Stel je persoonlijke vraag #15

Chocola altijd! Maar ik zou vooral iets proberen te kiezen wat zij lekker vinden. Ik ken zat mensen die ik absoluut niet blij zou maken met chocoladesmaak

2 likes
8 likes

Een advies is nog geen melding he? Mocht je het interessant vinden, zo werkt het proces van Veilig Thuis:

Flowchart VT

3 likes

Tja, ieder z’n mening toch? Ik zou me er alleen mee bemoeien als ik sterke aanwijzigingen zou hebben dat de kinderen mishandeld worden. En daarvoor ligt wat mij betreft de lat wat hoger dan wat geschreeuw.

1 like

Dit is net zo erg als het Tsunamilied

3 likes

Ben jij nu je haarwasroutine aan het veranderen omdat je toch thuis bent?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, hoe lang heb je je haar al niet gewassen?

• 1 dag
  • 2 dagen
  • 3 dagen
  • 4 dagen
  • 5 dagen
  • 6 dagen
  • 7 dagen
  • Langer dan een week
  • Langer dan 2 weken

0 stemmers

Sommige mensen hebben wel iets aan die verbinding, het delen van het mentale gedeelte. Als je dat in het echte leven niet (genoeg) kunt delen, dan ben ik blij met de mogelijkheid dat mensen hier online wel hun zorgen kwijt kunnen. En anderen zien weer dat ze niet de enige zijn met zorgen in deze situatie. Dus win win situatie.
Een deel van de ā€œweā€ kan er dus wel wat mee.

5 likes

Ik ervaar geen dilemma, ik heb ook gestemd op die optie dat ik niets zou doen. Het is gewoon een persoonlijke afweging, en ik zou me alleen in uiterste gevallen met iemands persoonlijke leefsituatie bemoeien.

2 likes

Maar door dit te denken houdt het nooit op. Tuurlijk, er zijn geen concrete aanwijzingen voor huiselijk geweld. Maar elke dag de hele dag geschreeuw is niet normaal. Huiselijk geweld hoeft ook niet met slaan en schoppen te gebeuren, dat kan ook met woorden. Ik merk dat ik me hier vaker druk om maak op het forum maar je kan gewoon bellen met veilig thuis. Er komt dan echt niet direct een kinderbescherming of andere organisatie aan de deur. Het is gewoon goed om alert te zijn, want straks is er wƩl wat aan de hand.

15 likes

Ik vind altijd geschreeuw geen normale opvoeding, maar vind het ook niet daadwerkelijk meteen duiden op kindermishandeling. Dus ik zou me er ook niet mee bemoeien. Misschien wel zeggen dat het heel gehorig is en je alles kunt horen, dan valt het kwartje hopelijk dat ze normaler/zachter tegen hun kinderen moeten doen.

3 likes

Imagine there is no virus… Its easy if you try

6 likes

Ja dat kan, en dat zou ik dus niet doen. Ik word een beetje moe van constant hetzelfde reageren. Er werd gevraagd wat je zou doen, en dat heb ik aangegeven. Ik hoef niet overtuigd te worden van iets anders, dat gaat toch niet lukken.

Je reageert er toch zelf nog een keer extra op? Dan vind ik dat er ook ruimte moet zijn voor gesprek. Maar goed, you do you.

8 likes

Ja eigenlijk was gister mn wasdag, maar vandaag nog niet gedaan. Ik probeer het uit te stellen tot zondag. (Laatste x was afgelopen maandag, 1x per week is voor mij sowieso een doel, maar dat lukt denk ik niet al na 1 week :slightly_frowning_face:)

Half uur geleden haha

Ik blijf m’n haar elke dag wassen, wat er ook gebeurt. Binnenkort nog maar wat flessen shampoo bestellen :joy:

Aangezien onze liever influencertjes nu ook niks te doen hebben en hier vast driftig hun namen opzoeken.

Ben je influencer? Anoniem

• Ja
  • In mijn dromen
  • Op dit forum heb ik velen geĆÆnfluenced
  • Nee

0 stemmers

Ik vind het wel wat anders als je zoals ik reageert met een ā€˜agree to disagree’, dan dat je daar weer overheen gaat met een reactie die een ander standpunt betoogt.

ik lees dit altijd als rune scape, maar ik zie nu dat het waarschijnlijk run escape is? haha

45 likes

Woooow, dit had ik me ook nooit gerealiseerd? :scream:

9 likes