Het is sowieso een beetje een onbeholpen vertaling uit het engels, voor ‘artistic eye’. Ik weet geen betere vertaling.
Ik denk dat er twee soorten ‘artistiek oog’ zijn als je wilt geloven dat dat bestaat, namelijk dat je kunt zien wat kunst kunst maakt, dat je er ‘oog’ voor hebt zeg maar, dat je kunt zien of iets bijzonder is.
Of dat je kunt zien hoe je technisch iets ‘weer kunt geven’, al is dit niet helemaal de juiste manier om dit uit te drukken omdat ik het niet alleen bij tekenen/schilderkunst bedoel maar breder. Kunstenaars hebben vaak wel een bepaalde blik op dingen bedoel ik.
Ik kwam hier trouwens op omdat ik het met een vriendin had over kunst en zij zei dat ze geen ‘artistic eye’ had (en daarmee impliceerde dat haar mening niet veel waarde had), en ik vroeg me af of zoiets eigenlijk wel bestaat.
Ik denk sowieso dat de term niet veel waarde heeft, omdat er ook nog zoiets als smaak is, maar van de andere kant denk ik wel dat er mensen zijn die dingen ‘zien’ die andere mensen niet zien, en dat om kunnen zetten naar iets, wat andere mensen niet kunnen.
Een simpel voorbeeld vind ik bijvoorbeeld Rembrandt en hoe hij licht weergeeft. Om maar een heel hooggegrepen voorbeeld te noemen haha.
Maar goed ik was dus benieuwd of mensen deze term herkenden en of ze denken/vinden dat ze zelf een artistiek oog hebben.
Nogal warrig ik weet het 

(Zijn bewoording was tamelijk grof en ik had juist ondergewicht.)
En je mocht wel liedjes zingen van (vermeende) verkrachters en pedofielen maar de spice girls waren niet geschikt (daarvan stonden ook liedjes in het boekje). En je moet zelf een lied componeren en zingen en toen had ik aangeboden de tekst te schrijven, zodat ik niet hoefde te zingen. 

) en ik weet ook nog dat ik me dan altijd zo verheven voelde want iedereen speelde met de bolle kant en dat mag in ~“echt” hockey helemaal niet!!!~