Stel je persoonlijke vraag #15

Ik haatte muziekles en gym even veel.

Ik had net een heftige operatie achter de rug en moest nog beginnen met revalideren en mocht dus niet mee doen met gewoon schoolgym. Zei die docent doodleuk dat ik dan niet er raar van moest opkijken als ik te dik zou worden. :face_with_raised_eyebrow: (Zijn bewoording was tamelijk grof en ik had juist ondergewicht.)

En met muziek moest je vaak opdrachten in groepjes van twee doen en al sloeg ik synchroom de juiste dingen aan, dan kreeg ik standaard 2 punten lager van de docent dan mijn groepsgenootje. :upside_down_face: En je mocht wel liedjes zingen van (vermeende) verkrachters en pedofielen maar de spice girls waren niet geschikt (daarvan stonden ook liedjes in het boekje). En je moet zelf een lied componeren en zingen en toen had ik aangeboden de tekst te schrijven, zodat ik niet hoefde te zingen. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

muziek en tekenen waren echt de vakken waar ik gruwelijke buikpijn van kreeg. ik kon (en kan) geen noten lezen en heb geen ruimtelijk inzicht dus die twee vakken waren echt een ramp. bij tekenen treuzelde ik altijd zodat ik m’n werk mee naar huis mocht nemen en dan tekende m’n moeder het :joy: goede oude tijd.

nog eentje, wat haatte je het meest?

• wiskunde
  • biologie
  • natuur-/scheikunde/nask

0 stemmers

en wat vond je het leukst?

• aardrijkskunde
  • geschiedenis
  • levensbeschouwing/godsdienst

0 stemmers

en van de talen het leukst?

• engels
  • duits
  • frans

0 stemmers

Ik ben totaal niet creatief en de dingen die we moesten maken bij beeldende vorming zagen er nooit uit. Muziek had ik ook geen talent voor en kan me überhaupt niet herinneren wat we daar gedaan hebben, maar beeldende vorming was gezelliger qua les, beetje aanprutsen en bijkletsen. Muziek was echt een les.
En gym vond ik wel leuk, maar vooral als we moesten hardlopen of iets wat ik kon. Basketballen bijvoorbeeld kon ik niet en zo’n les vond ik echt niks aan.

3 likes

Bij deze lessen vind ik het echt jammer dat ik er toen de waarde niet van in zag en niet goed oplette en mijn cijfers daardoor slechter waren dan ze hadden kunnen zijn. Maar een vervelende leraar werkt ook niet mee. Echt een wisselwerking wel. Vervelende leraar=vervelend vak=slecht cijfer.

2 likes

Wij moesten altijd hockeyen :sob:

En alleen mijn toenmalige bff en ik zaten niet op hockey en de rest van de Anne-Fleurs en Diedericks was echt super fanatiek en wij liepen er dan als twee klapmongolen tussen.

Echt kut

21 likes

Ik zat ook op hockey (ben geen anne-fleur though en ook geen rich kid :cry:) en ik weet ook nog dat ik me dan altijd zo verheven voelde want iedereen speelde met de bolle kant en dat mag in ~“echt” hockey helemaal niet!!!~

Had verder echt een tyfus hekel aan gym, alleen al de geur van het kleedlokaal trok ik niet.

10 likes

Jammer dat er zo weinig keuzevrijheid was tijdens gym. Wij mochten meestal alleen maar slagballen of honkballen. Ruige kutsport waarbij je ongewenst in de schijnwerpers werd geplaatst als je vooraan moest gaan slaan. En degene die hurkend vooraan (why??) de bal moest proberen te vangen, kreeg weleens heel hard de knuppel of bal in het gezicht. :tired_face:

6 likes

Voor mijn gevoel dragen dat soort vrouwen vaker wel dan niet zo’n soort ketting

Lillike ketting

afbeelding

Of een ander opzichtig nekhangsel om aan te duiden dat zij ‘artistiek’ zijn.

44 likes

Lag eraan.
Met trefbal wilden ze me wel allemaal direct in hun team want in dat spel ruik ik bloed.

9 likes

Gym was echt mn lievelingsvak. Heb zelfs nog bewegen sport en maatschappij gekozen zodat ik ook in mn examenjaar nog gym had

3 likes

Ik vond softbal wel leuk. Maar die stink handschoenen :sob::nauseated_face:

3 likes

Ja vooral als ze nog een beetje vochtig en warm waren van de klas ervoor :cry:

3 likes

ALTIJD als aller- allerlaatste. Bij elke sport, in elke klas waarin ik gezeten heb van basisschool tot middelbare school.

24 likes

Als je überhaupt de leftie handschoen kon vinden. Vaak na een half uur graven in de bak waarbij je eerst alle andere handschoenen eruit moest kiepen, om ze weer terug te doen en je naar je team te haasten die allang begonnen zijn, want naast en linkshandige ben ik ook gewoon een slome kut.

13 likes

Inspi door het burenergernissen topic
Denk jij dat je buren weleens ergernissen hebben over jou/jullie? Als buren. Dus denk aan geluidsoverlast of andere dingen

• Ja, namelijk…
  • Nee
  • Geen idee/lastig in te schatten

0 stemmers

Ik weet dat ik echt een rustige buur ben. Volgens mij hoor je echt niks van mij. Ben ook meer buiten dan thuis (niet nu). Ik houd ook veel rekening met anderen wat dat betreft
Zou mezelf wel als buurvrouw willen

Ik denk dat mijn buren denken dat wij nooit buiten komen, maar ze hebben geen last van ons. ANDERSOM DAARENTEGEN!!! Mijn buurman houdt van boren en zagen en doet dat gerust om 10u ‘s avonds nog, de buurvrouw kan niet normaal praten maar alleen schreeuwen hun kinderen en ook naar elkaar schreeuwen ze altijd. Echt een gezellige boel daar.

1 like

Nee mijn benedenburen horen waarschijnlijk niets van mij want loop binnen altijd zonder schoenen, heb de tv nooit hard aan staan of luister harde muziek en verder maak ik ook nooit lawaai. Mijn buurvrouw naast me is 93 jaar oud en stokdoof dus die hoort mij sowieso niet :sweat_smile: aan de andere kant woont niemand want woon op de hoek plus bovenste verdieping.

Van die drie vond ik scheikunde het minst leuk, maar natuurkunde vond ik het leukst. Daarom heb ik voor biologie gekozen.

1 like

hahah ik moest een keer huilen bij muziek want we zongen hello van lionel richie en begeleiden onszelf daarbij op xylofoons en het kwam zó binnen bij mij, en ik keek naar de jongen waar ik verliefd op was en de tranen spoten uit m’n ogen gewoon.

Oh ik schaamde me zo hahaha want ik snapte ook wel dat het niet mooi was wat we deden. En dat het zeker niet normaal was om tijdens muziekles uit te barsten in emotie.
Ik denk dat ik gewoon heel gevoelig was als 12/13? jarige

68 likes

Voor een Beta is deze poll niet in te vullen :stuck_out_tongue:

9 likes