Stel je persoonlijke vraag #15

Snoerloze stofzuiger is echt geweldig!

1 like

Ik vind dit nummer nogal amateuristisch klinken en weinig speciaals. Waaaaaaacht op mijjjjjj. Uitttttknoooop waar ben jij.

5 likes

Ik wil erkenning horen maar die ander mag ook kritisch zijn en de boel nuanceren.
Die verwachting had ik eerder ook van het date topic bijvoorbeeld. Dat mensen én invoelend reageren én kritisch zijn. Zo zei k hetzelf het liefst. Maar vaak was het alleen het laatste en dan is het zo’n besef van realiteit; mensen op het forum kies je niet zelf uit en het zijn ook niet je vrienden.
En merk bij vrienden ook verschil: sommigen willen alleen maar bevestiging van hun emoties, en anderen staan wel meer open voor nuancering/kritische vragen. Het is maar net wat diegene nodig heeft hoe mijn reactie er dan uitziet. Al is alleen maar meepraten van “wow ja echt een eikel!!!” “Wat onverdiend dit!” “Wat een stomme actie van je baas!” wel heel lastig als je al meteen duidelijk voor ogen hebt wat het aandeel van vriend(in) in kwestie is of dat het gewoon niet klopt wat er gezegd wordt.

4 likes

Ik wil het liefst als eerste een gevoelsreflectie/validatie van mijn gevoel. Want ik kom niet zomaar met iets. Dus het liefst heb ik dat mijn vrienden/vriendinnen eerst iets zeggen als: oh, wat een vervelende situatie, wat kut voor je, wat naar. Of, als ze het menen: wat een eikel/trut. En daarna gewoon zeggen wat ze ervan vinden en dan mogen ze het ook nuanceren. Ik heb een hekel eraan als iemand het voor jou relativeert. Relativeren is prima coping, maar alleen als je hetzelf doet, anders is het bagatelliseren en invalideert het het gevoel van anderen (mijn moeder heeft hier een handje van). Ik denk juist dat het super belangrijk is dat die ruimte voor emotie er wel is en niet van tafel wordt geveegd door een ander (die het niet doorleefd heeft). Maar natuurlijk kan je daarna wel kritisch zijn.

Het merendeel van van mijn vriendinnen is overigens psycholoog of arts, dus die weten prima wat ze moeten zeggen omdat ze al die communicatietrainingen ook hebben gehad, ik kan het altijd precies ontleden hoe ze dat doen en andersom ook. Het is echt een script dat onbewust gevolgd wordt, haha. Maar goed, die lessen zijn er ook omdat het gewoon echt werkt.

18 likes

Dit is niet mijn muziek/ik vind dit niks, maar niet omdat het in het Nederlands is. Ik vind het juist wel leuk als Nederlands ook buiten volksmuziek en nederhop (is dit nog de term?) mainstream wordt!

2 likes

Zo herkenbaar dit (ook m’n moeder). helemaal mee eens! Vind het echt fijn als iemand eerst me het gevoel geeft dat m’n emotie er mag zijn en dat het idd allemaal even kut/stom/verdrietig is. En daarna mag er wel weer gelachen en genuanceerd worden

3 likes

Speciaal ABBA gepauzeerd om hier naar te luisteren. Spijt van. Dit is een minuut die ik nooit meer terug krijg, een minuut waar ik nu dit heb geluisterd ipv dat ik mezelf de Dancing Queen waande

Gelukkig is de gitarist wel leuk om naar te kijken

9 likes

Ja niet helemaal mijn ding
Eefje rockt het wel als je het mij vraagt

Eefje de Visser

• JA
  • neh
  • wie?
  • Geen mening

0 stemmers

1 like

Een strip met de duckies!!

1 like

Oh ik vind Eefje zo afschuwelijk, net als Spinvis.

8 likes

Mijn vriend is de baas over de muziek in huis, maar ik heb 1 veto en dat is voor Eefje de Visser. Word echt agressief van haar muziek.

3 likes

Ik werd ineens nostalgisch naar die trash realityseries van >10 jaar geleden. Keek jij daar wel eens naar?

• The Osbournes
  • The Kardashians
  • The Girls Next Door
  • Kendra
  • Dr. 90210
  • Kimora: Life In the Fab Lane
  • Ice Loves Coco
  • The Simple Life
  • Newlyweds
  • Ik keek (ook) iets anders, waar ik nu over ga vertellen!
  • Ik keek dit niet.

0 stemmers

Ik vond vooral Kimora Lee Simmons echt fantastisch, Coco die een liedje over schoenen ging zingen waarin ze zei dat ze schoenen zou seksen als het kon, en deze prachtige opening:

3 likes

Ik had 5 minuten gekeken en toen dacht ik heel komt me bekend voor dit. Heb dus in een ver verleden die docu van Louis Theroux gezien. En toen dacht ik; waarom zou ik mijn tijd verspillen aan deze Netflix serie? Kan beter een goed boek lezen.
Of gewoon scrollen op Instagram of het forum :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik vind Spinvis heel leuk maar houd niet van Eefje. Te hijgerig ofzo

2 likes

The kardashians kijk ik nu

4 likes

Run’s House!

13 likes

Beste is nog altijd Flavor of Love met Flavor Flave en de ultiem beste reality candidato ooit:

Wat een Queen

13 likes

@Juuldie wij verhuisden toen ik 14 was aan het einde van het schooljaar naar een plek waar we 1. niemand kenden, en 2. mijn ouders het veel te druk hadden om ons te vermaken, E! is destijds echt deee redding van mijn zusje en mij geweest. Ik heb toen nog een paar jaar best een zwak gehad voor reality tv, maar na Jersey Shore en Oh Oh Cherso heb ik het noooit meer gekeken. Denk dat beutybloggers toen die plek hebben ingenomen. :pensive:

@Zemraluani ik heb daar zoooveel fantastische stills en gifs enzo van gezien in de jaren, maar helaas heb ik er nooit een aflevering van gekeken. Ik schaam me diep.

2 likes

@anon28710462 Ik was vroeger groot fan van Viva La Bam.
@Bathwater Ik snap niet hoe mensen kunnen haten op S10. Oké hier live is ze niet op haar best maar ik vind haar nummers wel een soort kleine kunstwerken.

8 likes
  • I Saw A Tiger by Joe Exotic
  • Iets van Spinvis

0 stemmers