Stel je persoonlijke vraag #15

O ja dat is misschien nog wel de beste strategie! Dan heeft iemand tenminste nog iets aan die plant en komt hij misschien nog wel goed terecht bij de rechtmatige eigenaar. Maar heb geen zin in gezeik omdat je officieel niet andermans post mag openmaken, maar hier ga je toch niet om klagen dan of wel? Ik denk dat ik dit maar doe.

@instantramen calathea tasmania

1 like

houden

4 likes

Die geur na een regenbui heet petrichor!
(Maar misschien staat het er bewust niet bij want ik weet niet hoe bekend die naam is maar als ik nu iets zeg wat algemeen bekend is, sorry haha)
Ik vind dat echt een mooi woord ook

11 likes

Ik vind een bemest weiland/boerderij niet perse lekker, maar het doet me denken aan mijn kindertijd toen we dichtbij boerderijen woonden en dat dus heel vaak roken. Vind een kippen/koeienstal (en manege want paardenmeisje) ook altijd lekker ruiken.

2 likes

Wat grappig! Wist niet dat daar een naam voor was.

21 likes

Dan heb je je neus nog nooit in een pot chloortabletten gestopt (wat ik ook zeker niet aanraad).

Hahaha nou nee dat durfde ik nooit want op die pot stond dat je de lucht niet mocht inademen :joy::joy::joy:

1 like

Ik wou dat ik dat toen eerder gelezen had :sweat::joy:

1 like

Nou ja, dan kun je er van schrikken maar een beperking in welke vorm dan ook kan een flinke druk op je relatie leggen dus ik snap goed dat mensen twijfelen of ze een relatie zouden beginnen of willen houden. Uiteindelijk zijn we als mensen toch egocentrisch genoeg om een relatie te kiezen waarin we ons, om welke reden dan ook, goed in voelen.

6 likes

‘Twijfel’ is toch gewoon een neutraal antwoord? Daar heb ik bij beide vragen voor gekozen, omdat het van veel andere dingen afhangt. Een volledige zorgrelatie lijkt me voor beide partijen heel lastig. Maar een hulpmiddel betekent laaang niet altijd dat het zo’n relatie wordt. Dus ik zou het zo niet weten van tevoren.

2 likes

Is ook een lastig onderwerp. Ik volg je wel denk ik. Ik heb zelf niet voor de keuze gestaan dus kan onmogelijk zeggen wat ik zou doen.
Maar ik heb vrienden die wel met zware lichamelijke beperkingen te maken kregen tijdens hun relatie waardoor de relatie flink aanpassing vergde, maar ik vind het een nare gedachte dat het daardoor “ongelijkwaardig” zou zijn geworden. Dat is namelijk niet zo, ze zijn niet hun afwijking en hun identiteiten passen nog steeds bij elkaar.

2 likes

Shop je voor kleding liever

• In de winkel

0 stemmers

Shop je voor beautyproducten liever

• In de winkel

0 stemmers

Ff disclaimer: op dit moment zijn er 181 ergere dingen gaande en dit leed is verwaarloosbaar, maar ik wil het toch even kwijt.
Ik wil echt graag nieuwe maxi jurken en andere flowy zomerkleding. Heb een schijthekel aan zomerkleding want voel me er altijd lelijk en dik in, heb het snel heet maar vind teveel huid echt afgrijselijk dus het is altijd een hele zoektocht. Nja, nu was ik dit jaar van plan om OP TIJD een paar items uit te zoeken zodat er keuze genoeg was maar alles is natuurlijk dicht.

En ik haat online shoppen ??? Zo erg. Het aanbod is zo overwhelming waardoor ik na vijf uur op websites nog niks heb besteld. Ik kan de stof en de rekbaarheid niet voelen. Kan de maat niet inschatten. Als je het bestelt moet je wachten voor het komt, om nog maar te zwijgen over de teleurstelling dat het allemaal 167182 x lelijker is bij jezelf dan bij het model. En dan moet je dat pakket OOK NOG retouren.
Maar volgens mij is dit kei impopulair want ik heb het idee dat iedereen van online shoppen houdt.

10 likes

Vroeger kocht ik liever online, maar sinds ik 10 kilo zwaarder ben is het veel lastiger om kleren te kopen. Dus dan naar liever in het echt.
Wel handig, want ik spaar nu lekker voor een nieuwe garderobe :sweat_smile:

Persoonlijk denk ik ook niet dat iemand een gebroken persoon is waar iets mis mee is (Heb zelf bij beide opties ja gestemd overigens) maar ik gebruik het woord ‘kan’ met een reden. Mensen hebben onbewust een beeld van wat ze hopen dat een relatie hen biedt en daarin vaak (ook statistisch gezien) behoefte aan iemand die bij hen past qua levensstijl. Qua daten/relatie aangaan kan dit betekenen dat je deze dingen al serieus moet meenemen terwijl je liever nog in de romantische vibe wil blijven hangen zonder concreet bezig te zijn hoe dit in je leven gaat passen.

1 like

Het hangt er ook heel erg vanaf hoe erg de beperking is. Ik ken iemand die in een rolstoel zit door een auto ongeluk. Maar die werkt gewoon nog, kan zijn kinderen zelf naar school brengen met de auto (kan dus zelf in en uit de auto en zijn rolstoel inklappen en nog autorijden). Hij heeft natuurlijk wel een aangepaste auto.

Helemaal met je eens wat betreft online shoppen. Ik bestel echt bijna niks online. Vind het ook altijd zo’n gedoe met retouren.

Dat zeg ik toch ook niet? Maar iemand die met bepaalde aanpassingen nog zo zelfstandig kan zijn is anders dan iemand die compleet afhankelijk is van de zorg van andere. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus geen idee hoe het zou zijn en of ik met iemand in een relatie zou willen blijven. Maar ik zie mijzelf eerder bij iemand blijven die nog redelijk zelfstandig kan leven ondanks dat er ook andere dingen veranderen dan bij iemand die continue zorg nodig heeft.

Slaptjips??? :no_mouth:

5 likes

Ik eet wel patat maar geen chips :slight_smile:

2 likes