Ik wilde dit net gaan commenten haha wiskunde en biologie waren m’n lievelings. Hoewel ik voor die vakken ook wel echt kutdocenten heb gehad en dan haatte ik het alsnog. Natuurkunde altijd ruk gevonden though
hahaha
ja nou ik vond dus wiskunde, bio en nat/schei echt super leuk. Heb ze ook allemaal met hetzelfde cijfer afgesloten. Dus een keuze kan ik echt niet maken
Maar talen vond ik allemaal stom, net als aardrijkskunde en geschiedenis. Die vakken hebben ik allemaal laten vallen.
we werden eigenlijk bijna altijd ingedeeld door de gymleraar (om dit te voorkomen)
Ik vond geschiedenis ook leuk! En Nederlands/Engels/Latijn ook wel, ik was gewoon een nerd haha. Alleen aardrijkskunde vond ik nooit echt wat. En natuurkunde heb ik in de bovenbouw twee jaar geen docent voor gehad dus dat heeft ook niet echt indruk gemaakt haha
Dit vind ik echt top!! Al wordt er dan wss alsnog gezucht als een van de kneusjes in het team komt…
Ik top je, ik was de enige kneus EN mijn docent was oud hockey international (en professioneel klootzak)
Ik kon wel noten lezen maar ben gewoon doof in muzikaal opzicht. Hoor op een bandje amper het verschil tussen een viool en een trompet en kan niet in de maat klappen of ritmisch op een trom slaan.
Mijn zingen is ook meer iets harder praten, kan er geen ritme of toonhoogte instoppen/
Echt pijnlijk en daarom ook vervelend om te doen.
Over het algemeen wel, maar mijn school deed moeilijk waardoor ik in de bovenbouw geen natuurkunde mocht doen wat dat past niet in een alfaprofiel en is lastig voor de roostermaker. Waarna ik drie jaar tussenuren heb gehad op de momenten dat natuurkunde gegeven werd Als ik terug had mogen gaan, was ik assertiever geweest zodat ik natuurkunde mocht doen.
Sowieso zou ik dan wat assertiever zijn, want ik werd als ‘niet-gymnasiast’ vaker benadeeld omdat ik ‘minder slim’ zou zijn. Terwijl ik was minstens zo intelligent als de top-gymnasiasten. En toch werden zij een jaar eerder uitgenodigd voor een soort ‘plusklassen’ en nog wat dingen. Mijn assertiviteit kwam helaas pas in 6V dus dat was mosterd na de maaltijd
bij ons was het echt serieus met in kanon zingen en dan moest je een octaaf hoger zingen dan de ander en mij lukte dat allemaal gewoon niet. ik denk eigenlijk nooit meer aan muziekles, maar nu besef ik weer hoe naar dat was en hoe incapabel ik me voelde.
dan liever een blokuur natuurkunde.
Ik snapte echt niets van filosofie en heb het na een jaar laten vallen. Achteraf gezien was mijn brein er denk ik nog niet ‘klaar’ voor en wou ik dat ik had doorgezet.
En wij hoefden bij muziek geen noten te kunnen lezen, maar vond het alsnog een kutvak.
Bij muziek was er altijd dat ene meisje dat dan wel oké kon zingen en er helemaal voor ging en zich de ster van de muziekles waande
Ohhh hahah, ik begrijp je! Nou dat heb ik absoluut niet hahah.
Ik dacht in eerste instantie dat het iets was aan je ogen. Letterlijk dus haha. Net als dat je een lui oog kan hebben, maar dan een artistiek oog. Ik was moe denk ik! Haha
Dat is toch veel beter, ik snap niet waarom dat niet altijd gedaan wordt.
Ik heb er niet bepaald een trauma aan over gehouden hoor, ik ben nou eenmaal slecht in gym en dat kon me niet zoveel schelen, en het kon me daarom ook niet zoveel schelen of de mensen in mijn klas me in hun team wilden. Ik was sowieso een buitenbeentje en ik had andere dingen waar ik wel goed in was (en die ik wel interessant vond)
Maar het is toch eigenlijk bizar om kinderen op die manier met elkaar om te laten gaan terwijl er ook een veel neutralere oplossing is? Het waren ook meestal dezelfde soort mensen die de teams mochten kiezen, ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit heb moeten doen (dat had me trouwens ook hels geleken haha). En ik denk dat het voor sommige mensen wel heel pijnlijk is geweest om altijd als laatste gekozen te worden. In andere omstandigheden zou dit niet geaccepteerd worden denk ik.
- duo penotti
- nutella
0 stemmers
Flashbacks naar de ABO fanfics die ik als tiener las
Ik hoor mijn bovenbuurvrouw echt amper, ja sporadisch eens een ruzie toen ze nog een relatie met haar ex had, maar toen waren ze beiden echt aan het schreeuwen. Maar geen muziek, tv, stofzuiger, voetstappen, echt niets. Hierdoor dacht ik dat de appartementen mega goed geïsoleerd waren, dus hield ik me eigenlijk nooit in qua geluiden, zeker omdat je van bovenburen meestal meer hoort dan van onderburen. Dat bleek dus niet zo te zijn, en bleek zij wel last van mij te hebben… Dus nu houd ik er meer rekening mee en heeft ze mijn telefoonnummer en kan ze altijd appen als het teveel is. Maar ja, ik vrees dat ik de vervelende buur ben…
Ja ik had dit ook hoor, als mijn ouders zich er niet een beetje tegenaan bemoeit hadden had ik na de derde alle bètavakken laten vallen omdat ik de docenten stom vond :") Ben heel blij dat ze dat gedaan hebben want vond dat uiteindelijk veel leuker en ben ook een betastudie gaan doen.
Mijn enige grootse teleurstelling is dat mijn brugklasdocent wiskunde op m’n rapport had geschreven “ruimtelijk inzicht komt nog wel” en ik daar nog steeds op zit te wachten, terwijl ik met zwetende een auto parkeer en standaard de deurpost meepak als ik een rolstoel duw. Jammer.
Haha, mijn natuurkundeleraar noemde mij een gamma, ‘want die lullen veel’ (ik praatte nogal veel onder de les, hij bedoelde het niet als onzin lullen).
Ik weet niet wat ik ben, zit er een beetje tussen, denk ik.
Mijn broers/zus hebben bachelors/masters/PHDs in wis-, natuur- en scheikunde maar helaas waren die genen niet aan mij doorgegeven wel echt jammer want bij hen liggen de leuke banen (en salarissen lol) voor het oprapen en in mijn sector is het meer “nou succes ermee meid”
Hahahha ja exact! Ik zie dit zo voor me!!