Stel je persoonlijke vraag #15

Ja True, stel ik ben getrouwd of heel serieus dan zou ik ook niet direct denken “ok doei met je rolstoel”

Maar als ik er nog aan moet beginnen is het wel echt een Nee.

9 likes

Maar dit is net als met een kind gewoon. Natuurlijk wil je een gezond kind, maar als je kind door ziekte of een ongeluk zijn benen verliest ga je het ook niet ergens dumpen.
Beetje bot gezegd, maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel

1 like

Dat is een beetje omdraaien van wat ik bedoel. Ik doelde echt op na een ongeluk

Huh, wacht even. Pringles is niet gemaakt van aardappelen? :astonished:

6 likes

Persoonlijk denk ik niet dat ik dat zou kunnen doen, maar dat komt denk ik ook omdat de banden die ik met mensen opbouw vaak heel intens zijn. Als ik je aardig vind, dan zit je gewoon aan me vast. Met verliefdheid en liefde zou dit ook zo zijn.
Natuurlijk kunnen er redenen zijn om het uit te maken (het klikt niet meer etc. the usual stuff), maar ik denk dat dat voor mij niet per se een letsel meteen zou zijn.
Het is voor mij ook wel anders dan dat ik een relatie met iemand die bijv. in een rolstoel zou zitten zou beginnen.

2 likes

Misschien wel, alleen dat het dan gebakken wordt in een oven ipv de frituur. Zoiets staat me bij. Maar het smaakt ook anders dan normale naturel chips dus hmmm.

Oh dat klinkt wel logisch! Wel gewoon aardappelen maar met een iets andere bereiding van te voren. Logisch dat het dan ook anders smaakt. En de vorm of course

1 like

Volledig met je eens :facepunch:t2:

Ik ben ook heel erg anti online. Geen idee hoe het in het echt is, ik vind retourneren ook maar gedoe en daarbij allemaal transport en extra impact op de aarde waar ik niet achter sta. Gewoon lekker naar buiten en actief iets bekijken is fijner en beter als je het mij vraagt.
Ik erger me wel aan die o ik retourneer wel gewoon houding. Lekker vier maten bestellen enzo. Please.

6 likes

haha ja, ik word ook altijd zo ongemakkelijk van het pakketjesergernissen topic om dezelfde redenen.

10 likes

Ik weet best dat er veel mogelijk is, maar ik zou er niet voor kiezen. Operative word: kiezen.

Dat het dagelijkse leven er logistiek en praktisch anders uitziet als iemand in een rolstoel zit is geen vooroordeel, het is gewoon een feit. Ik snap niet zo goed waarom je hier aan vasthoudt.
We wonen midden in de stad op 60m2 en hebben expres geen auto. Nou wonen we gelukkig op de begane grond maar een kinderwagen zou ik al niet eens verder krijgen dan de gang en dan heb ik het nog niet eens over de overvolle nauwe stoepen in m’n directe omgeving. Hoe kun je in hemelsnaam standvastig volhouden dat het een vooroordeel is dat m’n leefsituatie niet ingrijpend aangepast zou moeten worden als 1 van ons in een rolstoel zit?

En @crazyplantlady ik heb het puur over een hypothetische nieuwe relatie aangaan! Als m’n vriend ernstig ziek zou worden of in een rolstoel zou komen, tja. Geen idee hoe we dat aan zouden pakken, gelukkig hoeven we daar nu niet over na te denken. Ik kan me niet voorstellen dat ik een jarenlange relatie met toekomstplannen dan zomaar zou beëindigen. Creatief oplossen en kijken hoe ver je komt is dan het het enige wat je kan doen.
Maar het hangt er denk in deze, wederom hypothetische, situatie ook sterk vanaf hoe je partner er mee omgaat. Een paar jaar geleden had ik een hele fijne relatie met iemand die een psychose kreeg. Ik heb nog een half jaar m’n best gedaan om daar wat van te maken en hem te steunen maar hij weigerde hulp te zoeken en de situatie ging van kwaad tot erger. Daar viel voor mij niet mee te leven.

Een nieuwe relatie aangaan met iemand met een serieuze beperking zou ik niet doen. Net als een relatie met iemand met een verslaving. Die keuze heb ik.

3 likes

Ik ken iemand die met achternaam ‘vogel’ heet en we noemen hem dus altijd bij zijn achternaam. Als je het zo vaak gebruikt gaat het eigenlijk heel normaal klinken haha.

3 likes

Nee zooo heerlijk, lays ribbelchips naturel is echt mijn all time favoriete chips. Als je vroeger op feestjes zo’n zakje mocht kiezen koos ik ook altijd naturel. Love it

9 likes

oeh die ken ik niet eens!

Als jij nu zou gaan skeeleren, welke bescherming zou je dan gebruiken?

• Pols
  • Knie
  • Elleboog
  • Helm
  • Niets
  • Ik zou überhaupt niet skeeleren en wil ook niet hypothetisch antwoorden

0 stemmers

Ik voel me een beetje een doos omdat ik m’n pols bescherming kwijt ben en niet zonder wil skeeleren

Oh!! Ik moet die optie even toevoegen want dat kan natuurlijk ook haha

nee pols is echt het enige die ik móet dragen van mezelf, helm liefst ook, maar niet altijd bij de hand

Knie en pols

4 likes

Ik zou denk ik pols + knie dragen!

Ik fietste een paar dagen geleden trouwens langs een meisje dat met haar moeder (denk ik?) aan het skaten was en ze hadden beiden geen bescherming en dat meisje had een rokje aan. Ik kreeg daar echt de kriebels van, ik zág haar gewoon al vallen en haar knieën helemaal openhalen. En toen ik ze voorbij was hoorde ik dat ze ook daadwerkelijk viel. Ze was gelukkig relatief heel geloof ik, niets gebroken in ieder geval. Maar jezus ga niet skaten met alleen een rokje aan brrr :frowning:

2 likes

Eigenlijk meerdere, ik zou knie, elleboog en pols dragen maar heb maar gestemd op knie want die zijn al niet zo sterk

1 like