Stel je persoonlijke vraag #15

Wow, wat vervelend dat je die druk voelt! Bij ons houdt juist iedereen een beetje rare werktijden aan, ik werk bijvoorbeeld tot 's avonds door en ben in de middag een paar uur vrij, andere collega’s zijn juist 's ochtends weer niet bereikbaar (omdat ze dan bijvoorbeeld hun kind onderwijs moeten geven). Ik heb juist het idee dat er meer tijd is voor flexibele uren dan normaal.

4 likes

Ze kunnen mij niet controleren want ik denk dat ze serieus niet echt weten wat mijn werk echt inhoud / wat ik precies doe in mijn tijd.

11 likes
  • pleite -
2 likes

Een vulploegleider van 41 jaar is 3 maart jl. op staande voet ontslagen door Action omdat hij op 20 februari jl. na werktijd een plastic tasje van €0,03 heeft ‘ontvreemd’. […] . Vanwege carnaval had hij twintig poncho’s bij zijn werkgever ingeslagen en afgerekend. Om de boel makkelijk te vervoeren pakt hij na zijn ’eigen dienst om acht uur ’s avonds een plastic tasje. De kassa is op dat moment al gesloten. Hij besluit op eigen initiatief een tasje te pakken, dat hij de volgende dag dan wel zou betalen. Dat vergeet hij echter en een paar weken later, bij terugkeer van zijn krokusvakantie, wordt hem medegedeeld dat hij per direct kan vertrekken. […] Wij hebben hem drie keer de mogelijkheid gegeven om alsnog te betalen maar dat weigerde hij. Toen hij dat na vier keer alsnog wilde doen vonden wij dat te laat, dan is dit de consequentie. Zijn eigen collega’s hebben hem hierop aangesproken. En bovendien was hij hier al een keer eerder op aangesproken.

Is deze tasjesdief terecht ontslagen?

• Ja, aan het zomaar meenemen van goederen zijn consequenties verbonden. Ook om zoiets kleins.
  • Ja, eigen schuld had je maar eerder moeten betalen.
  • Ja, omdat deze man later ook eerste weigerde te betalen.
  • Volgens mij wilde de Action gewoon van dit personeelslid af.
  • Nee, voor zo’n bedrag zou men er niet zo’n probleem van moeten maken.
  • Nee, want zijn intentie was oorspronkelijk om gewoon te betalen.
  • Anders…
  • Als je poncho’s draagt vraag je er zelf om.

0 stemmers

Ik hoop dat het gevoel de komende weken afneemt. Mogelijks zit het gewoon in mijn hoofd hoor. Waarschijnlijk komt het omdat ik zoveel mogelijk op de normale uren probeer te werken en veel collega’s laat op de dag werktijd inhalen (omdat ze overdag druk zijn met hun gezin), waardoor het alleen maar lijkt alsof iedereen nu veel meer en veel langer werkt. Ik bespeur ook wat coronaprofileringsdrang bij bepaalde collega’s, dat helpt ook niet echt.

Ik word normaal heel vrij gelaten in mijn job, maar sinds de quarantaine krijg ik heel vaak de vraag wat ik aan het doen ben en hoe het vlot. Ik hoop dat het gezonde interesse is, maar 't is echt een groot contrast, normaal interesseert het haast niemand waar ik mee bezig ben en doe ik gewoon mijn ding :sweat_smile:

Is wel heel vervelend inderdaad. Maar misschien voor hun ook een manier om soort van contact ofzo te houden?

Ja dat kan wel, ik hoop dat ik spoken zie :ghost:

Welke HEMA boetseerset spreekt jou het meeste aan?

image

• Konijn
  • Vis
  • Hamburger

0 stemmers

en welk papieren masker?

• aap
  • zebra
  • giraf
  • luipaard oid

0 stemmers

Nog mag de HEMA ons ook wel sponsoren.

1 like

De hamburger want daar kun je uiteindelijk nog een drol van maken

11 likes

Allemaal eng

1 like

Om de een of andere reden wil ik op dat konijn kauwen, lijkt bubblegum :sweat_smile:

2 likes

Normaliter ben ik sociaal al niet actief maar nu nog minder en toen ik dit melodramatisch aan het overdenken was tijdens het douchen vroeg ik me af: zou jij (denk je) vrienden met me kunnen zijn?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik vroeg me dit af omdat ik me bedacht dat minder sociaalheid eigenlijk niet mega erg is voor me, ik vind mensen toch wel irritant en mensen mij in het algemeen ook wel. Also anoniem zodat jullie me in stilte kunnen haten!
(nee grapje hoor)

1 like

Ik ben leidinggevende maar ik bel vooral voor het sociale contact. Even checken hoe het met iedereen gaat. Omdat ik merk dat daar vaak behoefte aan is, je kan elkaar al niet in het echt zien dus je wil wel het gevoel van wederzijdse betrokkenheid houden.
Verder vertrouw ik er wel op dat iedereen doet wat hij moet doen. We zijn nu toch vooral achterstallig werk aan het inhalen dus als we met z’n allen even wat minder gemotiveerd zijn is dat ook niet erg. Het is al moeilijk genoeg, zeker voor alle mensen die nu ook nog thuis met hun kinderen zitten.

9 likes

action directie is denk ik de meest onethische groep die je zo’n beetje in heel NL kan vinden
zijn echt shitfiguren

1 like

Stel je hebt een mailtje gestuurd waarvan je het antwoord spannend vindt (over salaris, of naar iemand ‘hogerop’, vul zelf in). Wat doe jij dan eerder?

• Ik check m’n mailbox elke 3 seconden
  • Ik durf mijn mailbox niet meer te openen

0 stemmers

( naja -> nee

1 like

Ik hoop dat iedereen dan zou stemmen “ik ken je niet” want lijkt me stom als iemand die ik ken hier zit maar het niet aan me verteld :frowning:

maar op basis van m’n forum gedrag bedoel ik natuurlijk

Eerst een uur lang constant refreshen. Daarna slaat meestal de paniek toe en durf ik niet meer te kijken :see_no_evil:

2 likes

Vrienden?

• Ja
  • Nee
  • Wie ben jij

0 stemmers