Stel je persoonlijke vraag #15

Ik ben een overgevoelige special snowflake op dit gebied. De persoon die de klok vooruit/achteruit zetten heeft bedacht zal ook wel een boomertje zijn geweest.

2 likes

Ik herken dit precies!

2 likes

Stel. Je hebt op dinsdag een sieraad gekocht van €109 en op donderdag maakt dit merk bekend dat er vanaf vrijdag 20% korting is op alle producten. Zou jij mailen naar het bedrijf of jij nog in aanmerking kan komen voor die korting of gewoon jammer joh dikke pech.

En helaas, retourneren is geen optie, het gaat om een gepersonaliseerd item.

• Ik zou mailen.
  • Jammer joh, pech gehad.

0 stemmers

Nee heb je, ja kan je krijgen!

10 likes

Ik heb dit al eens gedaan en kreeg toen netjes geld terug overgemaakt!

1 like

Ja helemaal bij dat merk omdat je ketting na 3 weken toch groen gaat worden

9 likes

haha ja hou maar op

Hahha sorry :sob::heart: Staat een beetje bot als ik het zo teruglees.

Heb jij een artistiek oog?

• ja
  • nee
  • wat mag dat dan wel zijn
  • ik weet wel wat het is maar ik weet niet of ik het heb

0 stemmers

Ik ben wel oprecht benieuwd wat het is. Als ik het Google krijg ik niks gevonden?!)

Haha oh ik krijg bij artistiek oog opeens een heel type op mijn netvlies. ik vind dat echt zo’n ding voor vrouwen van in de 50 met een bemiddelde man en die man laat ze dan maar een beetje ‘zichzelf ontplooien’ en ‘hun artistiek oog ontwikkelen’ en aanprutsen zodat hij er in ieder geval geen last van heeft. En dan gaat ze naar zelfopgerichte exposities en misschien vrijwilligt ze in een kunsthandel. En ze draagt paarse gewaden en dan ineen wil ze de kozijnen van het huis appeltjesgroen verven enzo. Die man laat dat dan ook toe, mogelijk dat ze dan niet achter de affaire met de secretaresse/stagiaire komt.

Enige on topic: ik denk niet dat ik echt een artistiek oog heb, maar ik houd wel van kunst.

20 likes

Het is sowieso een beetje een onbeholpen vertaling uit het engels, voor ‘artistic eye’. Ik weet geen betere vertaling.

Ik denk dat er twee soorten ‘artistiek oog’ zijn als je wilt geloven dat dat bestaat, namelijk dat je kunt zien wat kunst kunst maakt, dat je er ‘oog’ voor hebt zeg maar, dat je kunt zien of iets bijzonder is.
Of dat je kunt zien hoe je technisch iets ‘weer kunt geven’, al is dit niet helemaal de juiste manier om dit uit te drukken omdat ik het niet alleen bij tekenen/schilderkunst bedoel maar breder. Kunstenaars hebben vaak wel een bepaalde blik op dingen bedoel ik.

Ik kwam hier trouwens op omdat ik het met een vriendin had over kunst en zij zei dat ze geen ‘artistic eye’ had (en daarmee impliceerde dat haar mening niet veel waarde had), en ik vroeg me af of zoiets eigenlijk wel bestaat.
Ik denk sowieso dat de term niet veel waarde heeft, omdat er ook nog zoiets als smaak is, maar van de andere kant denk ik wel dat er mensen zijn die dingen ‘zien’ die andere mensen niet zien, en dat om kunnen zetten naar iets, wat andere mensen niet kunnen.
Een simpel voorbeeld vind ik bijvoorbeeld Rembrandt en hoe hij licht weergeeft. Om maar een heel hooggegrepen voorbeeld te noemen haha.

Maar goed ik was dus benieuwd of mensen deze term herkenden en of ze denken/vinden dat ze zelf een artistiek oog hebben.
Nogal warrig ik weet het :sweat_smile:

1 like

Haha ik snap dit helemaal ja

1 like

Ik vond ze alle drie leuk :frowning:

2 likes

haha nee geeft niet!

Ik haatte muziek want ik kon geen noten lezen en moest toen als enige van die getekende stippen op het keyboard, net als de fuckig Jostiband ook nodig heeft.

37 likes

Muziekles was echt mijn nachtmerrie. Ik kan niet eens in de maat klappen

12 likes

Ik had geen muziek en tekenen en sport vond ik allebei stom

Ik vond tekenen leuk totdat ik er eindexamen in moest doen. Zoveel spijt gehad. Ik had nooit gedacht dat ik bang zou zijn om te zakken op tekenen. Ik had het just gekozen om m’n cijfers lekker omhoog te halen, maar dat examen was zo onvoorspelbaar. En die eind opdracht waar je iets van 40 uur aan mocht werken was ook een hel (ben toen in de vakantie zelfs naar school gegaan daarvoor!) Wel gehaald gelukkig!

4 likes

Eigenlijk allemaal kut, elke keer weer de bevestiging dat ik faal in zulke dingen :joy:

1 like