Stel je persoonlijke vraag #15

Is ook een lastig onderwerp. Ik volg je wel denk ik. Ik heb zelf niet voor de keuze gestaan dus kan onmogelijk zeggen wat ik zou doen.
Maar ik heb vrienden die wel met zware lichamelijke beperkingen te maken kregen tijdens hun relatie waardoor de relatie flink aanpassing vergde, maar ik vind het een nare gedachte dat het daardoor “ongelijkwaardig” zou zijn geworden. Dat is namelijk niet zo, ze zijn niet hun afwijking en hun identiteiten passen nog steeds bij elkaar.

2 likes

Shop je voor kleding liever

• In de winkel

0 stemmers

Shop je voor beautyproducten liever

• In de winkel

0 stemmers

Ff disclaimer: op dit moment zijn er 181 ergere dingen gaande en dit leed is verwaarloosbaar, maar ik wil het toch even kwijt.
Ik wil echt graag nieuwe maxi jurken en andere flowy zomerkleding. Heb een schijthekel aan zomerkleding want voel me er altijd lelijk en dik in, heb het snel heet maar vind teveel huid echt afgrijselijk dus het is altijd een hele zoektocht. Nja, nu was ik dit jaar van plan om OP TIJD een paar items uit te zoeken zodat er keuze genoeg was maar alles is natuurlijk dicht.

En ik haat online shoppen ??? Zo erg. Het aanbod is zo overwhelming waardoor ik na vijf uur op websites nog niks heb besteld. Ik kan de stof en de rekbaarheid niet voelen. Kan de maat niet inschatten. Als je het bestelt moet je wachten voor het komt, om nog maar te zwijgen over de teleurstelling dat het allemaal 167182 x lelijker is bij jezelf dan bij het model. En dan moet je dat pakket OOK NOG retouren.
Maar volgens mij is dit kei impopulair want ik heb het idee dat iedereen van online shoppen houdt.

10 likes

Vroeger kocht ik liever online, maar sinds ik 10 kilo zwaarder ben is het veel lastiger om kleren te kopen. Dus dan naar liever in het echt.
Wel handig, want ik spaar nu lekker voor een nieuwe garderobe :sweat_smile:

Persoonlijk denk ik ook niet dat iemand een gebroken persoon is waar iets mis mee is (Heb zelf bij beide opties ja gestemd overigens) maar ik gebruik het woord ‘kan’ met een reden. Mensen hebben onbewust een beeld van wat ze hopen dat een relatie hen biedt en daarin vaak (ook statistisch gezien) behoefte aan iemand die bij hen past qua levensstijl. Qua daten/relatie aangaan kan dit betekenen dat je deze dingen al serieus moet meenemen terwijl je liever nog in de romantische vibe wil blijven hangen zonder concreet bezig te zijn hoe dit in je leven gaat passen.

1 like

Het hangt er ook heel erg vanaf hoe erg de beperking is. Ik ken iemand die in een rolstoel zit door een auto ongeluk. Maar die werkt gewoon nog, kan zijn kinderen zelf naar school brengen met de auto (kan dus zelf in en uit de auto en zijn rolstoel inklappen en nog autorijden). Hij heeft natuurlijk wel een aangepaste auto.

Helemaal met je eens wat betreft online shoppen. Ik bestel echt bijna niks online. Vind het ook altijd zo’n gedoe met retouren.

Dat zeg ik toch ook niet? Maar iemand die met bepaalde aanpassingen nog zo zelfstandig kan zijn is anders dan iemand die compleet afhankelijk is van de zorg van andere. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus geen idee hoe het zou zijn en of ik met iemand in een relatie zou willen blijven. Maar ik zie mijzelf eerder bij iemand blijven die nog redelijk zelfstandig kan leven ondanks dat er ook andere dingen veranderen dan bij iemand die continue zorg nodig heeft.

Slaptjips??? :no_mouth:

5 likes

Ik eet wel patat maar geen chips :slight_smile:

2 likes

Chips kan altijd dus het boeit me echt niet wat ik daarvoor heb gegeten.

14 likes

Huh ik heb hier echt nog nooit over nagedacht

14 likes

Sowieso naturel chips :nauseated_face: zo saai en smaakloos, vind niet eens dat je dat chips mag noemen

5 likes

Als wij patat van de snackbar eten is dat meestal laat op de avond, dus eet ik erna geen chips meer.
Als we wel ooit rond 6u gewone patat als avondeten eten, dan eet ik die avond gewoon aardappelchips als ik daar zin in in heb. Vind doritos sowieso niet zo lekker (alleen in nachos wel natuurlijk)

2 likes

Ik dacht van de week voor het eerst in m’n leven toen ik chips at; dit smaakt ergens ver weg wel een beetje naar patat. Maar 102948756217 keren hiervoor dat ik chips at heb ik dat nooit gedacht. En het haalt mijn zin in chips ook nooit weg na patat te hebben gegeten.
Het woord aardappelchips heb ik trouwens nooit gebruikt of bedacht en huh error. Is doritos niet ook van aardappels gemaakt dan? Pringles niet toch, maar ook dan schaar ik het wel onder chips. En kan mijn trek daarin even groot zijn als naturel "aardappel"chips

3 likes

Doritos is maïschips toch

Ik denk over een hoop na, maar de oorsprong van doritos is nog nooit een onderwerp geweest. Weet ik het nu toch maar mooi :stuck_out_tongue:

3 likes

Dit inderdaad, alleen als nachos met heel veel kaas en kruiden en jalapeños en alles.
Als er echt niks anders in huis is (heel soms bij mijn ouders die die dingen dus wel als chips eten) gaat de zak overigens alsnog leeg hoor, maar zelf heb ik het enkel in huis als ik nachos wil maken.

Naturel ribbelchips m’n lievelings :drooling_face: Net als pizza Margherita. De schoonheid zit in de eenvoud.

20 likes

Vooroordelen daargelaten is het toch een keuze die iedereen voor zichzelf kan maken zonder dat daar kritiek op hoeft te zijn?

Ik weet dat ik geen partner met een fysieke handicap wil omdat ik het ontzettend belangrijk vind dat de workload van een huishouden gedeeld wordt. En ik heb een kinderwens. En m’n belangrijkste activiteit in de weekenden samen met m’n vriend is lange wandelingen maken met onze 2 honden. Dat zijn allemaal zaken die met aanpassingen van beide personen, materiaal en leefomgeving haalbaar zijn maar ik ben niet bereid die aanpassingen, en dus concessies, te doen. Want je moet toch een deel opgeven als er een rolstoel in het spel is, dat is gewoon een feit en niet een vooroordeel.

Zelf heb ik last van RSI in m’n rechterarm bij overbelasting en ontsteekt m’n schouder snel. Er zijn dus periodes dat ik een deel van m’n fysieke verantwoordelijkheden aan m’n vriend moet overdragen. Dat vind ik ontzettend hinderlijk maar het is een feit in mijn leven, en al is het misschien 1 keer per jaar 2 weken, ik heb dit heel duidelijk aan m’n vriend voorgelegd toen we serieus werden en het over samenwonen en kinderen hadden. Aan hem de keus om te beslissen of hij hier mee kan leven of niet. Piepklein handicapje vergeleken bij chronische fysieke aandoeningen of psychische stoornissen, maar het is er wel en iedereen is vrij om te kiezen of hij/zijn die zorg of hulp op zich wil nemen. Ik doe wat ik kan om het risico op ontstekingen te beperken, met een rolstoel heb je die optie niet.

Ik zou ook geen man met een gameverslaving willen, voor mij is dat hetzelfde als dat ik geen man in een rolstoel zou willen, een keuzevrijheid.

9 likes

Tuurlijk is er veel mogelijk, maar waarom zou je moeten settelen voor iets als je dat liever niet doet? Niet iedereen heeft daar zin in. Ik zou zo veel mensen niet daten, bv mensen met verslavingen of persoonlijkheidsstoornis Begin ik ook niet aan, ja sorry.

Ik ga graag backpacken en het is vast mogelijk om dat met ene rolstoel te doen maar eerlijk, ik ga dat echt niet met iemand in een rolstoel lopen doen want dat zou me enorm beperken en daar heb ik gewoon geen zin in.

22 likes