Je kan desnoods nog je werk in de zorg als ‘excuus’ gebruiken (niet dat je dat nodig hebt), dat je het zekere voor het onzekere wil nemen en daarom met niemand meer face 2 face afspreekt behalve je vriend. Voor zover alleen corona nog niet reden genoeg is.
Nou toen ik je story zag van die legging die je allang niet meer had gezien dacht ik meteen aan truivriendin
Gelukkig is het niet zo dan
Ja dit ga ik dus ook zeggen… heb sowieso nu twee corona verdachte cliënten en zij werkt in een dokterspraktijk dus eigenlijk zou het gekkenwerk zijn als we afspraken.
En dat van de trui voor mn deur leggen heb ik srs dit weekend al gevraagd want heb een hek om mijn huis heen en had gevraagd of ze hem in een zak over het hek wilde gooien maar helaas 
Nee die heb ik óf zelf verkocht of mijn zus heeft die gekaapt
Iemand deelde in t coronatopic een lijstje, waarbij ze kijken naar levensverwachting.
Een kerngezonde 30er voor een zwakkere 70plusser snap ik, net als een gezonde 70plusser verkiezen boven een meervoudig gehandicapte 20er.
Als je die keuze zou moeten maken dan lijken me “hoe groot is de kans dat je dood gaat zonder IC” v.s. “Hoe groot is je overlevingskans met IC” relevantere criteria dan enkel de leeftijden.
Wie had dat gedacht toen ik vorig jaar in september nietsvermoedend mijn trui achterliet in de sportschool
Straks wordt het de vraag wat eerder achter de rug is de coronacrisis of dat de trui weer terug bij de rechtmatige eigenaar is.
Nou prima is een groot woord en vind deze antwoordopties beetje te kort door de bocht. Ik vind het wel begrijpelijk dat er als de nood aan de man komt afwegingen en keuzes gemaakt worden wat betreft levensverwachting, hersteltijd, kwaliteit van leven na de opname etc. Dat zal misschien vaak gerelateerd zijn aan leeftijd maar niet altijd. En ik ga ervanuit dat die keuzes op de meest medisch-ethische manier mogelijk gemaakt worden dus hoef daar verder geen prima van te vinden of niet. Ik heb vertrouwen in de mensen die dit voor ons doen.
Het gaat erom spannen hoor
Luister je het nu ook voor het slapen gaan?
Die stem van die vrouw gaat wel beetje irriteren soms 
Te simpel gesteld.
Een gewonnen levensjaar mag een x bedrag kosten in de geneeskunde. Bij een jong gezond persoon kun je de totale kosten over meer gewonnen levensjaren smeren dan bij een oud gezond persoon. Dus in economisch/maatschappelijk opzicht begrijpelijk. Ook in moreel opzicht vind ik.
Maar leeftijd ansich is geen beslissende factor.
(Niet leuk als je je bedenkt dat een familielid
of jijzelf dan de “opgeofferde” is/bent)
Klopt zeker, maar ik vermoed dat @FISSA het sowieso gemiddeld gezien bedoelde, en niet per se de meer uitzonderlijke gevallen.
Nee ik denk het niet eigenlijk. Ben nu al lang samen met mijn man en zoiets past echt niet bij ons haha. Ook helemaal geen behoefte aan nu!
Door deze crisis met alleen maar coronanieuws, kom ik er achter hoe irritant Eva Jinek is. Hoe irritant vind jij haar?
- Extreem
- Gemiddeld
- Niet irritant
0 stemmers
Zijn er ook mensen in je directe omgeving (vrienden, collega’s, kennissen, etc.) Die in jouw achting zijn gedaald door hoe zij omgaan met deze situatie en hoeveel?
- 1
- 2-5
- 6-10
- 11-15
- 15+
- 0
0 stemmers
Zijn er ook mensen in jouw achting gestegen en hoeveel?
- 1
- 2-5
- 6-10
- 11-15
- 15+
- 0
0 stemmers
Ik vind Eva Jinek echt een topwijf. Zo slim, knap, pittig.
Ik vind deze vragen op dit moment echt leuk, omdat ik Spotify helemaal herontdekt heb en voor het eerst de zin en energie heb om afspeellijsten te maken! Ik zit ook in een onwijs nostalgische bui waardoor ik de hele avond Deathspell Omega heb geluisterd en metal weer leuk vind. 
@Zemraluani, ik dacht dat ik mensen uitzonderlijk een irritant hoofd vond hebben, maar eigenlijk is dat niet waar. Ik vind mensen die lijken op Ellen een heel irritant hoofd hebben:
Mijn juf in groep 8 leek enorm op haar, zij was dan ook de eerste persoon ooit die ik op basis van uiterlijk niet mocht. Echt kut eigenlijk, weet nog dat ik me daar destijds heel schuldig over voelde.
Heel erg op Jinek afgeknapt na een verschrikkelijk interview met een walgelijke advocaat waar ze een beetje ludiek over zat te doen. Als ik daar had gezeten had ik hem op zn lazer gegeven
Over het gedeelte met die gynaecoloog
Echt iedereen in mijn directe omgeving (familie, vrienden, collega’s) neemt het serieus, houdt zich aan de voorschriften en meer. Maar had ook eigenlijk niet anders verwacht. De enige waar ik een beetje voor vreesde was mijn vader, maar ook die stuurt zijn 10 jaar jongere vriendin voor de boodschappen en komt zelf amper nog het huis uit, behalve voor een dagelijks wandelingetje 
Over Jinek heb ik overigens niet echt een mening, heb die hele show nog nooit gezien (kijk geen NL tv meer), het enige dat ik buiten dat ze die show doet over haar weet is dat ze een relatie heeft gehad met Bram Moszkowicz, en dat spreekt natuurlijk niet echt voor haar…
Ja idd. In ieder geval duizend keer getalenteerder dan een Matthijs van Nieuwkerk of een Jeroen Pauw. + girlpower go Eva.