Stel je persoonlijke vraag #15

Ik heb ooit een polyamoreuze relatie gehad voor ongeveer 3 of 4 maanden. Ik kwam er “extra” bij, zij waren al getrouwd en hadden een baby. Het was heel intens en mooi om mee te maken maar kwam er achter dat het echt niks voor mij was.

Het was vooral ook lastig omdat zij al een geschiedenis deelden, woonden samen etc. Ik was daar dan in het weekend en doordeweeks was ik alleen en zij samen. Dat vond ik heel moeilijk.

13 likes

Oh wauw wat een heftige periode moet dat zijn geweest. Had je graag vaker bij hun willen zijn?

1 like

Er is in het Gooi ook een bejaardentehuis voor kunstenaars, auteurs en musici etc, dat ziet er echt zo gaaf uit!

3 likes

Ja, dat is in hun relatie ook zo. Zij is primary, en zij hebben een kind samen. Ik had eerder altijd het idee dat hun relatie heel open en gelijkwaardig was, maar ik geloof dat zij op dit moment ook hun eigen relatieproblemen hebben, deels ook omdat zij het idee van poly (nu even) niet verdraagt. Ik weet dat hij het daar heel moeilijk mee heeft, maar hij gaat ervan uit dat het een tijdelijke ‘maatregel’ is. Ik weet niet of dat zo is. Ze werken in ieder geval aan hun relatie, en ik hoop dat ze iets vinden wat voor hen werkt.

@Eddie Ik snap je gedachtengang hoor, en dat is ook zo, maar dat is waarom het voor mij een beetje botst en ik niet volledig achter polyamoureus sta. Vooral als iemand het niet presenteert vanuit zichzelf maar meer als ‘ja, mijn partner wil niet meer dat ik jou zie’, is dat heel naar. Ik ben nooit in die exacte situatie geweest, maar ik heb wel eens gehad dat een nieuwe vriendin van een vriend die ik al lang kende dan opeens niet meer wilde dat wij elkaar zagen. Dat werd ook nooit gebracht als: ‘ik wil je niet meer zien’, maar als ‘zij wil niet dat ik je nog zie’. Ik vond dat heel erg pijnlijk, en vooral als diegene dan wél weer wil afspreken als het uit gaat, of anders de omstandigheden veranderen. Ik snap dat iedereen prioriteiten heeft, ik ook, maar dit is zo’n overduidelijke ‘je bent geen prioriteit, wat wij hebben heeft geen waarde’ imo dat ik het nogal ongevoelig omgaan vind met de gevoelens van een ander (vooral als je wel een liefdesrelatie met die ander hebt). Ik zou iig geen contact meer met zo iemand willen. En misschien is dat wel inherent aan polyamoureuze relaties, maar dat is misschien ook de reden dat ik meer naar een open relatie neig. Dan zijn de verhoudingen in ieder geval duidelijker.

4 likes

Zie je dat kindje nog wel eens? Random vraag maar ben benieuwd

Ja dat zeker. Maar ik woonde aan de andere kant van het land en studeerde nog. Ik had vooral last van jaloezie doordeweeks haha, was echt niet tof.

Nee, heb sowieso helemaal geen contact meer met ze! Kindje was toen 8 maanden ofzo dus zal het zich niet herinneren verder.

Ohja dat maakt het veel lastiger inderdaad! Denk je als dat niet zo was, dat het wel gewerkt had kunnen hebben? Wat vond je leuk en niet leuk aan die periode?

Ik denk dat als we “vers” begonnen met z’n drieën (dus dat zij ook nog niet samen waren) het misschien wel had kunnen werken haha. Maar dat is allemaal achteraf praten natuurlijk.

Ik vond het heel mooi en bijzonder dat onze band sterker werd naarmate de tijd. De band met z’n drieën maar ook de banden onderling. En het was gewoon heel gezellig samen. Wat ik niet leuk vond is dat ik me wel een buitenstaander voelde. Als ik daar was hadden ze weleens onenigheid over dingen die mij niets aan gingen, zoals hun financiën. En dan werd ik echt weer met m’n neus op de feiten gedrukt van, oh ja, ik ben hier de “extra” persoon. Zo voelde dat echt.

5 likes

Heb ik gehad, niet mijn ding, don’t care wat anderen doen

1 like

Ik dacht eerst nee valt mee echt heel soms maar. Maar eigenlijk wel heel vaak als ik die mensen ken (‘ken’) en stom vind dan kan ik me ook enorm ergeren aan hun hoofd. Bijv Thierry bidet of trump ofzo van hun kop word ik al chagrijnig en Chantal Janzen vond ik ook irritant dus stoorde ik me ook aan dr hoofd. Maar dat is niet door hun uiterlijk ingegeven maar gewoon het totaalbeeld en oké dit vind je toch niet boeiend allemaal haha

3 likes

Ik kan bepaalde films/series amper kijken omdat de hoofden van sommige acteurs me niet aan staan

5 likes

Ja van die aerodynamische vogelgezichten, hoofden die geboetseert lijken om net één seconde sneller te zijn op de fiets.

34 likes

5 likes

Mag ik dit vast nomineren voor post van het jaar?

Ik vind Erik uit bzv ook wel een beetje in dit hokje passen

8 likes

Wat is uberhaupt de vind ik leuk lijst?

ik heb geen vind-ik-leuk-lijst, dat zijn alleen nummers die ik per ongeluk ooit geliket heb. ik heb echt héél veel verschillende afspeellijsten, voor alle stemmingen heb ik er een (blij, boos, lente, afwassen, voor tijdens het werk, etc etc etc… heb er meer dan 100 denk ik wel haha)

4 likes

Ik moet nu denken aan Hans Sibbel (ben vijf minuten bezig geweest om hem te googlen want wist zn naam niet meer)
Klopt dit hoofd? Zn haar is alleen niet conform beschrijving. Op de een of andere manier mag ik niks uploaden maar Lebbis dus.

3 likes

Haha precies dit, toch staan er zo’n 600 nummers op dus blijkbaar vind ik heel veel per ongeluk leuk?

1 like

Omg ja ik heb er ook 300 zie ik nu… maar wel hele albums dus ik denk dat ik daar telkens dezelfde fout maak :thinking:

1 like