Zelf betalen of er gewoon naar vragen en nee geen afknapper
Waarom verwachtte je dat die man voor jou zou betalen? Of heb jij voor jullie allebei betaald?
Ik heb ja gestemd. Ik ben langsgegaan bij mijn zus + haar man. En nee we hebben geen 1,5m afstand gehouden. Omdat zij ook regelmatig oppassen op ons zoontje zodat wij enigszins normaal ons werk kunnen doen (werken allebei vanuit huis, wat super kak is met een baby). Zij 2 zijn de enige mensen met wie wij de afgelopen weken contact hebben en vice versa.
Even een achtergrond verhaal / nuance voor de Corona politie.
Misschien is dat wel helemaal niet de situatie
Ik omschrijf geen situatie, toch? Probeer haar situatie juist meer te begrijpen.
Ik wilde eerst ook reageren van hoezo zou dat een afknapper zijn bla bla maar misschien is het gewoon een fictieve situatie of van een vriendin ofzo, dat weten we niet
Ik verwachtte niet dat hij zou betalen, ik heb inderdaad voor ons allebei betaald en dat vind ik op zich niet zoân ramp hoor. Maar in mân omgeving zijn de reacties echt fel, en ik heb bij een date ook nog nooit gehad dat iemand totaal geen aanstalten maakte om de rekening te splitten. Daarom peil ik het hier.
Misschien vind ik het ook extra gek omdat als iemand mij voor is met betalen ik altijd heel erg aandring op een tikkie sturen
Onderaan het berichtje schrijft ze dat ze het wel heeft meegemaakt! Maar volgens mij heeft ze dat later toegevoegd, misschien heb je het niet gezien.
Bij mij ligt het er ook een beetje aan hoe de date tot stand kwam⌠als ik hem of haar mee uit vraag dan vind ik het wel logischer dat ik ook betaal/trakteer en vice versa⌠en anders splitten inderdaad.
Wij hebben zelf netflix en spotify en kijken mee op videoland van iemand anders. En we hebben foxsports gratis bij een mobiel abo
Ik ben eerder het begrip beu
@ValsKreng ik vind het niet raar dat hij niet als eerste aanstalten maakt te betalen, maar ik vind het wel raar als de ander dat wel doet, niet voorstellen te splitten, ongeacht of het nu een man of vrouw zou zijn.
Ik zou dat wel vervelend vinden. Ouderwets misschien maar ik vind dat de man de eerste date voor mij hoort te betalen, en dat ik zeker niet voor ons beide hoor te betalen.
Splitten op de eerste date vind ik ook nog een optie.
Mocht er een tweede date komen dan vind ik de situatie anders, dan wil ik wel voor beide betalen of splitten.
Als de man niets wil betalen op de 1ste date geeft hij mij toch wel een signaal af waardoor ik geen interesse meer zou hebben.
Ja, ik vind dat echt super raar!!! Ik heb dat 1 keer gehad en hij stelde ook niet eens voor om te splitten! Was best wel afgeknapt!! Daarna gingen we een ijsje halen en heb ik hem er op aangesproken en die betaalde hij daarna netjes en uiteindelijk gingen we nog uit eten en heeft hij de hele rekening betaald en kon hij niks meer fout doen, haha. Toch nog 1 van de beste dates die ik heb gehad!
Dat vind ik elke date/gelegenheid een afknapper
Ik vind het eerlijk gezegd net zo gek als de vrouw geen aanstalten maakt om te betalen of te splitten. Sowieso best awkward als je dat hele betaalgedoe gewoon negeert toch? Je kunt toch allebei wel zeggen: âhee wat zullen we doen, splitten ofâŚ?â
(Maar goed ik ben ook een verstokte feminist dus ik zou er nooit vanuit gaan dat de man betaalt)
Nee, niet echt assertief van me hè? Ik ging er toen eigenlijk vanuit dat er een vervolgdate zou komen, maar door de crisis is dat niet gebeurd, en inmiddels vraag ik me af of ik hem daar wel leuk genoeg voor vind. Niet alleen hierdoor trouwens⌠maar dat mân vriendinnen hier zo over vallen bevestigt het gevoel dat ik er al over had - dat ik het best raar vind en niet zo beleefd om niet op zân minst voor te stellen de rekening te delen.
En nog een toevoeging; om dan er nu nog na al die tijd over te beginnen voelt petty en zou ik al helemaal niet doen
Ik zou dit wel een afknapper vinden! Ik vind dat beide op zijn minst moeten aanbieden hun eigen deel te betalen en niet zo netjes als je er al van uitgaat dat de ander het voor jou betaalt. Ik vind het eerlijk gezegd wel leuker als de man de eerste date betaalt (lekker ouderwets), maar ik zal altijd aanbieden mijn deel te betalen
Ik vind dat precies even raar als wanneer een vrouw ervan uitgaat dat de man betaalt.