Ja, dat is in hun relatie ook zo. Zij is primary, en zij hebben een kind samen. Ik had eerder altijd het idee dat hun relatie heel open en gelijkwaardig was, maar ik geloof dat zij op dit moment ook hun eigen relatieproblemen hebben, deels ook omdat zij het idee van poly (nu even) niet verdraagt. Ik weet dat hij het daar heel moeilijk mee heeft, maar hij gaat ervan uit dat het een tijdelijke ‘maatregel’ is. Ik weet niet of dat zo is. Ze werken in ieder geval aan hun relatie, en ik hoop dat ze iets vinden wat voor hen werkt.
@Eddie Ik snap je gedachtengang hoor, en dat is ook zo, maar dat is waarom het voor mij een beetje botst en ik niet volledig achter polyamoureus sta. Vooral als iemand het niet presenteert vanuit zichzelf maar meer als ‘ja, mijn partner wil niet meer dat ik jou zie’, is dat heel naar. Ik ben nooit in die exacte situatie geweest, maar ik heb wel eens gehad dat een nieuwe vriendin van een vriend die ik al lang kende dan opeens niet meer wilde dat wij elkaar zagen. Dat werd ook nooit gebracht als: ‘ik wil je niet meer zien’, maar als ‘zij wil niet dat ik je nog zie’. Ik vond dat heel erg pijnlijk, en vooral als diegene dan wél weer wil afspreken als het uit gaat, of anders de omstandigheden veranderen. Ik snap dat iedereen prioriteiten heeft, ik ook, maar dit is zo’n overduidelijke ‘je bent geen prioriteit, wat wij hebben heeft geen waarde’ imo dat ik het nogal ongevoelig omgaan vind met de gevoelens van een ander (vooral als je wel een liefdesrelatie met die ander hebt). Ik zou iig geen contact meer met zo iemand willen. En misschien is dat wel inherent aan polyamoureuze relaties, maar dat is misschien ook de reden dat ik meer naar een open relatie neig. Dan zijn de verhoudingen in ieder geval duidelijker.