maar op 1 container geldig helaas. Dus ik zet dan meestal mijn afvalzak in ons gemeenschappelijk portiek als hij vol is, sorry buren.

2 likes

Hier bij twee geloof ik! Dus ik loop een paar m verder dan

Ik vind het altijd zo asociaal bij het papier en glas hier, staat altijd helemaal vol om de containers. Terwijl het vaak de dag erna weer past. Vind dat met een stinkende vuilniszak misschien nog anders (helemaal als die thuis binnen moet staan, maar dan nog), maar voor karton en glas maakt dat toch niet uit.
Ohja, en iedereen die te lui is om te grote dozen te vouwen en dus ook maar naast de container flikkeren.
Zo, dat was mijn containerfrustratie.

4 likes

Waar ik nu woon staan de containers eigenlijk altijd open dus je hebt geen toegangspas nodig. Waar ik hiervoor woonde mocht je een pas hebben voor twee locaties dus had ik ook altijd nog een backup.