Stel je persoonlijke vraag #15

Omg m’n zusje en ik hebben ooit een ‘horror film’ gemaakt met die knuffeltjes van super de boer😂 Het heette ‘bungel attack’ en m’n zusje werd dan aangevallen door al die beestjes hahahahaha

13 likes

Spaarden jullie flippo’s?

• Jaaaa
  • Nee!

0 stemmers

Zo ja, hadden jullie ook die mappen?

• Ja duh
  • Nee

0 stemmers

Deden jullie behalve flippo’s sparen ook spelletjes ermee?

• Spelletjes?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

:musical_score: Want met een wuppie, wuppie, wuppie, pakken wij dat wereldcuppie, ja wij worden kampioen :notes:

Fijn, dit meteen in je hoofd als je die beesten ziet

16 likes

Haha jaaa gumsel sparen. Het was ook zo’n mythe dat je dan met lijm al dat gumsel weer aan elkaar kon plakken

Ik heb een keer een grote lijmbal cadeau gekregen toen ik tussen de middag naar huis liep vanuit school.

6 likes

Even een aanvulling op de flippo poll:

Als er een nieuwe zak chips in huis kwam moest die dan ook meteen open want flippo’s?!

• Gelijk open
  • Nee netjes eerst de andere chips op

0 stemmers

We gebruikte geen pijltjes maar bepaalde bessen die hier aan struiken groeiden.

4 likes

Heb jij vroeger wel eens haarmascara gebruikt?

• Ja
  • Nee
  • Nee maar ik zou het nu wel een keer willen proberen

0 stemmers

En van die nephaarelastieken?

• Ja
  • Nee
  • Nee maar ik zou het nu wel voor de grap een keer willen proberen

0 stemmers

1 like

Dat wilden mijn zus en ik wel heel graag maar het mocht niet van m’n moeder.

2 likes

Kan me nog goed herinneren dat dat in zo’n zakje zat die helemaal vet was van de chips en als je die open maakte dat vette gelijk op de flippo’s met je vette vingers.

4 likes

Voor die mensen die nooit (of amper) mee mochten doen aan rages. Dus geen flippo’s. jojo, Spice Girl-schoenen, tamagotchi’s, etc hadden. Heb jij het gevoel dat je hierdoor iets in je jeugd hebt gemist?

• Ja, ik had het gevoel dat hierdoor soms buiten spel werd gezet
  • Ja, ik denk dat mijn jeugd wel iets leuker geweest zou zijn als ik bepaalde dingen ook mocht/had gehad.
  • Nee, ik denk dat ik hierdoor juist heb ingezien dat hebbedingetjes/rages etc. complete materialisme onzin zijn.
  • Nee, want ik gaf er sowieso niet om.
  • Ik was wel in het bezit van hebbedingetjes en ragedingen.
  • Anders…

0 stemmers

Indien je bovenstaande objecten niet of nauwelijks mocht hebben, zou je het op dezelfde manier aanpakken als je ouders/opvoeders deden?

• Ja
  • Ik zou iets minder streng zijn
  • Nee
  • ik wil geen kinderen etc

0 stemmers

Ik had bungels en wuppies wel, maar naast mijn basisschool zat een andere supermarkt met eigen acties. En bijna al mijn klasgenootjes deden dus mee met die spaaracties en wij hadden dat niet en dan was je wel een paar weken buitengesloten als er een rage was rondom die actie. Aan de andere kant snap ik het nu wel hoor, voor mijn ouders was het onlogisch om daar boodschappen te kopen, maar het was wel kut.

Maar ik voelde me nog veel vaker buitengesloten omdat wij geen Nickelodeon hadden, waardoor ik nooit mee kon praten of mee kon doen met Winx Club spelletjes en Drake en Josh en Spongebob en dat soort dingen.

Achteraf is het allemaal te begrijpen en relativeren, maar in het moment heb ik me daar wel vaak verdrietig om gevoeld. Ik mocht bepaalde tv-programma’s (Chin Chan) of films ook niet zien.

1 like

Ja want die flippo’s waren ‘mat’ en dan waren ze gelijk vet en vlekkerig :hot_face:

Ik word trouwens wel echt heel blij van al deze nostalgische polls :smile:

4 likes
  • Ik had een baby born en heb een kinderwens/kind(eren)
  • Ik had een baby born en heb GEEN kinderwens etc.
  • ik had GEEN baby born en heb een kinderwens/kind(eren)
  • ik had GEEN baby born en heb GEEN kinderwens etc.

0 stemmers

Kijken of er een verband bestaat.

2 likes

Ik ook niet! Te duur. En ik was zo jaloers op iedereen die hem wel mocht :sob::weary:

2 likes

Maar Furby’s > baby born hoor. :heart_eyes:

Als je naast echte barbies ‘nepperds’ had, waar speelde je vaker mee?

• Ik speelde even veel met Barb als met de anderen
  • Ik speelde meer met Barb dan met de anderen
  • Ik had geen speelgoedpoppen
  • Ik vond beide BARF
  • Ik speelde meer met de anderen dan met BARB
  • Ik had alleen ekte BARBS
  • Ik had alleen nepperds

0 stemmers

1 like

Hadden jullie op de basisschool een ‘plantjescompetitie’ waarbij eens in de zoveel tijd werd beoordeeld welk tafelgroepje de mooiste en best verzorgde plantjes had?

• Ja
  • Nee
  • Ik weet het niet zeker

0 stemmers

Als je heel veel geluk had was jij de gelukkige die misschien 1 keer in het jaar de 3 zielige plantjes water mocht geven. Mijn basisschool was behoorlijk armoedig, vooral toen ik op de middelbare school zat en hoorde wat ze op andere scholen deden/hadden.

1 like

Ik heb zelf gespaard voor een echte. Dat was dus ook mijn enige Barbie. Heb even online gezocht heb haar gevonden! Deze was het:

Verder had ik alleen maar neppe, Cindy was dat.

19 likes

Omg! Nu heb ik eindelijk weer een idee hoe deze Barbie eruit moet zien.
Love de jurk nog steeds.

1 like